Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 1ste bachelorjaar in de toegepaste economische wetenschappen | Verplicht | 81 | 3,0 | 54 | 2,0 | 27 | 1,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor TEW bouwt zelfsturend kennis op met het oog op levenslang leren. (Zelfsturing en ondernemerszin) | - EC
| De bachelor TEW werkt samen in teamverband met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De bachelor TEW communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De bachelor TEW identificeert stakeholders en hun belangen en houdt hiermee rekening bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder Awareness) | - EC
| De bachelor TEW is zich bewust van ethische en duurzaamheidsaspecten bij de bedrijfsvoering. (Stakeholder Awareness) | - EC
| De bachelor TEW kan inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende/aanverwante wetenschappen toepassen bij de analyse van strategische beleidsvraagstukken. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De bachelor TEW kan het strategisch beleid van een organisatie evalueren met het oog op het creëren van bedrijfseconomische en/of maatschappelijke waarde. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het opleidingsonderdeel Filosofie heeft als doel studenten vertrouwd te maken met een aantal basisinzichten uit de filosofie. Eerder dan een systematisch overzicht te geven van de geschiedenis van het filosofisch denken, heeft het opleidingsonderdeel als doel studenten filosofische inzichten aan te reiken die hen in staat stellen om kritisch na te denken over zichzelf, over de verhouding tussen de mens en de (economische) wereld rondom hem/haar, over kennis en waarheid, en over de moraliteit en rechtvaardigheid van maatschappelijke en economische fenomenen.
Meer specifiek zijn de hoorcolleges opgebouwd in 3 blokken met de volgende onderwerpen:
* Ethiek & rechtvaardigheid
* Lichaam, geest & identiteit
* Waarheid, kennis en wetenschapsfilosofie
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Onderwijsgroep ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 2,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijk examen | 100 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien op deze deelevaluatie geslaagd. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | Extra info wordt gegeven in de studieleidraad. |
|
Periode 2 Studiepunten 1,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien op deze deelevaluatie geslaagd. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | Extra info wordt gegeven in de studieleidraad. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De evaluatievorm voor de 2de examenkans wordt verder toegelicht in de studieleidraad. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Kernthema's van de filosofie,Martin van Hees, Else de Jonge, Lodi Nauta,Boom uitgevers Amsterdam,9789053528730 |
|
|
|
|
|
| 3de bachelorjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica keuze | Keuze | 81 | 3,0 | 54 | 2,0 | 27 | 1,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor BI bouwt zelfsturend kennis op met het oog op levenslang leren. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De bachelor BI werkt samen in teamverband met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De bachelor BI communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De bachelor BI identificeert stakeholders en hun belangen en houdt hiermee rekening bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De bachelor BI is zich bewust van ethische en duurzaamheidsaspecten bij de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) | - EC
| De bachelor BI past inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende/aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –informatietechnische problemen. (Probleemoplossend vermogen) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het opleidingsonderdeel Filosofie heeft als doel studenten vertrouwd te maken met een aantal basisinzichten uit de filosofie. Eerder dan een systematisch overzicht te geven van de geschiedenis van het filosofisch denken, heeft het opleidingsonderdeel als doel studenten filosofische inzichten aan te reiken die hen in staat stellen om kritisch na te denken over zichzelf, over de verhouding tussen de mens en de (economische) wereld rondom hem/haar, over kennis en waarheid, en over de moraliteit en rechtvaardigheid van maatschappelijke en economische fenomenen.
Meer specifiek zijn de hoorcolleges opgebouwd in 3 blokken met de volgende onderwerpen:
* Ethiek & rechtvaardigheid
* Lichaam, geest & identiteit
* Waarheid, kennis en wetenschapsfilosofie
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Onderwijsgroep ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 2,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijk examen | 100 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien op deze deelevaluatie geslaagd. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | Extra info wordt gegeven in de studieleidraad. |
|
Periode 2 Studiepunten 1,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien op deze deelevaluatie geslaagd. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | Extra info wordt gegeven in de studieleidraad. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De evaluatievorm voor de 2de examenkans wordt verder toegelicht in de studieleidraad. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Kernthema's van de filosofie,Martin van Hees, Else de Jonge, Lodi Nauta,Boom uitgevers Amsterdam,9789053528730 |
|
|
|
|
|
| 1ste masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Keuze | 81 | 3,0 | 54 | 2,0 | 27 | 1,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
2de masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Keuze | 81 | 3,0 | 54 | 2,0 | 27 | 1,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master BI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master BI werkt samen in een divers team en toont leiderschapsvaardigheden, met het oog op een multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master BI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master BI integreert het perspectief van stakeholders bij het optimaliseren van complexe bedrijfsprocessen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master BI reflecteert vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief over de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master BI past diepgaande inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –informatietechnische problemen. (Probleemoplossend vermogen) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het opleidingsonderdeel Filosofie heeft als doel studenten vertrouwd te maken met een aantal basisinzichten uit de filosofie. Eerder dan een systematisch overzicht te geven van de geschiedenis van het filosofisch denken, heeft het opleidingsonderdeel als doel studenten filosofische inzichten aan te reiken die hen in staat stellen om kritisch na te denken over zichzelf, over de verhouding tussen de mens en de (economische) wereld rondom hem/haar, over kennis en waarheid, en over de moraliteit en rechtvaardigheid van maatschappelijke en economische fenomenen.
