Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
Groep 1 |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Basisvaardigheden in de chemie (3461)
|
10.0 stptn |
|
|
Structuur en reactiviteit van organische verbindingen (3312)
|
5.0 stptn |
|
Of groep 2 |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Inleiding tot chemie (3462)
|
5.0 stptn |
|
Of groep 3 |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Chemie voor levenswetenschappen 1 (2919)
|
5.0 stptn |
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
Groep 1 |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Structuurchemie (0251)
|
5.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 2de bachelorjaar in de chemie | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 1: De bachelor in de chemie heeft kennis van en inzicht in de structuur van de materie, de onderlinge interacties tussen materiebouwstenen, de wisselwerking tussen materie en energie, en de daaruit voortvloeiende relaties tussen structuur en eigenschappen. | - EC
| EC 2: De bachelor in de chemie heeft daartoe een grondige kennis in de voornaamste disciplines van de chemie, is vertrouwd met hun denkwijze en hun wetenschappelijke methodologie, en kan die toepassen voor het oplossen van een chemisch probleem, met name in:
- de analytische chemie
- de anorganische chemie
- de fysische en de theoretische chemie
- de organische chemie
- de beginselen van biochemie en macromoleculaire chemie
- de levende wereld op moleculair, cellulair, genetisch en organismaal niveau, voor de bachelor chemie in de optie Biochemie
- elementen van de fysische chemie in het domein van anorganische, organische en theoretische chemie, voor de bachelor chemie in de optie Materiaalchemie en deels ook in de optie Onderwijs | - EC
| EC 5: De bachelor in de chemie is in staat experimenten te begrijpen en zelfstandig uit te voeren en daarover te rapporteren. Hij of zij is daarenboven in staat risico's in te schatten en de daarbij behorende veiligheidsprocedures toe te passen. | - EC
| EC 6: De bachelor in de chemie toont een gezonde kritische ingesteldheid en kan rigoureus en zorgvuldig redeneren, abstraheren en formuleren. | - EC
| EC 7: De bachelor in de chemie is in staat zelfstandig en zelfsturend kennis en inzicht te verwerven in de chemie en daaraan gerelateerde domeinen, die binnen de opleiding niet aan bod gekomen zijn. | - EC
| EC 9: De bachelor in de chemie kan aangeleerde kennis en inzichten aanwenden om wetenschappelijke hypothesen te formuleren, experimenten te bedenken, deze uit te voeren en onderzoeksresultaten correct te interpreteren. | - EC
| EC 10: De bachelor in de chemie kan mondeling en schriftelijk rapporteren en presenteren in het Nederlands en Engels en een beargumenteerd standpunt innemen over topics uit zijn/haar vakgebied. Hij/zij kan communiceren over het vakgebied met vakgenoten en niet-vakgenoten. | - EC
| EC 11: De bachelor in de chemie is in staat op een efficiënte manier gegevens op te zoeken, te verzamelen, er de internationaal relevante informatie uit te selecteren en te verwerken. | - EC
| EC 12: De bachelor in de chemie kan projectmatig op een constructieve wijze samenwerken met anderen als lid van een team. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student(e) is vertrouwd met de basisconcepten atomen en moleculen en begrijpt het concept van de chemische binding . Hij/zij is verder vertrouwd met Lewis-voorstelling van moleculen en kent de concepten oxidatiegetal en formele lading. Hij/zij is vertrouwd met basisconcepten uit de thermodynamica zoals Gibbs vrije energie, enthalpie en entropie, snelheidsvergelijkingen en de relatie tussen de evenwichtsconstante en thermodynamische grootheden. Hij/zij heeft kennis van zuur-base evenwichten. De student(e) is eveneens vertrouwd met de structuur (naamgeving, conformaties, isomeren, resonantie structuren) en reactiviteit van organische verbindingen.
|
|
|
- De student kent de principes van moleculaire spectroscopie, zijnde de theoretische beginselen van UV/Vis spectroscopie, infrarood (IR) spectroscopie, nucleaire magnetische resonantie (NMR) spectroscopie en massaspectroscopie (MS).
- De student verwerft de vaardigheid om op basis van spectroscopische gegevens een éénduidige structuuridentificatie van organische verbindingen te realiseren.
