Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 2de bachelorjaar in de toegepaste economische wetenschappen | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor TEW communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De bachelor TEW analyseert, interpreteert en evalueert onder begeleiding onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De bachelor TEW identificeert stakeholders en hun belangen en houdt hiermee rekening bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder Awareness) | - EC
| De bachelor TEW houdt rekening met de regionale en (inter)nationale beleids- en bedrijfscontext bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder Awareness) | - EC
| De bachelor TEW kan veranderende omgevingsfactoren identificeren die een impact hebben op een organisatie en haar beleid. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De cursus biedt een inleiding in de sociologie met focus op specifieke aspecten die relevant zijn voor de bachelor in het brede domein van de economie.
De inhoud van de cursus wordt onderverdeeld in drie modules: 1) inleiding in het sociologisch denken en sociologische begrippen; 2) werk, organisaties en maatschappij, en 3) hedendaagse vraagstukken en trends vanuit een sociologisch perspectief. Na elk module voeren studenten een groepsopdracht uit waarin ze de aangereikte concepten toepassen op een specifieke thematiek en presenteren ze de resultaten aan de medestudenten.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 15 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel indien de student slaagt op deze deelevaluatie blijft het deelcijfer behouden |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 15 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel indien de student slaagt op deze deelevaluatie blijft het deelcijfer behouden |
|
|
|
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 70 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel indien de student slaagt op deze deelevaluatie blijft het deelcijfer behouden |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | Om voor de het opleidingsonderdeel te slagen moeten studenten deelnemen aan alle evaluatie-onderdelen. De student moet slagen (minstens 10/20) voor het schriftelijk examen om te kunnen slagen op het opleidingsonderdeel. Dus de punten van het groepsproject (of van de individuele opdracht bij vervanging of herkansing) worden pas in rekening genomen bij het geslaagd zijn op het schriftelijk examen. Studenten krijgen 'A- ongewettigd afwezig' als eindresultaat indien ze niet aan beide delen van de evaluatie deelnemen. Indien studenten deelnemen aan beide delen van de evaluatie maar minder dan 10/20 behalen op het schriftelijk examen, is het cijfer van het schriftelijk examen het eindcijfer van dit opleidingsonderdeel. De evaluatie wordt verder verduidelijkt in de studieleidraad. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Herkansing voor het schriftelijke examen gebeurt in dezelfde vorm. Herkansing van de groepsopdracht en mondelinge presentatie gebeurt in de vorm van een vervangopdracht in overleg met de docent. |
|
|
|
|
|
|
|
| 3de bachelorjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica keuze | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor BI communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De bachelor BI analyseert, interpreteert en evalueert onder begeleiding onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De bachelor BI identificeert stakeholders en hun belangen en houdt hiermee rekening bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De bachelor BI houdt rekening met de regionale en (inter)nationale beleids- en bedrijfscontext bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder awareness) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De cursus biedt een inleiding in de sociologie met focus op specifieke aspecten die relevant zijn voor de bachelor in het brede domein van de economie.
