Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Statistiek voor verkeerskundigen (1557)
|
6.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 3de bachelor jaar in de mobiliteitswetenschappen | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC1: De afgestudeerde bouwt zelfstandig, zelfsturend en kritisch kennis op. De afgestudeerde is in staat de eigen leerprocessen te plannen, te bewaken, te sturen en te evalueren en zorg te dragen voor eigen (kwaliteits-) controle. | - EC
| EC2: De afgestudeerde heeft een gedegen kennis en inzicht in de concepten, methodes, en (onderzoeks)technieken van de mobiliteitswetenschappen en past deze adequaat toe. | - EC
| EC3: De afgestudeerde is in staat om op basis van verworven kennis en inzicht te komen tot duurzame oplossingen voor complexe mobiliteitsvraagstukken. Daarnaast benadert de bachelor mobiliteitsproblemen vanuit het ruimere systeem door verbanden te leggen binnen het domein van mobiliteit en in relatie tot andere disciplines. | - EC
| EC6: De afgestudeerde is in staat om te communiceren - zowel schriftelijk als mondeling - over zijn vakgebied met wetenschappers uit het eigen of aangrenzende vakgebieden en met brede maatschappelijke groeperingen. | - EC
| EC7: De afgestudeerde is in staat om constructief en coöperatief in teamverband naar oplossingen toe te werken. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
- Verkeers- en vervoersplanning: het voorspellen van de effecten van beleidsbeslissingen vooraleer ze worden doorgevoerd.
- Aan de hand van Transportmodellen, met focus op het Traditioneel 4-staps model
- Productie/Attractie Distributie Vervoerswijzekeuze Routekeuze/Toedeling
- Modeltechnieken: Regressie-analyse, Categorie-analyse, Zwaartekrachtmodellen, Furness, Toedelingstechnieken,
- OmniTRANS Transport Planning Software
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 35 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De score voor de mondelinge verdediging blijft behouden in tweede zittijd. De score voor het schriftelijke verslag blijft behouden in tweede zittijd wanneer de student in eerste zittijd hierop een voldoende behaalde. Indien een student in eerste zittijd een onvoldoende haalde op het schriftelijk verslag, moet er een individueel herwerkte versie ingediend te worden. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | Een evaluatie van een schriftelijk verslag en mondelinge verdediging voor een totaal van 35% van de punten. De opdracht wordt in groep uitgevoerd en individueel afwijkende scores zijn mogelijk. Laattijdig of niet indienen kan leiden tot een aangepaste score. Een schriftelijk gesloten boek examen bestaande uit een oefeningengedeelte (35%) en een theoriegedeelte (30%) (zowel in eerste als in een eventuele tweede zit). De student moet zowel op het schriftelijk verslag als op het schriftelijk gesloten boek examen een tolereerbaar examenresultaat ( 8/20) behalen om te kunnen slagen voor het opleidingsonderdeel. Een student die op een (of meerdere) onderdelen een niettolereerbaar cijfer behaalt, krijgt als eindresultaat in zijn studentendossier fail . Dit eindcijfer is niet-tolereerbaar. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Een schriftelijk gesloten boek examen bestaande uit een oefeningengedeelte (35%) en een theoriegedeelte (30%). De score voor de mondelinge verdediging blijft behouden in tweede zittijd. De score voor het schriftelijke verslag blijft behouden in tweede zittijd wanneer de student in eerste zittijd hierop een voldoende behaalde. Indien een student in eerste zittijd een onvoldoende haalde op het schriftelijk verslag, moet er een individueel herwerkte versie ingediend te worden. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
Modellen Verplaatsingsgedrag (1763),Syllabus Theorie |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
De dia's van de hoorcolleges alsook lesmateriaal voor de werkzittingen worden via Blackboard ter beschikking gesteld. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Modelling Transport,Juan de Dios Ortúzar; Luis G. Willumsen,4,Wiley,9780470760390,Beschikbaar als e-book: https://ebookcentral.proquest.com/lib/ubhasselt/detail.action?docID=699410&pq-origsite=summon |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Studenten die dit opleidingsonderdeel volgen in het schakelprogramma (3 SP) nemen niet deel aan het onderdeel over Omnitrans. |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|