- De student kan de principes van moleculaire spectroscopie toepassen in de biochemie.
- De student verwerft de initiële vaardigheden om een wetenschappelijk onderzoeksproject uit te voeren. In de context van een organische synthese betekent dit: in staat zijn de problematiek van een syntheseopdracht te analyseren (doelstelling), een literatuurstudie hieromtrent uit te voeren, de veiligheids- en kostprijsaspecten te evalueren, de experimentele opzet te plannen, de experimenten uit te voeren en de resultaten te analyseren en verwerken.
- De student verwerft de vaardigheid om wetenschappelijke resultaten schriftelijk en mondeling te rapporteren onder de vorm van een posterpresentatie.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
Andere: | Onderzoeksproject - Vaardigheden - Projectverslag onder de vorm van een wetenschappelijk gestructureerde posterpresentatie. |
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Voorwaarde 1: Deelname aan de praktijksessies van het onderzoeksproject is verplicht.
Voorwaarde 2. Voor ieder van beide onderdelen (schriftelijk examen en onderzoeksproject) dient de student een tolereerbaar examenresultaat (>8/20) te behalen om te kunnen slagen voor het opleidingsonderdeel |
|
|
|
Gevolg | Gevolg bij voorwaarde 1: De student(e) die ongewettigd afwezig is op het bijwonen van een of meerdere praktijksessies, krijgt voor het opleidingsonderdeel als resultaat een "N: examenonderdeel niet volledig afgelegd: ongewettigd afwezig voor onderde(e)len van de evaluatie". Gevolg bij voorwaarde 2: Een student die op een of beide onderdelen een niet-tolereerbaar cijfer behaalt, krijgt als eindresultaat "fail". Het deelcijfer voor het onderzoeksproject is overdraagbaar naar een volgende zittijd. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
- Cursustekst Structuuranalyse
- Tabellenboek
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
- Practicumleidraad voor het onderzoeksproject (2e Ba Chemie)
- Leidraad voor de zelfstudieopdrachten MRI (3e Ba Biologie en Fysica)
- Studiemateriaal aangeboden via Blackboard (o.a. de slides gebruikt in de hoorcolleges)
|
|
|
|
|
|
| 3de bachelorjaar in de biologie optie biochemie | Verplicht | 108 | 4,0 | 108 | 4,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 1: De bachelor Biologie heeft een grondige kennis en inzicht verworven in de levende wereld op moleculair, cellulair , functioneel, organismaal, populatie en ecosysteemniveau. | - EC
| EC 3: De bachelor Biologie houdt rekening met de noodzaak van de inter- en multidisciplinaire benadering om de levende wereld in al zijn aspecten te onderzoeken. Hij/zij heeft daartoe een grondige kennis en inzicht in andere relevante wetenschappelijke disciplines (chemie, fysica, geologie), | - EC
| EC 5: De bachelor Biologie kan met inzicht metingen verrichten en observeren waarbij hij/zij de hoogst mogelijke precisie nastreeft en integer handelt in zijn/haar observaties en metingen. | - EC
| EC 8: De bachelor Biologie kan mondeling en schriftelijk rapporteren en presenteren in het Nederlands en het Engels. Hij/zij kan communiceren over het vakgebied met vakgenoten en niet-vakgenoten. | - EC
| EC 11: De bachelor Biologie gedraagt zich volgens de ethische, morele, filosofische, wettelijke en veiligheidsaspecten van zijn wetenschapsdiscipline. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student(e) is vertrouwd met de basisconcepten atomen en moleculen en begrijpt het concept van de chemische binding . Hij/zij is verder vertrouwd met Lewis-voorstelling van moleculen en kent de concepten oxidatiegetal en formele lading. Hij/zij is vertrouwd met basisconcepten uit de thermodynamica zoals Gibbs vrije energie, enthalpie en entropie, snelheidsvergelijkingen en de relatie tussen de evenwichtsconstante en thermodynamische grootheden. Hij/zij heeft kennis van zuur-base evenwichten. De student(e) is eveneens vertrouwd met de structuur (naamgeving, conformaties, isomeren, resonantie structuren) en reactiviteit van organische verbindingen.
|
|
|
- De student kent de principes van moleculaire spectroscopie, zijnde de theoretische beginselen van UV/Vis spectroscopie, infrarood (IR) spectroscopie, nucleaire magnetische resonantie (NMR) spectroscopie en massaspectroscopie (MS).
