Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Business English 1 (1178)
|
3.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 2de bachelorjaar handelsingenieur | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor HI communiceert binnen een bedrijfscontext helder en correct in de opleidingstaal en tenminste 2 andere talen. (Communiceren) | - EC
| De bachelor HI communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Er wordt voortgebouwd op ERK niveau B2 (CEFR level B2) Business English voor luisteren, lezen, spreken en schrijven. Meer specifiek dienen aan volgende indicatoren te zijn voldaan:
- Luisteren: De student kan een langer betoog en lezingen begrijpen en zelfs complexe redeneringen volgen, wanneer het onderwerp redelijk vertrouwd is. De student kan de meeste nieuws- en actualiteitenprogramma’s op de tv begrijpen.
- Lezen: De student kan artikelen en verslagen lezen die betrekking hebben op eigentijdse problemen, waarbij de schrijvers een bepaalde houding of standpunt innemen.
- Spreken - interactie: De student kan zodanig deelnemen aan een vloeiend en spontaan gesprek, dat normale uitwisseling met moedertaalsprekers redelijk mogelijk is. De student kan binnen een vertrouwde context actief deelnemen aan een discussie en hierin mijn standpunten uitleggen en ondersteunen.
- Spreken – productie: De student kan duidelijke, gedetailleerde beschrijvingen presenteren over een breed scala van onderwerpen die betrekking hebben op mijn interessegebied. De student kan een standpunt over een actueel onderwerp verklaren en de voordelen en nadelen van diverse opties uiteenzetten.
- Schrijven: De student kan een duidelijke, gedetailleerde tekst schrijven over een breed scala van onderwerpen die betrekking hebben op mijn interesses. De student kan een opstel of verslag schrijven, informatie doorgeven of redenen aanvoeren ter ondersteuning vóór of tegen een specifiek standpunt. De student kan brieven schrijven waarin de student het persoonlijk belang van gebeurtenissen en ervaringen aangeeft.
Deze indicatoren dienen te worden bereikt binnen een bedrijfseconomische context. Meer informatie kan gevonden worden via volgende link (>> Gemeenschappelijk Europees Referentiekader voor Moderne Vreemde Talen)
|
|
|
Business cases (risk, team building, raising finance, crisis management, mergers and acquisitions), critical reading, British and American culture
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00 Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Eerder aangekochte verplichte handboeken |
|
- Grammar and Vocabulary for first Certificate.,Prodromou, Luke.
- Market Leader, Course Book, Upper Intermediate Business English + MyEnglishLab Access code (Latest edition),Cotton, Falvey en Kent.,Pearson education,Cursusmateriaal
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Additional course material and announcements on Blackboard |
|
 
|
Opmerkingen |
|
(1) Studenten werken steeds in groepjes van 4 om de responsie- en werkcolleges voor te bereiden. Zonder grondige voorbereiding nemen studenten niet deel aan deze colleges. Ze leggen hun mondeling examen in de groep af waarmee ze gedurende het academiejaar gewerkt hebben.
(2) Het mondeling examen is een groepsexamen (4 studenten). De samenstelling van deze groep is gebaseerd op de groepen die tijdens de WZ gevormd worden: aanwezigheid bij de WZ is verplicht.
(3) De studenten krijgen een gedetailleerde planning die hun een grondig overzicht geeft van de geplande activiteiten en hun in staat stelt hun voorbereidingen optimaal te plannen. Deze planning wordt opgenomen in de studieleidraad.
(4) Na de derde lesweek kan men voor dit opleidingsonderdeel niet meer inschrijven.
|
|
|
|
|
|
| 3de bachelorjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor BI communiceert binnen een bedrijfscontext helder en correct in de opleidingstaal en tenminste 2 andere talen. (Communiceren) | - EC
| De bachelor BI communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Er wordt voortgebouwd op ERK niveau B2 (CEFR level B2) Business English voor luisteren, lezen, spreken en schrijven. Meer specifiek dienen aan volgende indicatoren te zijn voldaan:
- Luisteren: De student kan een langer betoog en lezingen begrijpen en zelfs complexe redeneringen volgen, wanneer het onderwerp redelijk vertrouwd is. De student kan de meeste nieuws- en actualiteitenprogramma’s op de tv begrijpen.
- Lezen: De student kan artikelen en verslagen lezen die betrekking hebben op eigentijdse problemen, waarbij de schrijvers een bepaalde houding of standpunt innemen.
