Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 1ste master handelsingenieur - marketing intelligence | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
2de masterjaar handelsingenieur optie Marketing Intelligence | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master HI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master HI neemt initiatief en verantwoordelijkheid om bij te dragen aan waardecreatie voor een organisatie. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master HI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master HI toont zelfstandigheid bij het implementeren van wetenschappelijke onderzoeksmethoden. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De master HI toont zelfstandigheid bij het analyseren, interpreteren en evalueren van onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De master HI integreert het perspectief van stakeholders bij het optimaliseren van complexe bedrijfsprocessen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master HI reflecteert vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief over de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master HI past diepgaande inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –technische problemen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master HI kan complexe technologische en bedrijfsprocessen in een organisatie in kaart brengen, optimaliseren en managen, met het oog op de strategische doelen van die organisatie. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student dient over een basiskennis marketing en psychologie te beschikken. Wat betreft marketing gaat dit over kennis van en inzicht in de marketingomgeving, marketingonderzoek (inclusief data-analyse via statistisch softwareprogramma zoals SPSS), marktsegmentatie, doelgroepbepaling en positionering en de marketinginstrumenten. Voor psychologie gaat het over kennis van waarnemingsprocessen, zelfperceptie en sociale perceptie, sociale beïnvloeding, motivatie en emoties.
|
|
|
Dit opleidingsonderdeel handelt over de besluitvormingsprocessen van een consument waarbij inzicht wordt verkregen in de bewuste en onbewuste factoren die het gedrag als consument beïnvloeden. De student verwerft in dit opleidingsonderdeel de nodige state-of-the-art kennis, waarbij de consument zowel wordt bekeken als individu (perceptie, leren, motivatie, attitudes,...) alsook als lid van een gemeenschap (peergroep, gezin, (sub)cultuur,...). Daarnaast moet de student zich ook verdiepen in de bevindingen en aanpak van wetenschappelijk onderzoek in dit domein.
|
|
|
|
|
|
|
Combicollege ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Lijst van wetenschappelijke artikels (beschikbaar via Blackboard). De docent zal in de lessen aangeven op welke manier deze papers gekend moeten zijn. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Consumer Behaviour: A European Perspective,Solomon, Hogg, Askegaard, Bamossy,7de,Pearson,9781292245454 |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Dit opleidingsonderdeel komt niet in aanmerking voor een examencontract. |
|
|
|
|
|
| master TEW - minor marketing | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
master TEW-MAR | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master TEW past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master TEW neemt initiatief en verantwoordelijkheid om bij te dragen aan waardecreatie voor een organisatie. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master TEW communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master TEW toont zelfstandigheid bij het implementeren van wetenschappelijke onderzoeksmethoden. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De master TEW toont zelfstandigheid bij het analyseren, interpreteren en evalueren van onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De master TEW integreert het perspectief van stakeholders bij het nemen van beslissingen in een organisatie. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master TEW reflecteert vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief over de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master TEW kan diepgaande inzichten en argumentatiewijzen uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toepassen bij het oplossen van strategische beleidsvraagstukken. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master TEW kan het strategisch beleid van een organisatie ontwikkelen en bijsturen met het oog op het creëren van bedrijfseconomische en/of maatschappelijke waarde. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student dient over een basiskennis marketing en psychologie te beschikken. Wat betreft marketing gaat dit over kennis van en inzicht in de marketingomgeving, marketingonderzoek (inclusief data-analyse via statistisch softwareprogramma zoals SPSS), marktsegmentatie, doelgroepbepaling en positionering en de marketinginstrumenten. Voor psychologie gaat het over kennis van waarnemingsprocessen, zelfperceptie en sociale perceptie, sociale beïnvloeding, motivatie en emoties.
|
|
|
Dit opleidingsonderdeel handelt over de besluitvormingsprocessen van een consument waarbij inzicht wordt verkregen in de bewuste en onbewuste factoren die het gedrag als consument beïnvloeden. De student verwerft in dit opleidingsonderdeel de nodige state-of-the-art kennis, waarbij de consument zowel wordt bekeken als individu (perceptie, leren, motivatie, attitudes,...) alsook als lid van een gemeenschap (peergroep, gezin, (sub)cultuur,...). Daarnaast moet de student zich ook verdiepen in de bevindingen en aanpak van wetenschappelijk onderzoek in dit domein.
|
|
|
|
|
|
|
Combicollege ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Lijst van wetenschappelijke artikels (beschikbaar via Blackboard). De docent zal in de lessen aangeven op welke manier deze papers gekend moeten zijn. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Consumer Behaviour: A European Perspective,Solomon, Hogg, Askegaard, Bamossy,7de,Pearson,9781292245454 |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Dit opleidingsonderdeel komt niet in aanmerking voor een examencontract. |
|
|
|
|
|
| 2de masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica minor Marketing Intelligence | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master BI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master BI neemt initiatief en verantwoordelijkheid om bij te dragen aan waardecreatie voor een organisatie. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master BI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master BI toont zelfstandigheid bij het implementeren van wetenschappelijke onderzoeksmethoden. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De master BI toont zelfstandigheid bij het analyseren, interpreteren en evalueren van onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De master BI integreert het perspectief van stakeholders bij het optimaliseren van complexe bedrijfsprocessen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master BI reflecteert vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief over de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master BI past diepgaande inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –informatietechnische problemen. (Probleemoplossend vermogen) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student dient over een basiskennis marketing en psychologie te beschikken. Wat betreft marketing gaat dit over kennis van en inzicht in de marketingomgeving, marketingonderzoek (inclusief data-analyse via statistisch softwareprogramma zoals SPSS), marktsegmentatie, doelgroepbepaling en positionering en de marketinginstrumenten. Voor psychologie gaat het over kennis van waarnemingsprocessen, zelfperceptie en sociale perceptie, sociale beïnvloeding, motivatie en emoties.
