Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P3 SBU | P3 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | 1ste bachelorjaar in de mobiliteitswetenschappen | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De afgestudeerde heeft zicht op het bredere 'interdisciplinaire' kader waarin mobiliteitswetenschappen zich situeert. De bachelor ziet de samenhang tussen het vakgebied van mobiliteitswetenschappen en aanverwante disciplines. | - EC
| De afgestudeerde beschouwt de maatschappij in zijn geheel als belangrijke stakeholder en denkt kritisch na over de maatschappelijke relevantie en consequenties van adviezen en opdrachten. De bachelor kan naast de maatschappij ook de andere stakeholders (belanghebbenden) en hun specifieke belangen identificeren en hiermee rekening houden in zijn aanpak. | - EC
| De afgestudeerde heeft een gedegen kennis en inzicht in de methodes en (onderzoeks)technieken van de mobiliteitswetenschappen. Hij/zij kan uit veel voorkomende onderzoeks- en evalatietechnieken, zelfstandig de juiste keuze maken in functie van de context en kan deze keuze verantwoorden. Hij/zij kan de onderzoeksmethode of techniek op een adequate wijze uitvoeren met de hulp van courante computertechnieken zoals softwarepakketten. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
- Huidige stedenbouw in Belgische context
- Planningsparadigmata
- Relatie ruimtelijke ordening - verkeer en vervoer
- Planningscontext België/Nederland
- Planningstechnieken
- Distributieplanning
- Kaarten en plannen
- Analyse en ontwerpmethode
- de leefomgeving leren observeren en interpreteren vanuit drie perspectieven: de ruimte, de ruimtegebruiker en technologie. Elke methode wordt geïllustreerd aan de hand van cases en literatuur.
|
|
|
|
|
|
|
Excursie/veldwerk ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 3 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Om deel te kunnen nemen aan het examen is de student verplicht de opdrachten tijdig in te dienen, aanwezig te zijn tijdens de presentatie en deel te nemen aan de excursie. |
|
|
|
Gevolg | Indien een student één (of meerdere) opdrachten niet tijdig indient, ongewettigd afwezig is tijdens de presentatie en/of excursie dan kan dit leiden tot een N als eindresultaat voor het opleidingsonderdeel. Gewettigde afwezigheid tijdens de werkzittingen moet op een wetmatige manier worden aangetoond. In geval van gewettigde afwezigheid tijdens de presentatie en/of de excursie dient er een vervangopdracht te worden ingediend. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | In de tweede zittijd worden de scores van de opdrachten overgenomen uit de eerste zittijd, ook wanneer het om een onvoldoende gaat. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Teksten en presentaties die via Blackboard ter beschikking worden gesteld. |
|
|
|
|
|
 | schakelprogramma master in de mobiliteitswetenschappen | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
|
|
- Huidige stedenbouw in Belgische context
- Planningsparadigmata
- Relatie ruimtelijke ordening - verkeer en vervoer
- Planningscontext België/Nederland
- Planningstechnieken
- Distributieplanning
- Kaarten en plannen
- Analyse en ontwerpmethode
- de leefomgeving leren observeren en interpreteren vanuit drie perspectieven: de ruimte, de ruimtegebruiker en technologie. Elke methode wordt geïllustreerd aan de hand van cases en literatuur.
|
|
|
|
|
|
|
Excursie/veldwerk ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 3 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Om deel te kunnen nemen aan het examen is de student verplicht de opdrachten tijdig in te dienen, aanwezig te zijn tijdens de presentatie en deel te nemen aan de excursie. |
|
|
|
Gevolg | Indien een student één (of meerdere) opdrachten niet tijdig indient, ongewettigd afwezig is tijdens de presentatie en/of excursie dan kan dit leiden tot een N als eindresultaat voor het opleidingsonderdeel. Gewettigde afwezigheid tijdens de werkzittingen moet op een wetmatige manier worden aangetoond. In geval van gewettigde afwezigheid tijdens de presentatie en/of de excursie dient er een vervangopdracht te worden ingediend. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | In de tweede zittijd worden de scores van de opdrachten overgenomen uit de eerste zittijd, ook wanneer het om een onvoldoende gaat. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Teksten en presentaties die via Blackboard ter beschikking worden gesteld. |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|