Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | 3de bachelor jaar in de mobiliteitswetenschappen | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De afgestudeerde kan op een zelfstandige wijze (anderstalige) vakliteratuur raadplegen uit het vakgebied van mobiliteitswetenschappen. Hij/zij kan informatie m.b.t. het eigen vakgebied kritisch beoordelen en synthetiseren. | | - DC
| De student kan met betrekking tot specifieke thema's gelinkt aan verkeersveiligheid, feiten en kennis uit relevante literatuur inventariseren, categoriseren en structureren. | | | - BC
| De student kan aan de hand van een geschreven verslag en een powerpoint presentatie de belangrijkste inzichten en aanbevelingen motiveren en toelichten. | | | - BC
| De student kan in groep werken bij de uitwerking van een geschreven verlsag en bijhorende powerpoint presentaties. | - EC
| De afgestudeerde kan zelfstandig en zelfsturend kennis opbouwen. Hij is in staat de eigen leerprocessen te plannen, te bewaken, te sturen en te evalueren en zorg te dragen voor eigen (kwaliteits-) controle. | | - DC
| De student kan een planning opstellen m.b.t. de eigen studieinzet in afstemming en overleg met medestudenten die deel uitmaken van de groep waarmee de student samenwerkt aan de groepsopdracht. | | | - BC
| De student toont de verschillende taakverantwoordelijkheden aan en de aangehouden tijdsinvestering. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Deze cursus gaat in op:
- Verkeersveiligheid & menselijk gedrag: basisprincipes;
- Sociale marketing & het CAST-protocol;
- Persuasieve communicatie & verkeersveiligheidscampagnes;
- Illustratie van het CAST-protocol aan de hand van een testcase in Vlaanderen;
- Verkeersmarketing toegepast in de praktijk
Sleutelwoorden: Verkeersveiligheid, sociale marketing, CAST-protocol
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Feedback geven ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Seminarie ✔
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijk examen | 100 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Het cijfer op de groepsopdracht kan behouden worden indien er op de groepsopdracht een tolereerbaar cijfer is behaald. |
|
|
|
|
|
|
Andere: | groepsopdracht met als output een powerpointpresentatie & mondelinge toelichting |
|
|
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Presentaties zoals aangeboden op Blackboard.
Digitaal handboek:
- Manual for designing, implementing, and evaluating road safety communication campaigns. CAST-deliverable edited by Patricia Delhomme, Werner De Dobbeleer, Sonja Forward & Anabela Simoes. Published: Belgian Road Safety Institute (Brussels), 2009. pp. 324
Eventueel bijkomend digitaal studiemateriaal onder de vorm van teksten (rapporten, tijdschriftartikelen) en/of videofragmenten die nodig/relevant zijn voor de uitvoering van de groepsopdracht, zullen steeds via Blackboard worden aangeboden. |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|