- Spreken - interactie: De student kan zodanig deelnemen aan een vloeiend en spontaan gesprek, dat normale uitwisseling met moedertaalsprekers redelijk mogelijk is. De student kan binnen een vertrouwde context actief deelnemen aan een discussie en hierin mijn standpunten uitleggen en ondersteunen.
- Spreken – productie: De student kan duidelijke, gedetailleerde beschrijvingen presenteren over een breed scala van onderwerpen die betrekking hebben op mijn interessegebied. De student kan een standpunt over een actueel onderwerp verklaren en de voordelen en nadelen van diverse opties uiteenzetten.
- Schrijven: De student kan een duidelijke, gedetailleerde tekst schrijven over een breed scala van onderwerpen die betrekking hebben op mijn interesses. De student kan een opstel of verslag schrijven, informatie doorgeven of redenen aanvoeren ter ondersteuning vóór of tegen een specifiek standpunt. De student kan brieven schrijven waarin de student het persoonlijk belang van gebeurtenissen en ervaringen aangeeft.
Deze indicatoren dienen te worden bereikt binnen een bedrijfseconomische context. Meer informatie kan gevonden worden via volgende link (>> Gemeenschappelijk Europees Referentiekader voor Moderne Vreemde Talen)
|
|
|
Business cases (risk, team building, raising finance, crisis management, mergers and acquisitions), critical reading, British and American culture
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00 Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Eerder aangekochte verplichte handboeken |
|
- Grammar and Vocabulary for first Certificate.,Prodromou, Luke.
- Market Leader, Course Book, Upper Intermediate Business English + MyEnglishLab Access code (Latest edition),Cotton, Falvey en Kent.,Pearson education,Cursusmateriaal
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Additional course material and announcements on Blackboard |
|
 
|
Opmerkingen |
|
(1) Studenten werken steeds in groepjes van 4 om de responsie- en werkcolleges voor te bereiden. Zonder grondige voorbereiding nemen studenten niet deel aan deze colleges. Ze leggen hun mondeling examen in de groep af waarmee ze gedurende het academiejaar gewerkt hebben.
(2) Het mondeling examen is een groepsexamen (4 studenten). De samenstelling van deze groep is gebaseerd op de groepen die tijdens de WZ gevormd worden: aanwezigheid bij de WZ is verplicht.
(3) De studenten krijgen een gedetailleerde planning die hun een grondig overzicht geeft van de geplande activiteiten en hun in staat stelt hun voorbereidingen optimaal te plannen. Deze planning wordt opgenomen in de studieleidraad.
(4) Na de derde lesweek kan men voor dit opleidingsonderdeel niet meer inschrijven.
|
|
|
|
|
|
| 2de bachelorjaar in de toegepaste economische wetenschappen | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
3de bachelorjaar in de toegepaste economische wetenschappen | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
3de bachelorjaar in de toegepaste economische wetenschappen keuze | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor TEW communiceert binnen een bedrijfscontext helder en correct in de opleidingstaal en tenminste 2 andere talen. (Communiceren) | - EC
| De bachelor TEW communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Er wordt voortgebouwd op ERK niveau B2 (CEFR level B2) Business English voor luisteren, lezen, spreken en schrijven. Meer specifiek dienen aan volgende indicatoren te zijn voldaan:
- Luisteren: De student kan een langer betoog en lezingen begrijpen en zelfs complexe redeneringen volgen, wanneer het onderwerp redelijk vertrouwd is. De student kan de meeste nieuws- en actualiteitenprogramma’s op de tv begrijpen.
- Lezen: De student kan artikelen en verslagen lezen die betrekking hebben op eigentijdse problemen, waarbij de schrijvers een bepaalde houding of standpunt innemen.
- Spreken - interactie: De student kan zodanig deelnemen aan een vloeiend en spontaan gesprek, dat normale uitwisseling met moedertaalsprekers redelijk mogelijk is. De student kan binnen een vertrouwde context actief deelnemen aan een discussie en hierin mijn standpunten uitleggen en ondersteunen.
- Spreken – productie: De student kan duidelijke, gedetailleerde beschrijvingen presenteren over een breed scala van onderwerpen die betrekking hebben op mijn interessegebied. De student kan een standpunt over een actueel onderwerp verklaren en de voordelen en nadelen van diverse opties uiteenzetten.
