Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 3de bachelorjaar in de biologie | Verplicht | 81 | 3,0 | 27 | 54 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 8: De bachelor Biologie kan mondeling en schriftelijk rapporteren en presenteren in het Nederlands en het Engels. Hij/zij kan communiceren over het vakgebied met vakgenoten en niet-vakgenoten. | - EC
| EC 11: De bachelor Biologie gedraagt zich volgens de ethische, morele, filosofische, wettelijke en veiligheidsaspecten van zijn wetenschapsdiscipline. | - EC
| EC 12: De bachelor Biologie heeft inzicht in de maatschappelijke relevantie van de biologie, hij/zij kent de actoren in het werkveld. De bachelor Biologie kent de impact van de mens op de natuur, hij/zij gedraagt zich als pleitbezorger van de biosfeer en respecteert de principes van duurzaamheid.
|
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit opleidingsonderdeel omvat vooral werkveld-exploratie.
De student(e) leert hierbij reflecteren naar eigen verwachtingen van beroepsdomeinen en competenties die hiervoor verworden moeten worden.
De studenten werken aan de hand van eindcompetenties een visie uit over de mogelijke beroepsdomeinen van een afgestudeerde master.
De student(e) is zich bewust van een continu veranderende maatschappij en dat het beroepenveld zich voortdurend moet op aanpassen aan deze uitdagingen.
De studenten bereiden door groepsopdrachten gerichte vragen voor voor de seminaries die door gastsprekers uit het werkveld worden gegeven.
Aan de hand van een viertal causerieën (met telkens verschillende gastsprekers) waarbij de studenten actief participeren, stelt de student(e) het beeld van het werkveld bij en koppelt de student(e) terug naar de eindcompetenties. Hiervan wordt finaal een reflectieverslag ingediend en zal de student(e) via een pitch een voorlopige reflectie maken op hun keuze naar de toekomst toe (master - werkveld).
De student(e) verwerft kennis omtrent organisatiestructuren, -systemen en -culturen in het werkveld.
|
|
|
|
|
|
|
seminarie/causerie ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 60 % |
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Aanwezigheid op alle sessies (seminaries, causerieën, workshops) is verplicht.
Het persoonlijk reflectieverslag worden ingeleverd tegen het einde van het tweede semester en gequoteerd. De pitch over de persoonlijke reflectie van de eigen carrière wordt op het einde van het 2e semester toegelicht en beoordeeld. |
|
|
|
Gevolg | Het niet volbrengen van de opdrachten leidt tot uitsluiting van toekenning van de eindevaluatie. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | 2e examenkans: De niet-geslaagde studenten herwerken hun opdracht(en) en/of verslag(en), rekening houdend met de opmerkingen gegeven tijdens de onderwijsperiode of na de 1e examenkans en verdedigen mondeling hun nieuwe ingeleverde opdracht(en) en/of verslag(en). |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Via Blackboard wordt een beknopte studieleidraad met hand-outs, opdrachten, werkteksten etc. ter beschikking gesteld. Gastsprekers kunnen mogelijk extra materiaal toeleveren. |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|