- De student verwerft de vaardigheid om op basis van spectroscopische gegevens een éénduidige structuuridentificatie van organische verbindingen te realiseren.
- De student kan de principes van moleculaire spectroscopie toepassen in de biochemie.
- De student verwerft de initiële vaardigheden om een wetenschappelijk onderzoeksproject uit te voeren. In de context van een organische synthese betekent dit: in staat zijn de problematiek van een syntheseopdracht te analyseren (doelstelling), een literatuurstudie hieromtrent uit te voeren, de veiligheids- en kostprijsaspecten te evalueren, de experimentele opzet te plannen, de experimenten uit te voeren en de resultaten te analyseren en verwerken.
- De student verwerft de vaardigheid om wetenschappelijke resultaten schriftelijk en mondeling te rapporteren onder de vorm van een posterpresentatie.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkstuk MRI ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 4,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Inleveren van het MRI-werkstuk. |
|
|
|
Gevolg | Indien een student het MRI-werkstuk niet inlevert dan mag hij/zij niet deelnemen aan het examen en krijgt hij/zij als eindresultaat voor het opleidingsonderdeel een "N: examenonderdeel niet volledig afgelegd: ongewettigd afwezig voor onderde(e)len van de evaluatie". |
|
|
|
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
- Cursustekst Structuuranalyse
- Tabellenboek
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
- Practicumleidraad voor het onderzoeksproject (2e Ba Chemie)
- Leidraad voor de zelfstudieopdrachten MRI (3e Ba Biologie en Fysica)
- Studiemateriaal aangeboden via Blackboard (o.a. de slides gebruikt in de hoorcolleges)
|
|
|
|
|
|
| schakelprogramma Materiomics voor pba pba agro- en biotechnologie | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
schakelprogramma Materiomics voor pba chemie afstudeerrichtingen chemie en biochemie | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
voorbereidingsprogramma master Materiomics - bachelor biologie of biomedische wetenschappen | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
voorbereidingsprogramma master Materiomics - bachelor in de industriële wetenschappen | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
|
|
De student(e) is vertrouwd met de basisconcepten atomen en moleculen en begrijpt het concept van de chemische binding . Hij/zij is verder vertrouwd met Lewis-voorstelling van moleculen en kent de concepten oxidatiegetal en formele lading. Hij/zij is vertrouwd met basisconcepten uit de thermodynamica zoals Gibbs vrije energie, enthalpie en entropie, snelheidsvergelijkingen en de relatie tussen de evenwichtsconstante en thermodynamische grootheden. Hij/zij heeft kennis van zuur-base evenwichten. De student(e) is eveneens vertrouwd met de structuur (naamgeving, conformaties, isomeren, resonantie structuren) en reactiviteit van organische verbindingen.
|
|
|
- De student kent de principes van moleculaire spectroscopie, zijnde de theoretische beginselen van UV/Vis spectroscopie, infrarood (IR) spectroscopie, nucleaire magnetische resonantie (NMR) spectroscopie en massaspectroscopie (MS).
- De student verwerft de vaardigheid om op basis van spectroscopische gegevens een éénduidige structuuridentificatie van organische verbindingen te realiseren.
- De student kan de principes van moleculaire spectroscopie toepassen in de biochemie.
- De student verwerft de initiële vaardigheden om een wetenschappelijk onderzoeksproject uit te voeren. In de context van een organische synthese betekent dit: in staat zijn de problematiek van een syntheseopdracht te analyseren (doelstelling), een literatuurstudie hieromtrent uit te voeren, de veiligheids- en kostprijsaspecten te evalueren, de experimentele opzet te plannen, de experimenten uit te voeren en de resultaten te analyseren en verwerken.
