Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Inleiding in onderzoek en ontwerpmethodiek (2387)
|
3.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 2de bachelorjaar in de interieurarchitectuur | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| Kan een interieure ruimte, al dan niet van architectuurhistorische waarde, ontwerpen waarbij men de beleving en wensen van de gebruiker en/of opdrachtgever steeds centraal stelt. | - EC
| Kan inzichten uit de humane wetenschappen, exacte wetenschappen en kunsten integreren met kennis en inzicht in de methoden, theorieën en (inter)nationale historische en actuele ontwikkelingen binnen de interieurarchitectuur. | - EC
| Kan vorm en inhoud geven aan de bijzondere relatie tussen gebruiker, (gebouwde) ruimte en meubilair en kan hierover basisonderzoek verrichten en integreren in het ontwerpproces. | - EC
| Kan een ontwerp communiceren aan leken en specialisten in beeld, geschreven en gesproken woord en daarbij gebruik maken van de gepaste visualisatietechnieken, zowel digitale als handmatige. | - EC
| Kan wetenschappelijke informatie zoeken, ontsluiten, beheren en kritisch synthetiseren en ontwerpt vanuit een onderzoekende houding. | - EC
| Kan op zelfstandige wijze plannen, organiseren, ondernemen en samenwerken in de context van een ontwerpproces en eenvoudige managementtaken uitvoeren in de context van een (ver)bouw(ings)proces. De student kan hierbij kritisch reflecteren om zo eigen werk, visie en proces bij te sturen. | - EC
| Kan het beroep van interieurarchitect en de rol ervan binnen de evoluerende maatschappelijke context ethisch en kritisch kaderen, bewaken en profileren. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De basisbegrippen van menswetenschappen en de onderzoekende houding worden verder uitgediept zodat de student deze op oordeelkundige wijze kan inzetten in verschillende situaties. De inhoud van het vak is georiënteerd op de verschillende rollen van de ontwerper. De verworven onderzoeksvaardigheden van het eerste jaar worden verder verfijnd door het in groepsverband uitvoeren van een praktijkgericht onderzoek met een menswetenschappelijke insteek en het mondeling en schriftelijk presenteren van dit onderzoek.
|
|
|
|
|
|
|
Groepsbegeleiding ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 80 % |
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student levert, tijdig en volgens de opgegeven modaliteiten, de gevraagde opdrachten in. |
|
|
|
Gevolg | In geval van het niet indienen van de opdrachten volgens de opgegeven modaliteiten, krijgt de student een nul voor dit opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Mogelijke externe locatie | ✔ |
|
Extra info | Groepsopdracht (paper en presentatie) met individuele beoordeling (reflectieopdracht met inbegrip van self en peer assessment) |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Bij de tweede examenkans bestaat de evaluatie voor 100% uit een individuele opdracht (paper). |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het studiemateriaal wordt ter beschikking gesteld op Blackboard |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Gemengd (theorie & praktijk) |
|
|
|
|
|
| schakelprogramma master in de interieurarchitectuur | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
|
|
De basisbegrippen van menswetenschappen en de onderzoekende houding worden verder uitgediept zodat de student deze op oordeelkundige wijze kan inzetten in verschillende situaties. De inhoud van het vak is georiënteerd op de verschillende rollen van de ontwerper. De verworven onderzoeksvaardigheden van het eerste jaar worden verder verfijnd door het in groepsverband uitvoeren van een praktijkgericht onderzoek met een menswetenschappelijke insteek en het mondeling en schriftelijk presenteren van dit onderzoek.
|
|
|
|
|
|
|
Groepsbegeleiding ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 80 % |
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student levert, tijdig en volgens de opgegeven modaliteiten, de gevraagde opdrachten in. |
|
|
|
Gevolg | In geval van het niet indienen van de opdrachten volgens de opgegeven modaliteiten, krijgt de student een nul voor dit opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Mogelijke externe locatie | ✔ |
|
Extra info | Groepsopdracht (paper en presentatie) met individuele beoordeling (reflectieopdracht met inbegrip van self en peer assessment) |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Bij de tweede examenkans bestaat de evaluatie voor 100% uit een individuele opdracht (paper). |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het studiemateriaal wordt ter beschikking gesteld op Blackboard |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Gemengd (theorie & praktijk) |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|