- Schrijven: De student kan een duidelijke, gedetailleerde tekst schrijven over een breed scala van onderwerpen die betrekking hebben op mijn interesses. De student kan een opstel of verslag schrijven, informatie doorgeven of redenen aanvoeren ter ondersteuning vóór of tegen een specifiek standpunt. De student kan brieven schrijven waarin de student het persoonlijk belang van gebeurtenissen en ervaringen aangeeft.
Deze indicatoren dienen te worden bereikt binnen een bedrijfseconomische context. Meer informatie kan gevonden worden via volgende link (>> Gemeenschappelijk Europees Referentiekader voor Moderne Vreemde Talen)
|
|
|
Business cases (risk, team building, raising finance, crisis management, mergers and acquisitions), critical reading, British and American culture
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00 Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Eerder aangekochte verplichte handboeken |
|
- Grammar and Vocabulary for first Certificate.,Prodromou, Luke.
- Market Leader, Course Book, Upper Intermediate Business English + MyEnglishLab Access code (Latest edition),Cotton, Falvey en Kent.,Pearson education,Cursusmateriaal
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Additional course material and announcements on Blackboard |
|
 
|
Opmerkingen |
|
(1) Studenten werken steeds in groepjes van 4 om de responsie- en werkcolleges voor te bereiden. Zonder grondige voorbereiding nemen studenten niet deel aan deze colleges. Ze leggen hun mondeling examen in de groep af waarmee ze gedurende het academiejaar gewerkt hebben.
(2) Het mondeling examen is een groepsexamen (4 studenten). De samenstelling van deze groep is gebaseerd op de groepen die tijdens de WZ gevormd worden: aanwezigheid bij de WZ is verplicht.
(3) De studenten krijgen een gedetailleerde planning die hun een grondig overzicht geeft van de geplande activiteiten en hun in staat stelt hun voorbereidingen optimaal te plannen. Deze planning wordt opgenomen in de studieleidraad.
(4) Na de derde lesweek kan men voor dit opleidingsonderdeel niet meer inschrijven.
|
|
|
|
|
|
| exchange toegepaste economische wetenschappen | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
|
|
Er wordt voortgebouwd op ERK niveau B2 (CEFR level B2) Business English voor luisteren, lezen, spreken en schrijven. Meer specifiek dienen aan volgende indicatoren te zijn voldaan:
- Luisteren: De student kan een langer betoog en lezingen begrijpen en zelfs complexe redeneringen volgen, wanneer het onderwerp redelijk vertrouwd is. De student kan de meeste nieuws- en actualiteitenprogramma’s op de tv begrijpen.
- Lezen: De student kan artikelen en verslagen lezen die betrekking hebben op eigentijdse problemen, waarbij de schrijvers een bepaalde houding of standpunt innemen.
- Spreken - interactie: De student kan zodanig deelnemen aan een vloeiend en spontaan gesprek, dat normale uitwisseling met moedertaalsprekers redelijk mogelijk is. De student kan binnen een vertrouwde context actief deelnemen aan een discussie en hierin mijn standpunten uitleggen en ondersteunen.
- Spreken – productie: De student kan duidelijke, gedetailleerde beschrijvingen presenteren over een breed scala van onderwerpen die betrekking hebben op mijn interessegebied. De student kan een standpunt over een actueel onderwerp verklaren en de voordelen en nadelen van diverse opties uiteenzetten.
- Schrijven: De student kan een duidelijke, gedetailleerde tekst schrijven over een breed scala van onderwerpen die betrekking hebben op mijn interesses. De student kan een opstel of verslag schrijven, informatie doorgeven of redenen aanvoeren ter ondersteuning vóór of tegen een specifiek standpunt. De student kan brieven schrijven waarin de student het persoonlijk belang van gebeurtenissen en ervaringen aangeeft.
Deze indicatoren dienen te worden bereikt binnen een bedrijfseconomische context. Meer informatie kan gevonden worden via volgende link (>> Gemeenschappelijk Europees Referentiekader voor Moderne Vreemde Talen)
|
|
|
Business cases (risk, team building, raising finance, crisis management, mergers and acquisitions), critical reading, British and American culture
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00 Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Eerder aangekochte verplichte handboeken |
|
- Grammar and Vocabulary for first Certificate.,Prodromou, Luke.