- De student verwerft de vaardigheid om wetenschappelijke resultaten schriftelijk en mondeling te rapporteren onder de vorm van een posterpresentatie.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
Andere: | Onderzoeksproject - Vaardigheden - Projectverslag onder de vorm van een wetenschappelijk gestructureerde posterpresentatie. |
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Voorwaarde 1: Deelname aan de praktijksessies van het onderzoeksproject is verplicht.
Voorwaarde 2. Voor ieder van beide onderdelen (schriftelijk examen en onderzoeksproject) dient de student een tolereerbaar examenresultaat (>8/20) te behalen om te kunnen slagen voor het opleidingsonderdeel |
|
|
|
Gevolg | Gevolg bij voorwaarde 1: De student(e) die ongewettigd afwezig is op het bijwonen van een of meerdere praktijksessies, krijgt voor het opleidingsonderdeel als resultaat een "N: examenonderdeel niet volledig afgelegd: ongewettigd afwezig voor onderde(e)len van de evaluatie". Gevolg bij voorwaarde 2: Een student die op een of beide onderdelen een niet-tolereerbaar cijfer behaalt, krijgt als eindresultaat "fail". Het deelcijfer voor het onderzoeksproject is overdraagbaar naar een volgende zittijd. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
- Cursustekst Structuuranalyse
- Tabellenboek
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
- Practicumleidraad voor het onderzoeksproject (2e Ba Chemie)
- Leidraad voor de zelfstudieopdrachten MRI (3e Ba Biologie en Fysica)
- Studiemateriaal aangeboden via Blackboard (o.a. de slides gebruikt in de hoorcolleges)
|
|
|
|
|
|
| 3de bachelorjaar in de biologie pakket keuzeopleidingsonderdelen biologie | Verbreding | 108 | 4,0 | 108 | 4,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 1: De bachelor Biologie heeft een grondige kennis en inzicht verworven in de levende wereld op moleculair, cellulair , functioneel, organismaal, populatie en ecosysteemniveau. | - EC
| EC 3: De bachelor Biologie houdt rekening met de noodzaak van de inter- en multidisciplinaire benadering om de levende wereld in al zijn aspecten te onderzoeken. Hij/zij heeft daartoe een grondige kennis en inzicht in andere relevante wetenschappelijke disciplines (chemie, fysica, geologie), | - EC
| EC 5: De bachelor Biologie kan met inzicht metingen verrichten en observeren waarbij hij/zij de hoogst mogelijke precisie nastreeft en integer handelt in zijn/haar observaties en metingen. | - EC
| EC 8: De bachelor Biologie kan mondeling en schriftelijk rapporteren en presenteren in het Nederlands en het Engels. Hij/zij kan communiceren over het vakgebied met vakgenoten en niet-vakgenoten. | - EC
| EC 11: De bachelor Biologie gedraagt zich volgens de ethische, morele, filosofische, wettelijke en veiligheidsaspecten van zijn wetenschapsdiscipline. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student(e) is vertrouwd met de basisconcepten atomen en moleculen en begrijpt het concept van de chemische binding . Hij/zij is verder vertrouwd met Lewis-voorstelling van moleculen en kent de concepten oxidatiegetal en formele lading. Hij/zij is vertrouwd met basisconcepten uit de thermodynamica zoals Gibbs vrije energie, enthalpie en entropie, snelheidsvergelijkingen en de relatie tussen de evenwichtsconstante en thermodynamische grootheden. Hij/zij heeft kennis van zuur-base evenwichten. De student(e) is eveneens vertrouwd met de structuur (naamgeving, conformaties, isomeren, resonantie structuren) en reactiviteit van organische verbindingen.
|
|
|
- De student kent de principes van moleculaire spectroscopie, zijnde de theoretische beginselen van UV/Vis spectroscopie, infrarood (IR) spectroscopie, nucleaire magnetische resonantie (NMR) spectroscopie en massaspectroscopie (MS).
- De student verwerft de vaardigheid om op basis van spectroscopische gegevens een éénduidige structuuridentificatie van organische verbindingen te realiseren.
- De student kan de principes van moleculaire spectroscopie toepassen in de biochemie.
