Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 1ste master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
1ste masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
1ste masterjaar in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
2de bachelorjaar in de chemie | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
2de masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
3de bachelorjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica keuze | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
3de bachelorjaar handelsingenieur keuze | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
3de bachelorjaar in de biologie pakket keuzeopleidingsonderdelen biologie | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
3de bachelorjaar in de chemie pakket vrije keuze aanvulling | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
3de bachelorjaar in de fysica optie vrije keuze aanvulling | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
3de bachelorjaar in de informatica | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
bachelor in de wiskunde - verbreding vrije keuze | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de ontwerpwetenschappen vrije keuze | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
keuze master voor corporate (UH) | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
keuze master voor private (UH) | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
master rechten OR | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De student bezit de capaciteit om respectvol te interageren met met mensen die verschillende culturele oriëntaties vertegenwoordigen en ontwikkelt hiervoor een open blik op de wereld. | - EC
| De student leert zichzelf kennen door schriftelijke zelfreflectie en door discussie over zijn/haar werk. | - EC
| De student is bewust van de invloed van (de eigen) cultuur op de betekenis van maatschappelijke vraagstukken betreffend noord-zuid relaties, internationale instituties, actuele maatschappelijke fenomenen en de uitdagingen van duurzame ontwikkeling en kan hierover in dialoog treden. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student beschikt over begincompetenties betreffende vaardigheden rond schriftelijk presenteren conform eindtermen secundair onderwijs.
|
|
|
"Studium Generale" heeft als doel horizonten te verbreden, te inspireren en zelfreflectie/betrokkenheid op het maatschappelijke en culturele leven te vergroten. Op die manier wil "Studium Generale" binnen een civic university de opleiding van studenten met een diverse achtergrond verbreden en de studenten de mogelijkheid bieden om zich te verdiepen in een actueel thema door rechtstreeks contact met externe, (inter)nationale gastsprekers. Dit opleidingsonderdeel is geïnspireerd door de ideeën rond menselijke ontwikkeling, kritisch denken en onderwijs van de Amerikaanse filosofe Prof. Martha Nussbaum (doctor honoris causa UHasselt). De thema's van "Studium Generale" worden zodanig gekozen dat ze door studenten uit zeer uiteenlopende studiedisciplines kunnen gevolgd worden en er geen specifieke vakinhoudelijke voorkennis vereist is. Concreet zal "Studium Generale" circa 5 lezingen en mogelijks een extern locatiebezoek - bvb. bezoek aan een tentoonstelling of X-Festival - organiseren met inspirerende topsprekers uit verschillende disciplines (van economie, politiek, maatschappij, wetenschap, technologie, kunsten tot filosofie). De student kan tevens zelf 1 externe lezing - georganiseerd door een anderen - vrij kiezen. Binnen "Studium Generale" wordt er tevens een "Bookclub" georganiseerd, waarbij een recent actueel boek gelezen en besproken zal worden (mogelijks in aanwezigheid van de auteur).
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
|
Extra info | De evaluatie gebeurt op basis van een portfolio van specifieke opdrachten voor iedere lezing uit de truncus communis, een summier verslag en zelfreflectie voor de vrij te kiezen lezing en een (zelfreflectie-)opdracht ivm het te lezen van het 'Bookclub'-boek. Opdrachten en template zullen kenbaar worden gemaakt via blackboard. |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Per lezing georganiseerd binnen 'Studium Generale' zal er getracht worden een paper, artikel of powerpoint-presentatie te voorzien, dat als basis of achtergrond-informatie gebruikt wordt voor de lezingen. Dit studiemateriaal zal ter beschikking worden gesteld op blackboard. |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|