Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P2 SBU | P3 SBU | P4 SBU | P4 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | Educatieve master in de gezondheidswetenschappen keuzetraject BMW/GEN met vakdidactiek biologie | Verplicht | 81 | 3,0 | 20 | 20 | 20 | 21 | 3,0 | Ja | Nee | Numeriek |  |
Educatieve master in de gezondheidswetenschappen keuzetraject BMW/GEN met vakdidactiek chemie | Verplicht | 81 | 3,0 | 20 | 20 | 20 | 21 | 3,0 | Ja | Nee | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master heeft inzicht in de organisatie van de gezondheidszorg, de beleids- en ethische aspecten van de gezondheidszorg en de interactie tussen de verschillende stakeholders. | - EC
| De educatieve master heeft inzicht in de gezondheidsprincipes, het ontstaan van leefstijlgerelateerde aandoeningen en het huidige preventief gezondheidsbeleid. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Door toenemende mondialisering de laatste decennia is een nieuwe benadering ontstaan voor werken en denken rond gezondheid in een internationale omgeving: Global Health.
Chronische aandoeningen, pandemieën (zoals heden Covid-19), mentale gezondheid, vergrijzing, de gevolgen van migratie, klimaatverandering , verontreiniging ,.. zijn gezondheidsproblemen en - determinanten die als mondiale uitdagingen van de 21ste eeuw worden beschouwd. De complexiteit van deze uitdagingen vereist een interdisciplinaire en transnationale aanpak.
Dit OPO leert je anders te denken over gezondheidsproblemen en oplossingen én om meer inzicht en vaardigheden te verwerven in het overbruggen van de grote verschillen tussen gezond of ongezond, arm of rijk en alle andere mogelijke sociale ongelijkheden. Tevens leer je om inzicht te verwerven in de complexiteit van de wereldgezondheid en krijg je onderzoeksvaardigheden aangeleerd die je toepast via stage in een vierde wereld project.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Stage ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Periode 4 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 70 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een onvoldoende heeft behaald. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Andere: | Op basis van de peer assessment (buddy check) wordt er een factorberekening uitgevoerd op het deelcijfer van de paper & presentatie |
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een onvoldoende heeft behaald. |
|
|
|
|
|
|
Andere: | Op basis van de peer assessment (buddy check) wordt er een factorberekening uitgevoerd op het deelcijfer van de paper & presentatie |
|
|
|
|
|
Praktijkevaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een onvoldoende heeft behaald. |
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient alle opdrachten volgens de richtlijnen in. |
|
|
|
Gevolg | Indien de student een opdracht niet volgens de richtlijnen indient, kan hij/zij niet slagen voor dit OPO. |
|
|
|
Extra info | Het eindcijfer wordt aan de hand van de volgende sleutel berekend: - 30% leerpaden (huiswerktaken) - 30% paper groepswerk - 20% presentatie groepswerk - 10% evaluatie door stageplaats - 10% reflectie- en activiteitenverslag stage |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een fail heeft behaald. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Lesmateriaal wordt op Blackboard ter beschikking gesteld. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
- Foundations for Global Health Practice,Lori Diprete Brown,published 2018,Publishing House: Jossey-Bass,9781118603635
- Global Health 101,Richard Skolnik,Third edition,Publishing house: Jones & Bartlett learning books,9781284050547
|
|
|
|
|
|
 | 3de bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie | Keuze | 81 | 3,0 | 20 | 20 | 20 | 21 | 3,0 | Ja | Nee | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie gaat in elke fase van het kinesitherapeutisch handelen (niveau gesimuleerde patiënt/cliënt) op een ethisch verantwoorde wijze tewerk, en dit binnen een multiculturele context. | - EC
| De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan functioneren in teamverband en erkent de meerwaarde van het werken in multidisciplinaire en interprofessionele context. | - EC
| De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan zijn/haar werk doelmatig en tijdsefficiënt organiseren. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Door toenemende mondialisering de laatste decennia is een nieuwe benadering ontstaan voor werken en denken rond gezondheid in een internationale omgeving: Global Health.