- De student verwerft de initiële vaardigheden om een wetenschappelijk onderzoeksproject uit te voeren. In de context van een organische synthese betekent dit: in staat zijn de problematiek van een syntheseopdracht te analyseren (doelstelling), een literatuurstudie hieromtrent uit te voeren, de veiligheids- en kostprijsaspecten te evalueren, de experimentele opzet te plannen, de experimenten uit te voeren en de resultaten te analyseren en verwerken.
- De student verwerft de vaardigheid om wetenschappelijke resultaten schriftelijk en mondeling te rapporteren onder de vorm van een posterpresentatie.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkstuk MRI ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 4,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Inleveren van het MRI-werkstuk. |
|
|
|
Gevolg | Indien een student het MRI-werkstuk niet inlevert dan mag hij/zij niet deelnemen aan het examen en krijgt hij/zij als eindresultaat voor het opleidingsonderdeel een "N: examenonderdeel niet volledig afgelegd: ongewettigd afwezig voor onderde(e)len van de evaluatie". |
|
|
|
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
- Cursustekst Structuuranalyse
- Tabellenboek
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
- Practicumleidraad voor het onderzoeksproject (2e Ba Chemie)
- Leidraad voor de zelfstudieopdrachten MRI (3e Ba Biologie en Fysica)
- Studiemateriaal aangeboden via Blackboard (o.a. de slides gebruikt in de hoorcolleges)
|
|
|
|
|
|
| 3de bachelorjaar in de fysica optie vrije keuze aanvulling | Verbreding | 108 | 4,0 | 108 | 4,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 7: De bachelor Fysica kan de in de fysica gebruikte wiskundige methodes toepassen en beschikt over een goede rekenvaardigheid, met inbegrip van computationele technieken en programmeervaardigheden. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student(e) is vertrouwd met de basisconcepten atomen en moleculen en begrijpt het concept van de chemische binding . Hij/zij is verder vertrouwd met Lewis-voorstelling van moleculen en kent de concepten oxidatiegetal en formele lading. Hij/zij is vertrouwd met basisconcepten uit de thermodynamica zoals Gibbs vrije energie, enthalpie en entropie, snelheidsvergelijkingen en de relatie tussen de evenwichtsconstante en thermodynamische grootheden. Hij/zij heeft kennis van zuur-base evenwichten. De student(e) is eveneens vertrouwd met de structuur (naamgeving, conformaties, isomeren, resonantie structuren) en reactiviteit van organische verbindingen.
|
|
|
- De student kent de principes van moleculaire spectroscopie, zijnde de theoretische beginselen van UV/Vis spectroscopie, infrarood (IR) spectroscopie, nucleaire magnetische resonantie (NMR) spectroscopie en massaspectroscopie (MS).
- De student verwerft de vaardigheid om op basis van spectroscopische gegevens een éénduidige structuuridentificatie van organische verbindingen te realiseren.
- De student kan de principes van moleculaire spectroscopie toepassen in de biochemie.
- De student verwerft de initiële vaardigheden om een wetenschappelijk onderzoeksproject uit te voeren. In de context van een organische synthese betekent dit: in staat zijn de problematiek van een syntheseopdracht te analyseren (doelstelling), een literatuurstudie hieromtrent uit te voeren, de veiligheids- en kostprijsaspecten te evalueren, de experimentele opzet te plannen, de experimenten uit te voeren en de resultaten te analyseren en verwerken.
- De student verwerft de vaardigheid om wetenschappelijke resultaten schriftelijk en mondeling te rapporteren onder de vorm van een posterpresentatie.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkstuk MRI ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 4,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Inleveren van het MRI-werkstuk. |
|
|
|
Gevolg | Indien een student het MRI-werkstuk niet inlevert dan mag hij/zij niet deelnemen aan het examen en krijgt hij/zij als eindresultaat voor het opleidingsonderdeel een "N: examenonderdeel niet volledig afgelegd: ongewettigd afwezig voor onderde(e)len van de evaluatie". |
|
|
|
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
- Cursustekst Structuuranalyse
- Tabellenboek
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
- Practicumleidraad voor het onderzoeksproject (2e Ba Chemie)
- Leidraad voor de zelfstudieopdrachten MRI (3e Ba Biologie en Fysica)
- Studiemateriaal aangeboden via Blackboard (o.a. de slides gebruikt in de hoorcolleges)
|
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|