Language of instruction : English |
Sequentiality
|
|
Mandatory sequentiality bound on the level of programme components
|
|
|
Group 1 |
|
|
Following programme components must have been included in your study programme up till now.
|
|
|
Calculus 2 (3323)
|
6,0 stptn |
|
Or group 2 |
|
|
Following programme components must have been included in your study programme up till now.
|
|
|
Calculus 2 (3323)
|
5,0 stptn |
|
|
| Degree programme | | Study hours | Credits | P1 SBU | P1 SP | 2nd Chance Exam1 | Tolerance2 | Final grade3 | |
 | 2nd year Bachelor of Physics | Compulsory | 108 | 4,0 | 108 | 4,0 | Yes | Yes | Numerical |  |
|
| Learning outcomes |
- EC
| EC 2: A graduate of the Bachelor of Physics programme is able to combine various basic theories of physics in studying more complex phenomena which appear for example in solid state physics, astrophysics, atomic physics, nuclear and particle physics and biophysics. |
|
| EC = learning outcomes DC = partial outcomes BC = evaluation criteria |
|
This course covers the development of the fundamental equations of hydrodynamics and their simplifications for several cases. Topics include: the principles of conservation and diffusion of mass, momentum and energy, the macroscopic and microscopic explanation of diffusion processes, laminar and turbulent flows, the concept of viscosity and the Reynolds number are explained and how the qualitative behavior of currents depends on them, the development of the Navier-Stokes' equation.
De student is vertrouwd met diffusie van energie, deeltjes en impuls, en heeft inzicht in de microscopische verklaring van deze processen. De student kent het begrip viscositeit, is vertrouwd met het Reynoldsgetal en weet hoe het kwalitatief gedrag van stromingen afhangt van dit getal. De student is vertrouwd met de kinematica van fluida, en weet hoe vervormingen van vloeistofelementen kunnen beschreven worden met behulp van de snelheidsgradienttensor. De student kent de bewegingsvergelijkingen voor een vloeistof (Euler, Navier-Stokes) en kan die in een aantal simpele gevallen, zoals de Poiseuillestroming, oplossen. De student kent het belang van behoudswetten, weet hoe die mathematisch uit te drukken, kent de vergelijking van Bernoulli en een aantal van zijn toepassingen. De student weet onder welke voorwaarden stromingen beschreven kunnen worden in termen van een snelheidspotentiaal, kent de wiskundige beschrijving van deze stroming, en weet hoe die op te lossen in een aantal relevante situaties.
|
|
|
|
|
|
|
Lecture ✔
|
|
|
Small group session ✔
|
|
|
 
|
Recommended reading |
|
Physical Hydrodynamics,E. Guyon |
|
 
|
Recommended course material |
|
Software: Ansys Student Edition (or equivalent Finite Element Analysis software).
ANSYS Academic is available free of charge to students, educators, and researchers for personal and educational use.
https://www.ansys.com/academic |
|
|
|
|
|
 | 3rd year Bachelor of Mathematics option free choice addition | Broadening | 108 | 4,0 | 108 | 4,0 | Yes | Yes | Numerical |  |
|
| Learning outcomes |
- EC
| EC 6: A graduate of the Bachelor of Mathematics programme is able to integrate the acquired knowledge in new mathematical topics. He/she understands the connection between subjects. | - EC
| EC 11: A graduate of the Bachelor of Mathematics programme has acquired basic knowledge in another scientific discipline. |
|
| EC = learning outcomes DC = partial outcomes BC = evaluation criteria |
|
This course covers the development of the fundamental equations of hydrodynamics and their simplifications for several cases. Topics include: the principles of conservation and diffusion of mass, momentum and energy, the macroscopic and microscopic explanation of diffusion processes, laminar and turbulent flows, the concept of viscosity and the Reynolds number are explained and how the qualitative behavior of currents depends on them, the development of the Navier-Stokes' equation.
De student is vertrouwd met diffusie van energie, deeltjes en impuls, en heeft inzicht in de microscopische verklaring van deze processen. De student kent het begrip viscositeit, is vertrouwd met het Reynoldsgetal en weet hoe het kwalitatief gedrag van stromingen afhangt van dit getal. De student is vertrouwd met de kinematica van fluida, en weet hoe vervormingen van vloeistofelementen kunnen beschreven worden met behulp van de snelheidsgradienttensor. De student kent de bewegingsvergelijkingen voor een vloeistof (Euler, Navier-Stokes) en kan die in een aantal simpele gevallen, zoals de Poiseuillestroming, oplossen. De student kent het belang van behoudswetten, weet hoe die mathematisch uit te drukken, kent de vergelijking van Bernoulli en een aantal van zijn toepassingen. De student weet onder welke voorwaarden stromingen beschreven kunnen worden in termen van een snelheidspotentiaal, kent de wiskundige beschrijving van deze stroming, en weet hoe die op te lossen in een aantal relevante situaties.
|
|
|
|
|
|
|
Lecture ✔
|
|
|
Small group session ✔
|
|
|
 
|
Recommended reading |
|
Physical Hydrodynamics,E. Guyon |
|
 
|
Recommended course material |
|
Software: Ansys Student Edition (or equivalent Finite Element Analysis software).
ANSYS Academic is available free of charge to students, educators, and researchers for personal and educational use.
https://www.ansys.com/academic |
|
|
|
|
|
1 examination regulations art.1.3, section 4. |
2 examination regulations art.4.7, section 2. |
3 examination regulations art.2.2, section 3.
|
Legend |
SBU : course load | SP : ECTS | N : Dutch | E : English |
|