Chronische aandoeningen, pandemieën (zoals heden Covid-19), mentale gezondheid, vergrijzing, de gevolgen van migratie, klimaatverandering , verontreiniging ,.. zijn gezondheidsproblemen en - determinanten die als mondiale uitdagingen van de 21ste eeuw worden beschouwd. De complexiteit van deze uitdagingen vereist een interdisciplinaire en transnationale aanpak.
Dit OPO leert je anders te denken over gezondheidsproblemen en oplossingen én om meer inzicht en vaardigheden te verwerven in het overbruggen van de grote verschillen tussen gezond of ongezond, arm of rijk en alle andere mogelijke sociale ongelijkheden. Tevens leer je om inzicht te verwerven in de complexiteit van de wereldgezondheid en krijg je onderzoeksvaardigheden aangeleerd die je toepast via stage in een vierde wereld project.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Stage ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Periode 4 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 70 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een onvoldoende heeft behaald. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Andere: | Op basis van de peer assessment (buddy check) wordt er een factorberekening uitgevoerd op het deelcijfer van de paper & presentatie |
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een onvoldoende heeft behaald. |
|
|
|
|
|
|
Andere: | Op basis van de peer assessment (buddy check) wordt er een factorberekening uitgevoerd op het deelcijfer van de paper & presentatie |
|
|
|
|
|
Praktijkevaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een onvoldoende heeft behaald. |
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient alle opdrachten volgens de richtlijnen in. |
|
|
|
Gevolg | Indien de student een opdracht niet volgens de richtlijnen indient, kan hij/zij niet slagen voor dit OPO. |
|
|
|
Extra info | Het eindcijfer wordt aan de hand van de volgende sleutel berekend: - 30% leerpaden (huiswerktaken) - 30% paper groepswerk - 20% presentatie groepswerk - 10% evaluatie door stageplaats - 10% reflectie- en activiteitenverslag stage |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een fail heeft behaald. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Lesmateriaal wordt op Blackboard ter beschikking gesteld. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
- Foundations for Global Health Practice,Lori Diprete Brown,published 2018,Publishing House: Jossey-Bass,9781118603635
- Global Health 101,Richard Skolnik,Third edition,Publishing house: Jones & Bartlett learning books,9781284050547
|
|
|
|
|
|
 | Educatieve master in de gezondheidswetenschappen keuzetraject REKI met vakdidactiek biologie | Keuze | 81 | 3,0 | 20 | 20 | 20 | 21 | 3,0 | Ja | Nee | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master heeft inzicht in de organisatie van de gezondheidszorg, de beleids- en ethische aspecten van de gezondheidszorg en de interactie tussen de verschillende stakeholders. | - EC
| De educatieve master heeft inzicht in de gezondheidsprincipes, het ontstaan van leefstijlgerelateerde aandoeningen en het huidige preventief gezondheidsbeleid. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Door toenemende mondialisering de laatste decennia is een nieuwe benadering ontstaan voor werken en denken rond gezondheid in een internationale omgeving: Global Health.
Chronische aandoeningen, pandemieën (zoals heden Covid-19), mentale gezondheid, vergrijzing, de gevolgen van migratie, klimaatverandering , verontreiniging ,.. zijn gezondheidsproblemen en - determinanten die als mondiale uitdagingen van de 21ste eeuw worden beschouwd. De complexiteit van deze uitdagingen vereist een interdisciplinaire en transnationale aanpak.
