Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| master in de handelswetenschappen - accountancy, financiering en fiscaliteit | Keuze | 162 | 6,0 | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master handelswetenschappen past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen neemt initiatief en verantwoordelijkheid om bij te dragen aan waardecreatie voor een organisatie. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen communiceert helder en correct schriftelijk en mondelingin zowel de opleidingstaal en minstens één andere taal, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master handelswetenschappen formuleert verbetervoorstellen voor de bedrijfsvoering rekening houdend met de regionale en/of (inter)nationale beleids- en bedrijfscontext. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master handelswetenschappen kan diepgaande academische inzichten uit organisatie- en managementwetenschappen en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toepassen bij het analyseren van complexe managementvraagstukken en het formuleren van adviezen. (Probleemoplossend vermogen) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student heeft ervaring in het oprichten en managen van een student-onderneming
|
|
|
Studenten die een actieve bestuurstaak opnemen binnen een van de student-ondernemingen zoals Re-Book IT, Junior Consulting of de SBP van OPO Ondernemen wensen verder te zetten (mits goedkeuring) kunnen via dit OPO hun ondernemerstalent aantonen. Dit aan de hand van rapportering op basis van gegeven opdrachten die telkens kaderen binnen de dagdagelijkse bedrijfsvoering van de student-onderneming.
|
|
|
|
|
|
|
Individueel begeleidingsmoment ✔
|
|
|
Rapporteringsmoment ✔
|
|
|
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Rapport ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | de opgestelde rapporten, de geleverde presentaties, het respecteren van de limietdata, de tevredenheid van de leden van de Raad van Bestuur en het getoonde initiatief. De student-ondernemer dient elk van de onderdelen naar behoren vervuld te hebben. Het resultaat dat de student behaalt op dit vak, wordt hem op het einde van het 2e semester meegedeeld. |
|
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | de opgestelde rapporten, de geleverde presentaties, het respecteren van de limietdata, de tevredenheid van de leden van de Raad van Bestuur en het getoonde initiatief. De student-ondernemer dient elk van de onderdelen naar behoren vervuld te hebben. Het resultaat dat de student behaalt op dit vak, wordt hem op het einde van het 2e semester meegedeeld. |
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
|
|
|
| 1ste masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Na selectie | 162 | 6,0 | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master BI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master BI neemt initiatief en verantwoordelijkheid om bij te dragen aan waardecreatie voor een organisatie. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master BI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master BI formuleert verbetervoorstellen voor de bedrijfsvoering rekening houdend met de regionale en/of (inter)nationale context. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master BI modelleert, ontwerpt en evalueert oplossingen voor bedrijfseconomische en –informatietechnische problemen ter ondersteuning van de besluitvorming op verschillende niveaus in een complexe context. (Probleemoplossend vermogen) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student heeft ervaring in het oprichten en managen van een student-onderneming
|
|
|
Studenten die een actieve bestuurstaak opnemen binnen een van de student-ondernemingen zoals Re-Book IT, Junior Consulting of de SBP van OPO Ondernemen wensen verder te zetten (mits goedkeuring) kunnen via dit OPO hun ondernemerstalent aantonen. Dit aan de hand van rapportering op basis van gegeven opdrachten die telkens kaderen binnen de dagdagelijkse bedrijfsvoering van de student-onderneming.
|
|
|
|
|
|
|
Individueel begeleidingsmoment ✔
|
|
|
Rapporteringsmoment ✔
|
|
|
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Rapport ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | de opgestelde rapporten, de geleverde presentaties, het respecteren van de limietdata, de tevredenheid van de leden van de Raad van Bestuur en het getoonde initiatief. De student-ondernemer dient elk van de onderdelen naar behoren vervuld te hebben. Het resultaat dat de student behaalt op dit vak, wordt hem/haar op het einde van het 2e semester meegedeeld. |
|
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | de opgestelde rapporten, de geleverde presentaties, het respecteren van de limietdata, de tevredenheid van de leden van de Raad van Bestuur en het getoonde initiatief. De student-ondernemer dient elk van de onderdelen naar behoren vervuld te hebben. Het resultaat dat de student behaalt op dit vak, wordt hem/haar op het einde van het 2e semester meegedeeld. |
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
|
|
|
| 2de masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Na selectie | 162 | 6,0 | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master BI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master BI neemt initiatief en verantwoordelijkheid om bij te dragen aan waardecreatie voor een organisatie. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master BI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master BI formuleert verbetervoorstellen voor de bedrijfsvoering rekening houdend met de regionale en/of (inter)nationale context. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master BI modelleert, ontwerpt en evalueert oplossingen voor bedrijfseconomische en –informatietechnische problemen ter ondersteuning van de besluitvorming op verschillende niveaus in een complexe context. (Probleemoplossend vermogen) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student heeft ervaring in het oprichten en managen van een student-onderneming
|
|
|
Studenten die een actieve bestuurstaak opnemen binnen een van de student-ondernemingen zoals Re-Book IT, Junior Consulting of de SBP van OPO Ondernemen wensen verder te zetten (mits goedkeuring) kunnen via dit OPO hun ondernemerstalent aantonen. Dit aan de hand van rapportering op basis van gegeven opdrachten die telkens kaderen binnen de dagdagelijkse bedrijfsvoering van de student-onderneming.
