Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Onderzoeksmethodologie (3941)
|
4,0 stptn |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma van hetzelfde academiejaar
|
|
|
Onderzoeksstage (4133)
|
6,0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | 2de masterjaar in de architectuur optie ontwerper - onderzoeker | Verplicht | 81 | 3,0 | 54 | 27 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De student kan de eigen ontwerppraktijk en ontwerpmethodes onderzoeken, evalueren en verbeteren. | - EC
| De student heeft kennis over en inzicht in de procedurele, juridische, deontologische en economische aspecten van architectuur en stedenbouw. | - EC
| De student kan zelfstandig en in team functioneren in een multidisciplinaire, internationale en interculturele omgeving. | - EC
| De student heeft inzicht in de rol en betekenis van architectuur en de eigen handelingen hierbinnen in de samenleving en kan via architectuur in dialoog treden over ethische, culturele, maatschappelijke en esthetische kwesties en op deze wijze een meerwaarde creëren in zijn ontwerpen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Zich verdiepen in de rol van civic onderzoek binnen de discipline van architectuur via reflecties over ethische aspecten; opportuniteiten en valkuilen; het opbouwen, ontsluiten en delen van kennis; de historische maatschappelijke positie van architectuur(onderwijs en -onderzoek); onderzoeker zijn in een academische vs professionele context; en de rol van civic onderzoek in andere contexten en binnen andere disciplines
|
|
|
|
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
serious game ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Seminarie ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 70 % |
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Aanwezigheid en actieve deelname aan alle opdrachten, sessies en zelfstudieopdrachten is verplicht voor deelname aan de eindevaluatie |
|
|
|
Gevolg | Indien de student 2 of meer keer niet gewettigd afwezig is, wordt de student uitgesloten van deelname aan de evaluaties. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Verbeteren en verfijnen van het portfolio en reflectieopdracht, evenwel zonder mondelinge presentatie of debat. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Aanvullend studiemateriaal wordt ter beschikking gesteld op Blackboard |
|
|
|
|
|
1 examenregeling art.1.3, lid 4. |
2 examenregeling art.4.7, lid 2. |
3 examenregeling art.2.2, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|