View the form in English. |
|
Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Micro- en nanotechnologie (3434)
|
6.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT | Keuze | 108 | 4,0 | 108 | 4,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC1 - De Master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT kan in eigen professioneel denken en handelen -- met een gepaste ingenieursattitude en met continue aandacht voor de eigen vorming -- adequaat communiceren, effectief samenwerken, en rekening houden met de economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving. | | - DC
| DC-M8 - kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren) | | - DC
| DC-M9 - kan mondeling en schriftelijk (grafisch) communiceren. (communiceren) | | - DC
| DC-M10 - kan constructief en verantwoordelijk functioneren als lid van een (multidisciplinair) team. (samenwerken) | | - DC
| DC-M11 - handelt maatschappelijk verantwoord en binnen een internationaal kader. (internationaal gericht en maatschappelijk verantwoord handelen) | | - DC
| DC-M12 geeft blijkt van een gepaste ingenieursattitude. (ingenieursattitude) | - EC
| EC6 - De Master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT heeft gespecialiseerde kennis en inzicht in principes en toepassingen binnen de domeinen van de analoge elektronica, en kan hierin autonoom initiëren, plannen, kritisch analyseren en gefundeerd oplossen met oog voor dataverwerving en implementatie en met behulp van simulatietechnieken of geavanceerde tools, bewust van mogelijk fouten, praktische beperkingen en met aandacht voor actuele technologische ontwikkelingen. | | - DC
| DC-M1 - heeft kennis van de basisbegrippen, structuur en samenhang. (kennis bezitten) | | - DC
| DC-M2 - heeft inzicht in de basisbegrippen en methodes. (begrijpen) | | - DC
| DC-M3- kan problemen herkennen, activiteiten plannen en actie ondernemen. (initiëren en plannen) | | - DC
| DC-M4 - kan informatie opzoeken, meten of verzamelen en correct refereren. (data verwerven) | | - DC
| DC-M5 - kan problemen analyseren, logisch structureren en interpreteren. (analyseren) | | - DC
| DC-M6 - kan methodes selecteren en gefundeerde keuzes maken om problemen op te lossen of oplossingen te ontwerpen. (oplossen en ontwerpen) | | - DC
| DC-M7 - kan geselecteerde methodes en hulpmiddelen aanwenden om oplossingen en ontwerpen te implementeren. (implementeren en operationaliseren) | | - DC
| DC-M8 - kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Kennis over micro-elektronica en dan voornamelijk de productie (vacuumtechnieken) en de manier van karakteriseren (SEM, AFM, ...)
|
|
|
Na een inleiding op gebied van nano-elektronica in de bacheloropleiding gaat men in deze cursus een stapje verder en dieper in op de laatste nieuwe ontwikkelingen in dit domein. Het vak belicht een nieuw, interdisciplinair wetenschapsdomein dat op de grens ligt tussen chemie, elektronica en biotechnologie. Naast de fundamentele aspecten bestudeer je tijdens dit opleidingsonderdeel tal van belangrijke toepassingsgebieden in het veld van de healthcare, PV industrie, lichttechnologie, digitale elektronica, analoge elektronica, nieuwe materialen... . Bijvoorbeeld, de ontwikkeling van uiterst specifieke en gevoelige biosensoren voor het meten van ziektemerkers, de dunne film technologie gebruikt bij de flexibele zonnepanelen, enz
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
Demonstraties ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Seminarie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 4,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Verplichte aanwezigheid tijdens de projectsessies. |
|
|
|
Voorwaarden (Engels) | Mandatory presence during the project sessions. |
|
|
|
Gevolg | Per gemiste projectsessie verliest de student 2/20 punten van het project. |
|
|
|
Gevolg (Engels) | For each missed project session, the student loses 2/20 points of the project. |
|
|
|
Extra info | Er is geen grafisch rekenmachine toegelaten tijdens het mondeling examen. Behoud van cijfer van het totaal punt van het project (paper en presentatie samen). |
|
Extra info (Engels) | There is no graphing calculator allowed during the oral exam. The mark of the project (paper and presentation combined) is transferred to the second exam period. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Er is geen tweede examenkans mogelijk van het project (paper+presentatie). De beoordeling uit de eerste examenkans wordt overgenomen. Overdracht van cijfer van het project (paper+presentatie) naar volgend academiejaar is mogelijk als minstens 12/20 behaald werd. |
|
|
|
Toelichting (Engels) | There is no second exam chance for the project (paper + presentation). The mark from the first exam chance is transferred to the second exam chance. Transfer of the mark from the project to the next academic year is possible if the mark is at least 12/20. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
De slides van de gastcolleges, de wetenschappelijke papers van mede-studenten en andere relevante bronnen zulllen allemaal via Toledo ter beschikking worden gesteld. |
|
|
|
|
|
| exchange industriële wetenschappen | Keuze | 108 | 4,0 | 108 | 4,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
|
|
Knowledge about micro-electronics and more specifically the way of producing (vacuum technology) and the way of characterising (SEM, AFM, ...)
|
|
|
Na een inleiding op gebied van nano-elektronica in de bacheloropleidin gaat men in deze cursus een stapje verder en dieper in op de laatste nieuwe ontwikkelingen in dit domein. Het vak belicht een nieuw, interdisciplinair wetenschapsdomein dat op de grens ligt tussen chemie, elektronica en biotechnologie. Naast de fundamentele aspecten bestudeer je tijdens dit opleidingsonderdeel tal van belangrijke toepassingsgebieden in het veld van de healthcare, PV industrie, lichttechnologie, digitale elektronica, analoge elektronica, nieuwe materialen... . Bijvoorbeeld, de ontwikkeling van uiterst specifieke en gevoelige biosensoren voor het meten van ziektemerkers, de dunne film technologie gebruikt bij de flexibele zonnepanelen, enz
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
Demonstraties ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Seminarie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 4,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Verplichte aanwezigheid tijdens de projectsessies. |
|
|
|
Voorwaarden (Engels) | Mandatory presence during the project sessions. |
|
|
|
Gevolg | Per gemiste projectsessie verliest de student 2/20 punten van het project. |
|
|
|
Gevolg (Engels) | For each missed project session, the student loses 2/20 points of the project. |
|
|
|
Extra info | Er is geen grafisch rekenmachine toegelaten tijdens het mondeling examen. Behoud van cijfer van het totaal punt van het project (paper en presentatie samen). |
|
Extra info (Engels) | There is no graphing calculator allowed during the oral exam. The mark of the project (paper and presentation combined) is transferred to the second exam period. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Er is geen tweede examenkans mogelijk van het project (paper+presentatie). De beoordeling uit de eerste examenkans wordt overgenomen. Overdracht van cijfer van het project (paper+presentatie) naar volgend academiejaar is mogelijk als minstens 12/20 behaald werd. |
|
|
|
Toelichting (Engels) | There is no second exam chance for the project (paper + presentation). The mark from the first exam chance is transferred to the second exam chance. Transfer of the mark from the project to the next academic year is possible if the mark is at least 12/20. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
De slides van de gastcolleges, de wetenschappelijke papers van mede-studenten en andere relevante bronnen zulllen allemaal via Toledo ter beschikking worden gesteld. |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|