De inhoud van de cursus wordt onderverdeeld in drie modules: 1) inleiding in het sociologisch denken en sociologische begrippen; 2) werk, organisaties en maatschappij, en 3) hedendaagse vraagstukken en trends vanuit een sociologisch perspectief. Na elk module voeren studenten een groepsopdracht uit waarin ze de aangereikte concepten toepassen op een specifieke thematiek en presenteren ze de resultaten aan de medestudenten.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 15 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel indien de student slaagt op deze deelevaluatie blijft het deelcijfer behouden |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 15 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel indien de student slaagt op deze deelevaluatie blijft het deelcijfer behouden |
|
|
|
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 70 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel indien de student slaagt op deze deelevaluatie blijft het deelcijfer behouden |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | Om voor de het opleidingsonderdeel te slagen moeten studenten deelnemen aan alle evaluatie-onderdelen. De student moet slagen (minstens 10/20) voor het schriftelijk examen om te kunnen slagen op het opleidingsonderdeel. Dus de punten van het groepsproject (of van de individuele opdracht bij vervanging of herkansing) worden pas in rekening genomen bij het geslaagd zijn op het schriftelijk examen. Studenten krijgen 'A- ongewettigd afwezig' als eindresultaat indien ze niet aan beide delen van de evaluatie deelnemen. Indien studenten deelnemen aan beide delen van de evaluatie maar minder dan 10/20 behalen op het schriftelijk examen, is het cijfer van het schriftelijk examen het eindcijfer van dit opleidingsonderdeel. De evaluatie wordt verder verduidelijkt in de studieleidraad. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Herkansing voor het schriftelijke examen gebeurt in dezelfde vorm. Herkansing van de groepsopdracht en mondelinge presentatie gebeurt in de vorm van een vervangopdracht in overleg met de docent. |
|
|
|
|
|
|
|
| 1ste masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
2de masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master BI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master BI toont zelfstandigheid bij het analyseren, interpreteren en evalueren van onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De master BI integreert het perspectief van stakeholders bij het optimaliseren van complexe bedrijfsprocessen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master BI formuleert verbetervoorstellen voor de bedrijfsvoering rekening houdend met de regionale en/of (inter)nationale context. (Stakeholder awareness) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De cursus biedt een inleiding in de sociologie met focus op specifieke aspecten die relevant zijn voor de bachelor in het brede domein van de economie.
De inhoud van de cursus wordt onderverdeeld in drie modules: 1) inleiding in het sociologisch denken en sociologische begrippen; 2) werk, organisaties en maatschappij, en 3) hedendaagse vraagstukken en trends vanuit een sociologisch perspectief. Na elk module voeren studenten een groepsopdracht uit waarin ze de aangereikte concepten toepassen op een specifieke thematiek en presenteren ze de resultaten aan de medestudenten.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 15 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel indien de student slaagt op deze deelevaluatie blijft het deelcijfer behouden |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 15 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel indien de student slaagt op deze deelevaluatie blijft het deelcijfer behouden |
|
|
|
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 70 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel indien de student slaagt op deze deelevaluatie blijft het deelcijfer behouden |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | Om voor de het opleidingsonderdeel te slagen moeten studenten deelnemen aan alle evaluatie-onderdelen. De student moet slagen (minstens 10/20) voor het schriftelijk examen om te kunnen slagen op het opleidingsonderdeel. Dus de punten van het groepsproject (of van de individuele opdracht bij vervanging of herkansing) worden pas in rekening genomen bij het geslaagd zijn op het schriftelijk examen. Studenten krijgen 'A- ongewettigd afwezig' als eindresultaat indien ze niet aan beide delen van de evaluatie deelnemen. Indien studenten deelnemen aan beide delen van de evaluatie maar minder dan 10/20 behalen op het schriftelijk examen, is het cijfer van het schriftelijk examen het eindcijfer van dit opleidingsonderdeel. De evaluatie wordt verder verduidelijkt in de studieleidraad. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Herkansing voor het schriftelijke examen gebeurt in dezelfde vorm. Herkansing van de groepsopdracht en mondelinge presentatie gebeurt in de vorm van een vervangopdracht in overleg met de docent. |
|
|
|
|
|
|
|
| 3de bachelorjaar handelsingenieur keuze | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor HI communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De bachelor HI analyseert, interpreteert en evalueert onder begeleiding onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De bachelor HI identificeert stakeholders en hun belangen en houdt hiermee rekening bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De bachelor HI houdt rekening met de regionale en (inter)nationale beleids- en bedrijfscontext bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder awareness) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De cursus biedt een inleiding in de sociologie met focus op specifieke aspecten die relevant zijn voor de bachelor in het brede domein van de economie.