|
|
|
Dit opleidingsonderdeel handelt over de besluitvormingsprocessen van een consument waarbij inzicht wordt verkregen in de bewuste en onbewuste factoren die het gedrag als consument beïnvloeden. De student verwerft in dit opleidingsonderdeel de nodige state-of-the-art kennis, waarbij de consument zowel wordt bekeken als individu (perceptie, leren, motivatie, attitudes,...) alsook als lid van een gemeenschap (peergroep, gezin, (sub)cultuur,...). Daarnaast moet de student zich ook verdiepen in de bevindingen en aanpak van wetenschappelijk onderzoek in dit domein.
|
|
|
|
|
|
|
Combicollege ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Lijst van wetenschappelijke artikels (beschikbaar via Blackboard). De docent zal in de lessen aangeven op welke manier deze papers gekend moeten zijn. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Consumer Behaviour: A European Perspective,Solomon, Hogg, Askegaard, Bamossy,7de,Pearson,9781292245454 |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Dit opleidingsonderdeel komt niet in aanmerking voor een examencontract. |
|
|
|
|
|
| master in de handelswetenschappen - marketing management | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master handelswetenschappen past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen neemt initiatief en verantwoordelijkheid om bij te dragen aan waardecreatie voor een organisatie. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen toont zelfstandigheid bij het implementeren van wetenschappelijke onderzoeksmethoden. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De master handelswetenschappen toont zelfstandigheid bij het analyseren, interpreteren en evalueren van onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De master handelswetenschappen integreert het perspectief van stakeholders bij het nemen van beslissingen in een organisatie. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master handelswetenschappen reflecteert vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief over de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master handelswetenschappen kan diepgaande academische inzichten uit organisatie- en managementwetenschappen en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toepassen bij het analyseren van complexe managementvraagstukken en het formuleren van adviezen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master HW denkt creatief na met het oog op het genereren van opportuniteiten die waarde creëren voor een organisatie, de maatschappij of het domein van de organisatie- en managementwetenschappen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student dient over een basiskennis marketing en psychologie te beschikken. Wat betreft marketing gaat dit over kennis van en inzicht in de marketingomgeving, marketingonderzoek (inclusief data-analyse via statistisch softwareprogramma zoals SPSS), marktsegmentatie, doelgroepbepaling en positionering en de marketinginstrumenten. Voor psychologie gaat het over kennis van waarnemingsprocessen, zelfperceptie en sociale perceptie, sociale beïnvloeding, motivatie en emoties.
|
|
|
Dit opleidingsonderdeel handelt over de besluitvormingsprocessen van een consument waarbij inzicht wordt verkregen in de bewuste en onbewuste factoren die het gedrag als consument beïnvloeden. De student verwerft in dit opleidingsonderdeel de nodige state-of-the-art kennis, waarbij de consument zowel wordt bekeken als individu (perceptie, leren, motivatie, attitudes,...) alsook als lid van een gemeenschap (peergroep, gezin, (sub)cultuur,...). Daarnaast moet de student zich ook verdiepen in de bevindingen en aanpak van wetenschappelijk onderzoek in dit domein.
|
|
|
|
|
|
|
Combicollege ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Lijst van wetenschappelijke artikels (beschikbaar via Blackboard). De docent zal in de lessen aangeven op welke manier deze papers gekend moeten zijn. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Consumer Behaviour: A European Perspective,Solomon, Hogg, Askegaard, Bamossy,7de,Pearson,9781292245454 |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Dit opleidingsonderdeel komt niet in aanmerking voor een examencontract. |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de economie cluster marketing | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master kan managementvragen, strategische beleidsvraagstukken of bedrijfseconomische problemen beantwoorden met behulp van conceptuele, bedrijfseconomische denkkaders of vanuit een praktijkgericht perspectief m.b.t. de functionele managementdomeinen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student dient over een basiskennis marketing en psychologie te beschikken. Wat betreft marketing gaat dit over kennis van en inzicht in de marketingomgeving, marketingonderzoek (inclusief data-analyse via statistisch softwareprogramma zoals SPSS), marktsegmentatie, doelgroepbepaling en positionering en de marketinginstrumenten. Voor psychologie gaat het over kennis van waarnemingsprocessen, zelfperceptie en sociale perceptie, sociale beïnvloeding, motivatie en emoties.
|
|
|
Dit opleidingsonderdeel handelt over de besluitvormingsprocessen van een consument waarbij inzicht wordt verkregen in de bewuste en onbewuste factoren die het gedrag als consument beïnvloeden. De student verwerft in dit opleidingsonderdeel de nodige state-of-the-art kennis, waarbij de consument zowel wordt bekeken als individu (perceptie, leren, motivatie, attitudes,...) alsook als lid van een gemeenschap (peergroep, gezin, (sub)cultuur,...). Daarnaast moet de student zich ook verdiepen in de bevindingen en aanpak van wetenschappelijk onderzoek in dit domein.
|
|
|
|
|
|
|
Combicollege ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Lijst van wetenschappelijke artikels (beschikbaar via Blackboard). De docent zal in de lessen aangeven op welke manier deze papers gekend moeten zijn. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Consumer Behaviour: A European Perspective,Solomon, Hogg, Askegaard, Bamossy,7de,Pearson,9781292245454 |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Dit opleidingsonderdeel komt niet in aanmerking voor een examencontract. |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|