Meer specifiek zijn de hoorcolleges opgebouwd in 3 blokken met de volgende onderwerpen:
* Ethiek & rechtvaardigheid
* Lichaam, geest & identiteit
* Waarheid, kennis en wetenschapsfilosofie
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Onderwijsgroep ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 2,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijk examen | 100 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien op deze deelevaluatie geslaagd. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | Extra info wordt gegeven in de studieleidraad. |
|
Periode 2 Studiepunten 1,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien op deze deelevaluatie geslaagd. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | Extra info wordt gegeven in de studieleidraad. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De evaluatievorm voor de 2de examenkans wordt verder toegelicht in de studieleidraad. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Kernthema's van de filosofie,Martin van Hees, Else de Jonge, Lodi Nauta,Boom uitgevers Amsterdam,9789053528730 |
|
|
|
|
|
| 3de bachelorjaar handelsingenieur keuze | Keuze | 81 | 3,0 | 54 | 2,0 | 27 | 1,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor HI bouwt zelfsturend kennis op met het oog op levenslang leren. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De bachelor HI werkt samen in teamverband met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De bachelor HI communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De bachelor HI identificeert stakeholders en hun belangen en houdt hiermee rekening bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De bachelor HI is zich bewust van ethische en duurzaamheidsaspecten bij de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) | - EC
| De bachelor HI past inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende/aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –technische problemen. (Probleemoplossend vermogen) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het opleidingsonderdeel Filosofie heeft als doel studenten vertrouwd te maken met een aantal basisinzichten uit de filosofie. Eerder dan een systematisch overzicht te geven van de geschiedenis van het filosofisch denken, heeft het opleidingsonderdeel als doel studenten filosofische inzichten aan te reiken die hen in staat stellen om kritisch na te denken over zichzelf, over de verhouding tussen de mens en de (economische) wereld rondom hem/haar, over kennis en waarheid, en over de moraliteit en rechtvaardigheid van maatschappelijke en economische fenomenen.
Meer specifiek zijn de hoorcolleges opgebouwd in 3 blokken met de volgende onderwerpen:
* Ethiek & rechtvaardigheid
* Lichaam, geest & identiteit
* Waarheid, kennis en wetenschapsfilosofie
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Onderwijsgroep ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 2,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijk examen | 100 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien op deze deelevaluatie geslaagd. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | Extra info wordt gegeven in de studieleidraad. |
|
Periode 2 Studiepunten 1,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien op deze deelevaluatie geslaagd. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | Extra info wordt gegeven in de studieleidraad. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De evaluatievorm voor de 2de examenkans wordt verder toegelicht in de studieleidraad. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Kernthema's van de filosofie,Martin van Hees, Else de Jonge, Lodi Nauta,Boom uitgevers Amsterdam,9789053528730 |
|
|
|
|
|
| 1ste masterjaar in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur | Keuze | 81 | 3,0 | 54 | 2,0 | 27 | 1,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master HI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master HI werkt samen in een divers team en toont leiderschapsvaardigheden, met het oog op een multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master HI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master HI integreert het perspectief van stakeholders bij het optimaliseren van complexe bedrijfsprocessen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master HI reflecteert vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief over de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master HI past diepgaande inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –technische problemen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master HI evalueert technologische innovaties vanuit een bedrijfseconomisch en maatschappelijk perspectief. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het opleidingsonderdeel Filosofie heeft als doel studenten vertrouwd te maken met een aantal basisinzichten uit de filosofie. Eerder dan een systematisch overzicht te geven van de geschiedenis van het filosofisch denken, heeft het opleidingsonderdeel als doel studenten filosofische inzichten aan te reiken die hen in staat stellen om kritisch na te denken over zichzelf, over de verhouding tussen de mens en de (economische) wereld rondom hem/haar, over kennis en waarheid, en over de moraliteit en rechtvaardigheid van maatschappelijke en economische fenomenen.
Meer specifiek zijn de hoorcolleges opgebouwd in 3 blokken met de volgende onderwerpen:
* Ethiek & rechtvaardigheid
* Lichaam, geest & identiteit
* Waarheid, kennis en wetenschapsfilosofie
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Onderwijsgroep ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 2,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijk examen | 100 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien op deze deelevaluatie geslaagd. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | Extra info wordt gegeven in de studieleidraad. |
|
Periode 2 Studiepunten 1,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien op deze deelevaluatie geslaagd. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | Extra info wordt gegeven in de studieleidraad. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De evaluatievorm voor de 2de examenkans wordt verder toegelicht in de studieleidraad. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Kernthema's van de filosofie,Martin van Hees, Else de Jonge, Lodi Nauta,Boom uitgevers Amsterdam,9789053528730 |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|