- Market Leader, Course Book, Upper Intermediate Business English + MyEnglishLab Access code (Latest edition),Cotton, Falvey en Kent.,Pearson education,Cursusmateriaal
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Additional course material and announcements on Blackboard |
|
 
|
Opmerkingen |
|
(1) Studenten werken steeds in groepjes van 4 om de responsie- en werkcolleges voor te bereiden. Zonder grondige voorbereiding nemen studenten niet deel aan deze colleges. Ze leggen hun mondeling examen in de groep af waarmee ze gedurende het academiejaar gewerkt hebben.
(2) Het mondeling examen is een groepsexamen (4 studenten). De samenstelling van deze groep is gebaseerd op de groepen die tijdens de WZ gevormd worden: aanwezigheid bij de WZ is verplicht.
(3) De studenten krijgen een gedetailleerde planning die hun een grondig overzicht geeft van de geplande activiteiten en hun in staat stelt hun voorbereidingen optimaal te plannen. Deze planning wordt opgenomen in de studieleidraad.
(4) Na de derde lesweek kan men voor dit opleidingsonderdeel niet meer inschrijven.
|
|
|
|
|
|
| master TEW-MIN | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master TEW communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Er wordt voortgebouwd op ERK niveau B2 (CEFR level B2) Business English voor luisteren, lezen, spreken en schrijven. Meer specifiek dienen aan volgende indicatoren te zijn voldaan:
- Luisteren: De student kan een langer betoog en lezingen begrijpen en zelfs complexe redeneringen volgen, wanneer het onderwerp redelijk vertrouwd is. De student kan de meeste nieuws- en actualiteitenprogramma’s op de tv begrijpen.
- Lezen: De student kan artikelen en verslagen lezen die betrekking hebben op eigentijdse problemen, waarbij de schrijvers een bepaalde houding of standpunt innemen.
- Spreken - interactie: De student kan zodanig deelnemen aan een vloeiend en spontaan gesprek, dat normale uitwisseling met moedertaalsprekers redelijk mogelijk is. De student kan binnen een vertrouwde context actief deelnemen aan een discussie en hierin mijn standpunten uitleggen en ondersteunen.
- Spreken – productie: De student kan duidelijke, gedetailleerde beschrijvingen presenteren over een breed scala van onderwerpen die betrekking hebben op mijn interessegebied. De student kan een standpunt over een actueel onderwerp verklaren en de voordelen en nadelen van diverse opties uiteenzetten.
- Schrijven: De student kan een duidelijke, gedetailleerde tekst schrijven over een breed scala van onderwerpen die betrekking hebben op mijn interesses. De student kan een opstel of verslag schrijven, informatie doorgeven of redenen aanvoeren ter ondersteuning vóór of tegen een specifiek standpunt. De student kan brieven schrijven waarin de student het persoonlijk belang van gebeurtenissen en ervaringen aangeeft.
Deze indicatoren dienen te worden bereikt binnen een bedrijfseconomische context. Meer informatie kan gevonden worden via volgende link (>> Gemeenschappelijk Europees Referentiekader voor Moderne Vreemde Talen)
|
|
|
Business cases (risk, team building, raising finance, crisis management, mergers and acquisitions), critical reading, British and American culture
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00 Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Eerder aangekochte verplichte handboeken |
|
- Grammar and Vocabulary for first Certificate.,Prodromou, Luke.
- Market Leader, Course Book, Upper Intermediate Business English + MyEnglishLab Access code (Latest edition),Cotton, Falvey en Kent.,Pearson education,Cursusmateriaal
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Additional course material and announcements on Blackboard |
|
 
|
Opmerkingen |
|
(1) Studenten werken steeds in groepjes van 4 om de responsie- en werkcolleges voor te bereiden. Zonder grondige voorbereiding nemen studenten niet deel aan deze colleges. Ze leggen hun mondeling examen in de groep af waarmee ze gedurende het academiejaar gewerkt hebben.
(2) Het mondeling examen is een groepsexamen (4 studenten). De samenstelling van deze groep is gebaseerd op de groepen die tijdens de WZ gevormd worden: aanwezigheid bij de WZ is verplicht.
(3) De studenten krijgen een gedetailleerde planning die hun een grondig overzicht geeft van de geplande activiteiten en hun in staat stelt hun voorbereidingen optimaal te plannen. Deze planning wordt opgenomen in de studieleidraad.
(4) Na de derde lesweek kan men voor dit opleidingsonderdeel niet meer inschrijven.
|
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|