Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Structuur en reactiviteit van organische verbindingen (3312)
|
5.0 stptn |
|
|
Structuuranalyse en onderzoeksproject in de organische chemie (1400)
|
4.0 stptn |
|
|
Synthesemethoden en -strategie voor organische verbindingen (1402)
|
5.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 3de bachelorjaar in de chemie optie materiaalchemie | Verplicht | 108 | 4,0 | 108 | 4,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 1: De bachelor in de chemie heeft kennis van en inzicht in de structuur van de materie, de onderlinge interacties tussen materiebouwstenen, de wisselwerking tussen materie en energie, en de daaruit voortvloeiende relaties tussen structuur en eigenschappen. | - EC
| EC 2: De bachelor in de chemie heeft daartoe een grondige kennis in de voornaamste disciplines van de chemie, is vertrouwd met hun denkwijze en hun wetenschappelijke methodologie, en kan die toepassen voor het oplossen van een chemisch probleem, met name in:
- de analytische chemie
- de anorganische chemie
- de fysische en de theoretische chemie
- de organische chemie
- de beginselen van biochemie en macromoleculaire chemie
- de levende wereld op moleculair, cellulair, genetisch en organismaal niveau, voor de bachelor chemie in de optie Biochemie
- elementen van de fysische chemie in het domein van anorganische, organische en theoretische chemie, voor de bachelor chemie in de optie Materiaalchemie en deels ook in de optie Onderwijs | - EC
| EC 8: De bachelor in de chemie houdt rekening met de noodzaak van de inter- en multidisciplinaire benadering bij het analyseren van chemische en biochemische vraagstellingen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student is vertrouwd met organische chemie (2Ba) en technieken als UV/Vis spectroscopie, IR spectroscopie, 1H-NMR spectroscopie en massaspectrometrie (2Ba Chemie) en kan deze toepassen om de structuur van chemische verbindingen te achterhalen.
|
|
|
1. De student(e) verwerft de basiskennis van 13C-NMR spectroscopie en andere I=1/2 kernen (chemische verschuiving en J-koppeling).
2. De student(e) kent de basisprincipes van (selectieve) ontkoppeling, relaxatie en het Nucleair Overhauser Effect en van spectrale editing en weet deze te gebruiken voor kwalitatieve identificatie en kwantitatieve bepaling van organische verbindingen en (bio)polymeren. De student verwerft eveneens basiskennis van 1D-pulssequenties.
3. De student(e) verwerft de basiskennis van 2D-NMR.
4. De student(e) verwerft de basiskennis van MRI beeldvorming.
5. De student(e) weet hoe dynamische processen te bestuderen met NMR.
6. De student(e) verwerft de vaardigheid om op basis van spectroscopische gegevens een éénduidige structuuridentificatie van organische verbindingen en (bio)polymeren te realiseren. De studenten materiaalwetenschappen leren met een NMR spectrometer werken in een praktijksessie (deelproject van het kennismakingstraject - opleidingsonderdeel 1635) .
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 4,00 Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
PDF van de slides gebruikt in de hoorcolleges (beschikbaar via blackboard) |
|
|
|
|
|
| 3de bachelorjaar in de chemie optie biochemie | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 1: De bachelor in de chemie heeft kennis van en inzicht in de structuur van de materie, de onderlinge interacties tussen materiebouwstenen, de wisselwerking tussen materie en energie, en de daaruit voortvloeiende relaties tussen structuur en eigenschappen. | - EC
| EC 2: De bachelor in de chemie heeft daartoe een grondige kennis in de voornaamste disciplines van de chemie, is vertrouwd met hun denkwijze en hun wetenschappelijke methodologie, en kan die toepassen voor het oplossen van een chemisch probleem, met name in:
- de analytische chemie
- de anorganische chemie
- de fysische en de theoretische chemie
- de organische chemie
- de beginselen van biochemie en macromoleculaire chemie
- de levende wereld op moleculair, cellulair, genetisch en organismaal niveau, voor de bachelor chemie in de optie Biochemie
- elementen van de fysische chemie in het domein van anorganische, organische en theoretische chemie, voor de bachelor chemie in de optie Materiaalchemie en deels ook in de optie Onderwijs | - EC
| EC 8: De bachelor in de chemie houdt rekening met de noodzaak van de inter- en multidisciplinaire benadering bij het analyseren van chemische en biochemische vraagstellingen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student is vertrouwd met organische chemie (2Ba) en technieken als UV/Vis spectroscopie, IR spectroscopie, 1H-NMR spectroscopie en massaspectrometrie (2Ba Chemie) en kan deze toepassen om de structuur van chemische verbindingen te achterhalen.
|
|
|
1. De student(e) verwerft de basiskennis van 13C-NMR spectroscopie en andere I=1/2 kernen (chemische verschuiving en J-koppeling).
