Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 1ste masterjaar in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master HI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master HI werkt samen in een divers team en toont leiderschapsvaardigheden, met het oog op een multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master HI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master HI integreert het perspectief van stakeholders bij het optimaliseren van complexe bedrijfsprocessen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master HI formuleert verbetervoorstellen voor de bedrijfsvoering rekening houdend met de regionale en/of (inter)nationale context. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master HI reflecteert vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief over de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master HI past diepgaande inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –technische problemen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master HI kan complexe technologische en bedrijfsprocessen in een organisatie in kaart brengen, optimaliseren en managen, met het oog op de strategische doelen van die organisatie. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Er zijn geen begincompetenties vereist.
|
|
|
- Het concept HRM, de evolutie van HRM, de huidige invulling en rol van HRM, de link met gerelateerde concepten.
- Strategisch HRM, de link tussen HRM, bedrijfsstrategie en performantie.
- HRM en job- en organisatieontwerp en de structuur van een organisatie.
- HRM en de cultuur van een organisatie.
- HRM en evoluties in het denken rond loopbanen en loopbaanmanagement.
- Diversiteit en inclusie op de arbeidsmarkt.
- HRM en veranderingsmanagement en leiderschap.
- De rol van lijnmanagers bij HRM.
|
|
|
|
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien geslaagd |
|
|
|
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 70 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien geslaagd |
|
|
|
|
|
|
|
|
Gebruik studiemateriaal tijdens evaluatie | ✔ |
|
Toelichting | Het examen is volledig open-boek. |
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Om voor de het opleidingsonderdeel te slagen moeten studenten deelnemen aan alle evaluatie-onderdelen. De student moet slagen (minstens 10/20) voor het schriftelijk examen om te kunnen slagen op het opleidingsonderdeel. Dus de punten van het groepsproject (of van de individuele opdracht bij de herkansing) worden pas in rekening genomen bij het geslaagd zijn op het schriftelijk examen. |
|
|
|
Gevolg | Indien studenten deelnemen aan beide delen van de evaluatie maar minder dan 10/20 behalen op het schriftelijk examen, is het cijfer van het schriftelijk examen het eindcijfer van dit opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Extra info | De evaluatie wordt verder verduidelijkt in de studieleidraad. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De herkansing van het examen gebeurt in dezelfde vorm. De herkansing van het groepsproject wordt verder besproken in de studieleidraad en met de docent(en). |
|
|
|
|
|
|
|
| 3de bachelorjaar in de toegepaste economische wetenschappen keuze | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor TEW bouwt zelfsturend kennis op met het oog op levenslang leren. (Zelfsturing en ondernemerszin) | - EC
| De bachelor TEW toont een ondernemende ingesteldheid. (Zelfsturing en ondernemerszin) | - EC
| De bachelor TEW werkt samen in teamverband met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De bachelor TEW communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De bachelor TEW identificeert stakeholders en hun belangen en houdt hiermee rekening bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder Awareness) | - EC
| De bachelor TEW houdt rekening met de regionale en (inter)nationale beleids- en bedrijfscontext bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder Awareness) | - EC
| De bachelor TEW is zich bewust van ethische en duurzaamheidsaspecten bij de bedrijfsvoering. (Stakeholder Awareness) | - EC
| De bachelor TEW kan strategische beleidsvraagstukken benaderen vanuit een conceptueel en analytisch denken en gebruikt hiervoor bedrijfseconomische denkkaders. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De bachelor TEW kan evidence based de strategische beleidskeuzes voor een organisatie onderbouwen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De bachelor TEW kan inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende/aanverwante wetenschappen toepassen bij de analyse van strategische beleidsvraagstukken. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De bachelor TEW kan het strategisch beleid van een organisatie evalueren met het oog op het creëren van bedrijfseconomische en/of maatschappelijke waarde. (Opleidingsspecifieke competenties) | - EC
| De bachelor TEW kan veranderende omgevingsfactoren identificeren die een impact hebben op een organisatie en haar beleid. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Er zijn geen begincompetenties vereist.
|
|
|
- Het concept HRM, de evolutie van HRM, de huidige invulling en rol van HRM, de link met gerelateerde concepten.
- Strategisch HRM, de link tussen HRM, bedrijfsstrategie en performantie.
- HRM en job- en organisatieontwerp en de structuur van een organisatie.
- HRM en de cultuur van een organisatie.
- HRM en evoluties in het denken rond loopbanen en loopbaanmanagement.
- Diversiteit en inclusie op de arbeidsmarkt.
- HRM en veranderingsmanagement en leiderschap.
- De rol van lijnmanagers bij HRM.
|
|
|
|
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien geslaagd |
|
|
|
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 70 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien geslaagd |
|
|
|
|
|
|
|
|
Gebruik studiemateriaal tijdens evaluatie | ✔ |
|
Toelichting | Het examen is volledig open-boek. |
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Om voor de het opleidingsonderdeel te slagen moeten studenten deelnemen aan alle evaluatie-onderdelen. De student moet slagen (minstens 10/20) voor het schriftelijk examen om te kunnen slagen op het opleidingsonderdeel. Dus de punten van het groepsproject (of van de individuele opdracht bij de herkansing) worden pas in rekening genomen bij het geslaagd zijn op het schriftelijk examen. |
|
|
|
Gevolg | Indien studenten deelnemen aan beide delen van de evaluatie maar minder dan 10/20 behalen op het schriftelijk examen, is het cijfer van het schriftelijk examen het eindcijfer van dit opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Extra info | De evaluatie wordt verder verduidelijkt in de studieleidraad. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De herkansing van het examen gebeurt in dezelfde vorm. De herkansing van het groepsproject wordt verder besproken in de studieleidraad en met de docent(en). |
|
|
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|