De inhoud van de cursus wordt onderverdeeld in drie modules: 1) inleiding in het sociologisch denken en sociologische begrippen; 2) werk, organisaties en maatschappij, en 3) hedendaagse vraagstukken en trends vanuit een sociologisch perspectief. Na elk module voeren studenten een groepsopdracht uit waarin ze de aangereikte concepten toepassen op een specifieke thematiek en presenteren ze de resultaten aan de medestudenten.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 15 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel indien de student slaagt op deze deelevaluatie blijft het deelcijfer behouden |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 15 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel indien de student slaagt op deze deelevaluatie blijft het deelcijfer behouden |
|
|
|
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 70 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel indien de student slaagt op deze deelevaluatie blijft het deelcijfer behouden |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | Om voor de het opleidingsonderdeel te slagen moeten studenten deelnemen aan alle evaluatie-onderdelen. De student moet slagen (minstens 10/20) voor het schriftelijk examen om te kunnen slagen op het opleidingsonderdeel. Dus de punten van het groepsproject (of van de individuele opdracht bij vervanging of herkansing) worden pas in rekening genomen bij het geslaagd zijn op het schriftelijk examen. Studenten krijgen 'A- ongewettigd afwezig' als eindresultaat indien ze niet aan beide delen van de evaluatie deelnemen. Indien studenten deelnemen aan beide delen van de evaluatie maar minder dan 10/20 behalen op het schriftelijk examen, is het cijfer van het schriftelijk examen het eindcijfer van dit opleidingsonderdeel. De evaluatie wordt verder verduidelijkt in de studieleidraad. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Herkansing voor het schriftelijke examen gebeurt in dezelfde vorm. Herkansing van de groepsopdracht en mondelinge presentatie gebeurt in de vorm van een vervangopdracht in overleg met de docent. |
|
|
|
|
|
|
|
| 1ste masterjaar in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master HI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master HI toont zelfstandigheid bij het analyseren, interpreteren en evalueren van onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De master HI integreert het perspectief van stakeholders bij het optimaliseren van complexe bedrijfsprocessen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master HI formuleert verbetervoorstellen voor de bedrijfsvoering rekening houdend met de regionale en/of (inter)nationale context. (Stakeholder awareness) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De cursus biedt een inleiding in de sociologie met focus op specifieke aspecten die relevant zijn voor de bachelor in het brede domein van de economie.
De inhoud van de cursus wordt onderverdeeld in drie modules: 1) inleiding in het sociologisch denken en sociologische begrippen; 2) werk, organisaties en maatschappij, en 3) hedendaagse vraagstukken en trends vanuit een sociologisch perspectief. Na elk module voeren studenten een groepsopdracht uit waarin ze de aangereikte concepten toepassen op een specifieke thematiek en presenteren ze de resultaten aan de medestudenten.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 15 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel indien de student slaagt op deze deelevaluatie blijft het deelcijfer behouden |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 15 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel indien de student slaagt op deze deelevaluatie blijft het deelcijfer behouden |
|
|
|
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 70 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel indien de student slaagt op deze deelevaluatie blijft het deelcijfer behouden |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | Om voor de het opleidingsonderdeel te slagen moeten studenten deelnemen aan alle evaluatie-onderdelen. De student moet slagen (minstens 10/20) voor het schriftelijk examen om te kunnen slagen op het opleidingsonderdeel. Dus de punten van het groepsproject (of van de individuele opdracht bij vervanging of herkansing) worden pas in rekening genomen bij het geslaagd zijn op het schriftelijk examen. Studenten krijgen 'A- ongewettigd afwezig' als eindresultaat indien ze niet aan beide delen van de evaluatie deelnemen. Indien studenten deelnemen aan beide delen van de evaluatie maar minder dan 10/20 behalen op het schriftelijk examen, is het cijfer van het schriftelijk examen het eindcijfer van dit opleidingsonderdeel. De evaluatie wordt verder verduidelijkt in de studieleidraad. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Herkansing voor het schriftelijke examen gebeurt in dezelfde vorm. Herkansing van de groepsopdracht en mondelinge presentatie gebeurt in de vorm van een vervangopdracht in overleg met de docent. |
|
|
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|