Dit OPO leert je anders te denken over gezondheidsproblemen en oplossingen én om meer inzicht en vaardigheden te verwerven in het overbruggen van de grote verschillen tussen gezond of ongezond, arm of rijk en alle andere mogelijke sociale ongelijkheden. Tevens leer je om inzicht te verwerven in de complexiteit van de wereldgezondheid en krijg je onderzoeksvaardigheden aangeleerd die je toepast via stage in een vierde wereld project.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Stage ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Periode 4 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 70 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een onvoldoende heeft behaald. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Andere: | Op basis van de peer assessment (buddy check) wordt er een factorberekening uitgevoerd op het deelcijfer van de paper & presentatie |
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een onvoldoende heeft behaald. |
|
|
|
|
|
|
Andere: | Op basis van de peer assessment (buddy check) wordt er een factorberekening uitgevoerd op het deelcijfer van de paper & presentatie |
|
|
|
|
|
Praktijkevaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een onvoldoende heeft behaald. |
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient alle opdrachten volgens de richtlijnen in. |
|
|
|
Gevolg | Indien de student een opdracht niet volgens de richtlijnen indient, kan hij/zij niet slagen voor dit OPO. |
|
|
|
Extra info | Het eindcijfer wordt aan de hand van de volgende sleutel berekend: - 30% leerpaden (huiswerktaken) - 30% paper groepswerk - 20% presentatie groepswerk - 10% evaluatie door stageplaats - 10% reflectie- en activiteitenverslag stage |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Lesmateriaal wordt op Blackboard ter beschikking gesteld. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
- Foundations for Global Health Practice,Lori Diprete Brown,published 2018,Publishing House: Jossey-Bass,9781118603635
- Global Health 101,Richard Skolnik,Third edition,Publishing house: Jones & Bartlett learning books,9781284050547
|
|
|
|
|
|
 | schakelprogramma master in systeem- en procesinnovatie in de gezondheidszorg | Keuze | 81 | 3,0 | 20 | 20 | 20 | 21 | 3,0 | Ja | Nee | Numeriek |  |
schakelprogramma master verpleegkunde en vroedkunde | Keuze | 81 | 3,0 | 20 | 20 | 20 | 21 | 3,0 | Ja | Nee | Numeriek |  |
|
|
|
Door toenemende mondialisering de laatste decennia is een nieuwe benadering ontstaan voor werken en denken rond gezondheid in een internationale omgeving: Global Health.
Chronische aandoeningen, pandemieën (zoals heden Covid-19), mentale gezondheid, vergrijzing, de gevolgen van migratie, klimaatverandering , verontreiniging ,.. zijn gezondheidsproblemen en - determinanten die als mondiale uitdagingen van de 21ste eeuw worden beschouwd. De complexiteit van deze uitdagingen vereist een interdisciplinaire en transnationale aanpak.
Dit OPO leert je anders te denken over gezondheidsproblemen en oplossingen én om meer inzicht en vaardigheden te verwerven in het overbruggen van de grote verschillen tussen gezond of ongezond, arm of rijk en alle andere mogelijke sociale ongelijkheden. Tevens leer je om inzicht te verwerven in de complexiteit van de wereldgezondheid en krijg je onderzoeksvaardigheden aangeleerd die je toepast via stage in een vierde wereld project.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Stage ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Periode 4 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 70 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een onvoldoende heeft behaald. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Andere: | Op basis van de peer assessment (buddy check) wordt er een factorberekening uitgevoerd op het deelcijfer van de paper & presentatie |
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een onvoldoende heeft behaald. |
|
|
|
|
|
|
Andere: | Op basis van de peer assessment (buddy check) wordt er een factorberekening uitgevoerd op het deelcijfer van de paper & presentatie |
|
|
|
|
|
Praktijkevaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een onvoldoende heeft behaald. |
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient alle opdrachten volgens de richtlijnen in. |
|
|
|
Gevolg | Indien de student een opdracht niet volgens de richtlijnen indient, kan hij/zij niet slagen voor dit OPO. |
|
|
|