|
|
|
|
|
|
|
Individueel begeleidingsmoment ✔
|
|
|
Rapporteringsmoment ✔
|
|
|
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Rapport ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | de opgestelde rapporten, de geleverde presentaties, het respecteren van de limietdata, de tevredenheid van de leden van de Raad van Bestuur en het getoonde initiatief. De student-ondernemer dient elk van de onderdelen naar behoren vervuld te hebben. Het resultaat dat de student behaalt op dit vak, wordt hem/haar op het einde van het 2e semester meegedeeld. |
|
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | de opgestelde rapporten, de geleverde presentaties, het respecteren van de limietdata, de tevredenheid van de leden van de Raad van Bestuur en het getoonde initiatief. De student-ondernemer dient elk van de onderdelen naar behoren vervuld te hebben. Het resultaat dat de student behaalt op dit vak, wordt hem op het einde van het 2e semester meegedeeld. |
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
|
|
|
| master HW OM track private sector | Na selectie | 162 | 6,0 | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
master HW OM track publieke sector | Na selectie | 162 | 6,0 | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
master in de handelswetenschappen - marketing management | Na selectie | 162 | 6,0 | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
master in de handelswetenschappen - supply chain management | Na selectie | 162 | 6,0 | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master handelswetenschappen past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen neemt initiatief en verantwoordelijkheid om bij te dragen aan waardecreatie voor een organisatie. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen communiceert helder en correct schriftelijk en mondelingin zowel de opleidingstaal en minstens één andere taal, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master handelswetenschappen formuleert verbetervoorstellen voor de bedrijfsvoering rekening houdend met de regionale en/of (inter)nationale beleids- en bedrijfscontext. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master handelswetenschappen kan diepgaande academische inzichten uit organisatie- en managementwetenschappen en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toepassen bij het analyseren van complexe managementvraagstukken en het formuleren van adviezen. (Probleemoplossend vermogen) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student heeft ervaring in het oprichten en managen van een student-onderneming
|
|
|
Studenten die een actieve bestuurstaak opnemen binnen een van de student-ondernemingen zoals Re-Book IT, Junior Consulting of de SBP van OPO Ondernemen wensen verder te zetten (mits goedkeuring) kunnen via dit OPO hun ondernemerstalent aantonen. Dit aan de hand van rapportering op basis van gegeven opdrachten die telkens kaderen binnen de dagdagelijkse bedrijfsvoering van de student-onderneming.
|
|
|
|
|
|
|
Individueel begeleidingsmoment ✔
|
|
|
Rapporteringsmoment ✔
|
|
|
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Rapport ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | de opgestelde rapporten, de geleverde presentaties, het respecteren van de limietdata, de tevredenheid van de leden van de Raad van Bestuur en het getoonde initiatief. De student-ondernemer dient elk van de onderdelen naar behoren vervuld te hebben. Het resultaat dat de student behaalt op dit vak, wordt hem/haar op het einde van het 2e semester meegedeeld. |
|
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | de opgestelde rapporten, de geleverde presentaties, het respecteren van de limietdata, de tevredenheid van de leden van de Raad van Bestuur en het getoonde initiatief. De student-ondernemer dient elk van de onderdelen naar behoren vervuld te hebben. Het resultaat dat de student behaalt op dit vak, wordt hem op het einde van het 2e semester meegedeeld. |
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|