Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Toegepaste wiskunde in de chemie 1 (3307)
|
5.0 stptn |
|
|
Toegepaste wiskunde in de chemie 2 (3989)
|
5.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 2de bachelorjaar in de chemie | Verplicht | 135 | 5,0 | 135 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 4: De bachelor in de chemie heeft kennis van en inzicht in wiskunde, hij of zij kan mathematische en statistische concepten en methoden correct inzetten voor het benaderen, oplossen en analyseren van chemische problemen en kan op basis hiervan een gefundeerde conclusie formuleren. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student kent het begrip functie . Hij/Zij kan technieken voor het berekenen van afgeleiden, integralen, reeksen, eigenwaarden en eigenvectoren gebruiken. Verder kan hij/zij stelsels oplossen. Studenten dienen ieder opleidingsonderdeel vermeld in de rubriek `volgtijdelijkheid` daadwerkelijk gevolgd en ten minste een keer als examen afgelegd te hebben voordat zij `Toegepaste wiskunde in de chemie 3` kunnen opnemen.
|
|
|
De student kent technieken om een eerste orde differentiaalvergelijking op te lossen en kan deze toepassen op concrete voorbeelden.
|
De student kent technieken om een tweede orde differentiaalvergelijking op te lossen en kan deze toepassen op concrete voorbeelden.
|
De student kent technieken om stelsels differentiaalvergelijkingen op te lossen en kan deze toepassen op concrete voorbeelden.
|
De student kan de orthogonale ontwikkeling (in Legendre veeltermen) of de Fourierontwikkeling van een functie bepalen alsook de Fouriertransformatie van een functie.
|
De student kent technieken om partiële differentiaalvergelijkingen op te lossen en kan deze toepassen op concrete voorbeelden.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Individueel begeleidingsmoment ✔
|
|
|
Kennisfilmpjes ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 5,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 0 % |
|
|
|
Praktijkevaluatie tijdens onderwijsperiode | 0 % |
|
|
|
Evaluatievorm in overleg met student tijdens onderwijsperiode | 0 % |
|
|
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 0 % |
|
|
|
|
|
|
Examenvorm te kiezen in overleg met de student | 0 % |
|
|
|
|
Gebruik studiemateriaal tijdens evaluatie | ✔ |
|
Toelichting | Focus ligt op het oplossen van oefeningen. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Eerder aangekochte verplichte handboeken |
|
Chemistry Maths Book,Steiner, E.,2nd edition,Oxford Science Publications,9780199205356 |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Chemistry Maths Book, Steiner, E., 2nd edition, Oxford Science Publications, 9780199205356 |
|
|
|
|
|
| schakelprogramma Materiomics voor pba chemie afstudeerrichtingen chemie en biochemie | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
|
|
De student kent het begrip functie . Hij/Zij kan technieken voor het berekenen van afgeleiden, integralen, reeksen, eigenwaarden en eigenvectoren gebruiken. Verder kan hij/zij stelsels oplossen. Studenten dienen ieder opleidingsonderdeel vermeld in de rubriek `volgtijdelijkheid` daadwerkelijk gevolgd en ten minste een keer als examen afgelegd te hebben voordat zij `Toegepaste wiskunde in de chemie 3` kunnen opnemen.
|
|
|
De student kent technieken om een eerste orde differentiaalvergelijking op te lossen en kan deze toepassen op concrete voorbeelden.
|
De student kent technieken om een tweede orde differentiaalvergelijking op te lossen en kan deze toepassen op concrete voorbeelden.
|
De student kent technieken om stelsels differentiaalvergelijkingen op te lossen en kan deze toepassen op concrete voorbeelden.
|
De student kan de orthogonale ontwikkeling (in Legendre veeltermen) of de Fourierontwikkeling van een functie bepalen alsook de Fouriertransformatie van een functie.
|
De student kent technieken om partiële differentiaalvergelijkingen op te lossen en kan deze toepassen op concrete voorbeelden.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Individueel begeleidingsmoment ✔
|
|
|
Kennisfilmpjes ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | Focus ligt op het oplossen van oefeningen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Eerder aangekochte verplichte handboeken |
|
Chemistry Maths Book,Steiner, E.,2nd edition,Oxford Science Publications,9780199205356 |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Chemistry Maths Book, Steiner, E., 2nd edition, Oxford Science Publications, 9780199205356 |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|