Extra info | Het eindcijfer wordt aan de hand van de volgende sleutel berekend: - 30% leerpaden (huiswerktaken) - 30% paper groepswerk - 20% presentatie groepswerk - 10% evaluatie door stageplaats - 10% reflectie- en activiteitenverslag stage |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Lesmateriaal wordt op Blackboard ter beschikking gesteld. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
- Foundations for Global Health Practice,Lori Diprete Brown,published 2018,Publishing House: Jossey-Bass,9781118603635
- Global Health 101,Richard Skolnik,Third edition,Publishing house: Jones & Bartlett learning books,9781284050547
|
|
|
|
|
|
 | 2de bachelorjaar in de geneeskunde | Extra-curriculair | 81 | 3,0 | 20 | 20 | 20 | 21 | 3,0 | Ja | Nee | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC3 De bachelor in de geneeskunde integreert de rollen medisch expert, communicator, teamspeler, manager, gezondheidsbevorderaar, wetenschapper en professional. | - EC
| EC5 De bachelor in de geneeskunde kan in academische context en in het werkveld doeltreffend communiceren met andere spelers. | - EC
| EC6 De bachelor in de geneeskunde kan functioneren in een bestaand team en erkent de meerwaarde van het werken in interdisciplinaire en interprofessionele context. | - EC
| EC7 De bachelor in de geneeskunde kan het eigen werk effectief en efficiënt organiseren. | - EC
| EC8 De bachelor in de geneeskunde heeft als 'arts van morgen' inzicht in de brede organisatie (juridisch en financieel) van de gezondheidszorg, het kader, de ontwikkelingen en de maatschappelijke verwachtingen inzake kwaliteitsvolle zorg en het belang van samenwerken in interdisciplinaire teams. | - EC
| EC9 De bachelor in de geneeskunde heeft inzicht in de principes en processen van ziektepreventie, gezondheidspromotie en gedragsverandering en past deze toe in zijn/haar omgeving. | - EC
| EC10 De bachelor in de geneeskunde kan gericht relevante wetenschappelijke informatie opzoeken, kritisch analyseren en omzetten naar de praktijk. | - EC
| EC12 De bachelor in de geneeskunde kan het eigen functioneren kritisch evalueren. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Door toenemende mondialisering de laatste decennia is een nieuwe benadering ontstaan voor werken en denken rond gezondheid in een internationale omgeving: Global Health.
Chronische aandoeningen, pandemieën (zoals heden Covid-19), mentale gezondheid, vergrijzing, de gevolgen van migratie, klimaatverandering , verontreiniging ,.. zijn gezondheidsproblemen en - determinanten die als mondiale uitdagingen van de 21ste eeuw worden beschouwd. De complexiteit van deze uitdagingen vereist een interdisciplinaire en transnationale aanpak.
Dit OPO leert je anders te denken over gezondheidsproblemen en oplossingen én om meer inzicht en vaardigheden te verwerven in het overbruggen van de grote verschillen tussen gezond of ongezond, arm of rijk en alle andere mogelijke sociale ongelijkheden. Tevens leer je om inzicht te verwerven in de complexiteit van de wereldgezondheid en krijg je onderzoeksvaardigheden aangeleerd die je toepast via stage in een vierde wereld project.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Stage ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Periode 4 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 70 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een onvoldoende heeft behaald. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Andere: | Op basis van de peer assessment (buddy check) wordt er een factorberekening uitgevoerd op het deelcijfer van de paper & presentatie |
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een onvoldoende heeft behaald. |
|
|
|
|
|
|
Andere: | Op basis van de peer assessment (buddy check) wordt er een factorberekening uitgevoerd op het deelcijfer van de paper & presentatie |
|
|
|
|
|
Praktijkevaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een onvoldoende heeft behaald. |
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient alle opdrachten volgens de richtlijnen in. |
|
|
|
Gevolg | Indien de student een opdracht niet volgens de richtlijnen indient, kan hij/zij niet slagen voor dit OPO. |
|
|
|
Extra info | Het eindcijfer wordt aan de hand van de volgende sleutel berekend: - 30% leerpaden (huiswerktaken) - 30% paper groepswerk - 20% presentatie groepswerk - 10% evaluatie door stageplaats - 10% reflectie- en activiteitenverslag stage |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een fail heeft behaald. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Lesmateriaal wordt op Blackboard ter beschikking gesteld. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