2. De student(e) kent de basisprincipes van (selectieve) ontkoppeling, relaxatie en het Nucleair Overhauser Effect en van spectrale editing en weet deze te gebruiken voor kwalitatieve identificatie en kwantitatieve bepaling van organische verbindingen en (bio)polymeren.
3. De student(e) verwerft de basiskennis van 2D-NMR.
4. De student(e) verwerft de basiskennis van MRI beeldvorming.
5. De student(e) weet hoe dynamische processen te bestuderen met NMR.
6. De student(e) verwerft de vaardigheid om op basis van spectroscopische gegevens een éénduidige structuuridentificatie van organische verbindingen en (bio)polymeren te realiseren.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00 Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
PDF van de slides gebruikt in de hoorcolleges (beschikbaar via blackboard) |
|
|
|
|
|
| 3de bachelorjaar in de chemie optie onderwijs | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 1: De bachelor in de chemie heeft kennis van en inzicht in de structuur van de materie, de onderlinge interacties tussen materiebouwstenen, de wisselwerking tussen materie en energie, en de daaruit voortvloeiende relaties tussen structuur en eigenschappen. | - EC
| EC 2: De bachelor in de chemie heeft daartoe een grondige kennis in de voornaamste disciplines van de chemie, is vertrouwd met hun denkwijze en hun wetenschappelijke methodologie, en kan die toepassen voor het oplossen van een chemisch probleem, met name in:
- de analytische chemie
- de anorganische chemie
- de fysische en de theoretische chemie
- de organische chemie
- de beginselen van biochemie en macromoleculaire chemie
- de levende wereld op moleculair, cellulair, genetisch en organismaal niveau, voor de bachelor chemie in de optie Biochemie
- elementen van de fysische chemie in het domein van anorganische, organische en theoretische chemie, voor de bachelor chemie in de optie Materiaalchemie en deels ook in de optie Onderwijs | - EC
| EC 8: De bachelor in de chemie houdt rekening met de noodzaak van de inter- en multidisciplinaire benadering bij het analyseren van chemische en biochemische vraagstellingen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student is vertrouwd met organische chemie (2Ba) en technieken als UV/Vis spectroscopie, IR spectroscopie, 1H-NMR spectroscopie en massaspectrometrie (2Ba Chemie) en kan deze toepassen om de structuur van chemische verbindingen te achterhalen.
|
|
|
1. De student(e) verwerft de basiskennis van 13C-NMR spectroscopie en andere I=1/2 kernen (chemische verschuiving en J-koppeling).
2. De student(e) kent de basisprincipes van (selectieve) ontkoppeling, relaxatie en het Nucleair Overhauser Effect en van spectrale editing en weet deze te gebruiken voor kwalitatieve identificatie en kwantitatieve bepaling van organische verbindingen en (bio)polymeren.
3. De student(e) verwerft de basiskennis van 2D-NMR.
4. De student(e) verwerft de basiskennis van MRI beeldvorming.
5. De student(e) weet hoe dynamische processen te bestuderen met NMR.
6. De student(e) verwerft de vaardigheid om op basis van spectroscopische gegevens een éénduidige structuuridentificatie van organische verbindingen en (bio)polymeren te realiseren.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00 Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
PDF van de slides gebruikt in de hoorcolleges (beschikbaar via blackboard) |
|
|
|
|
|
| voorbereidingsprogramma master Materiomics - bachelor in de industriële wetenschappen | Verplicht | 108 | 4,0 | 108 | 4,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
|
|
De student is vertrouwd met organische chemie (2Ba) en technieken als UV/Vis spectroscopie, IR spectroscopie, 1H-NMR spectroscopie en massaspectrometrie (2Ba Chemie) en kan deze toepassen om de structuur van chemische verbindingen te achterhalen.
|
|
|
1. De student(e) verwerft de basiskennis van 13C-NMR spectroscopie en andere I=1/2 kernen (chemische verschuiving en J-koppeling).
2. De student(e) kent de basisprincipes van (selectieve) ontkoppeling, relaxatie en het Nucleair Overhauser Effect en van spectrale editing en weet deze te gebruiken voor kwalitatieve identificatie en kwantitatieve bepaling van organische verbindingen en (bio)polymeren. De student verwerft eveneens basiskennis van 1D-pulssequenties.
3. De student(e) verwerft de basiskennis van 2D-NMR.
4. De student(e) verwerft de basiskennis van MRI beeldvorming.
5. De student(e) weet hoe dynamische processen te bestuderen met NMR.
6. De student(e) verwerft de vaardigheid om op basis van spectroscopische gegevens een éénduidige structuuridentificatie van organische verbindingen en (bio)polymeren te realiseren. De studenten materiaalwetenschappen leren met een NMR spectrometer werken in een praktijksessie (deelproject van het kennismakingstraject - opleidingsonderdeel 1635) .
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 4,00 Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
PDF van de slides gebruikt in de hoorcolleges (beschikbaar via blackboard) |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|