- Foundations for Global Health Practice,Lori Diprete Brown,published 2018,Publishing House: Jossey-Bass,9781118603635
- Global Health 101,Richard Skolnik,Third edition,Publishing house: Jones & Bartlett learning books,9781284050547
|
|
|
|
|
|
 | 3de bachelorjaar in de geneeskunde | Extra-curriculair | 81 | 3,0 | 20 | 20 | 20 | 21 | 3,0 | Ja | Nee | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC3 De bachelor in de geneeskunde integreert de rollen medisch expert, communicator, teamspeler, manager, gezondheidsbevorderaar, wetenschapper en professional. | - EC
| EC5 De bachelor in de geneeskunde kan in academische context en in het werkveld doeltreffend communiceren met andere spelers. | - EC
| EC6 De bachelor in de geneeskunde kan functioneren in een bestaand team en erkent de meerwaarde van het werken in interdisciplinaire en interprofessionele context. | - EC
| EC7 De bachelor in de geneeskunde kan het eigen werk effectief en efficiënt organiseren. | - EC
| EC8 De bachelor in de geneeskunde heeft als 'arts van morgen' inzicht in de brede organisatie (juridisch en financieel) van de gezondheidszorg, het kader, de ontwikkelingen en de maatschappelijke verwachtingen inzake kwaliteitsvolle zorg en het belang van samenwerken in interdisciplinaire teams. | - EC
| EC9 De bachelor in de geneeskunde heeft inzicht in de principes en processen van ziektepreventie, gezondheidspromotie en gedragsverandering en past deze toe in zijn/haar omgeving. | - EC
| EC10 De bachelor in de geneeskunde kan gericht relevante wetenschappelijke informatie opzoeken, kritisch analyseren en omzetten naar de praktijk. | - EC
| EC12 De bachelor in de geneeskunde kan het eigen functioneren kritisch evalueren. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Door toenemende mondialisering de laatste decennia is een nieuwe benadering ontstaan voor werken en denken rond gezondheid in een internationale omgeving: Global Health.
Chronische aandoeningen, pandemieën (zoals heden Covid-19), mentale gezondheid, vergrijzing, de gevolgen van migratie, klimaatverandering , verontreiniging ,.. zijn gezondheidsproblemen en - determinanten die als mondiale uitdagingen van de 21ste eeuw worden beschouwd. De complexiteit van deze uitdagingen vereist een interdisciplinaire en transnationale aanpak.
Dit OPO leert je anders te denken over gezondheidsproblemen en oplossingen én om meer inzicht en vaardigheden te verwerven in het overbruggen van de grote verschillen tussen gezond of ongezond, arm of rijk en alle andere mogelijke sociale ongelijkheden. Tevens leer je om inzicht te verwerven in de complexiteit van de wereldgezondheid en krijg je onderzoeksvaardigheden aangeleerd die je toepast via stage in een vierde wereld project.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Stage ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Periode 4 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 70 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een onvoldoende heeft behaald. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Andere: | Op basis van de peer assessment (buddy check) wordt er een factorberekening uitgevoerd op het deelcijfer van de paper & presentatie |
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een onvoldoende heeft behaald. |
|
|
|
|
|
|
Andere: | Op basis van de peer assessment (buddy check) wordt er een factorberekening uitgevoerd op het deelcijfer van de paper & presentatie |
|
|
|
|
|
Praktijkevaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een onvoldoende heeft behaald. |
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient alle opdrachten volgens de richtlijnen in. |
|
|
|
Gevolg | Indien de student een opdracht niet volgens de richtlijnen indient, kan hij/zij niet slagen voor dit OPO. |
|
|
|
Extra info | Het eindcijfer wordt aan de hand van de volgende sleutel berekend: - 30% leerpaden (huiswerktaken) - 30% paper groepswerk - 20% presentatie groepswerk - 10% evaluatie door stageplaats - 10% reflectie- en activiteitenverslag stage |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De student moet enkel die onderdelen hernemen waarvoor hij/zij een fail heeft behaald. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Lesmateriaal wordt op Blackboard ter beschikking gesteld. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
- Foundations for Global Health Practice,Lori Diprete Brown,published 2018,Publishing House: Jossey-Bass,9781118603635
- Global Health 101,Richard Skolnik,Third edition,Publishing house: Jones & Bartlett learning books,9781284050547
|
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|