Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Vaardigheidsonderwijs (3416)
|
3.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P3 SBU | P3 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 1ste bachelorjaar in de biomedische wetenschappen | Verplicht | 112 | 4,0 | 112 | 4,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 2. De bachelor in de biomedische wetenschappen heeft inzicht in de bouw en het functioneren van het menselijk lichaam (op moleculair, cellulair, orgaan- en organismeniveau) en heeft daartoe de noodzakelijke natuurwetenschappelijke kennis. Leerlijn 2:Fundamentele kennis (basiskennis levenswetenschappen) | - EC
| EC 4. De bachelor in de biomedische wetenschappen heeft inzicht in de mechanismen van de pathologie op het niveau van molecule tot organisme met het oog op diagnose en therapie. Leerlijn 4:Kennis in pathologie toepassen op basiskennis levenswetenschappen | - EC
| EC 5. De bachelor in de biomedische wetenschappen kan op een veilige manier de basislaboratoriumtechnieken binnen het biomedisch onderzoek toepassen en heeft kennis van meer geavanceerde laboratoriumtechnieken. Leerlijn 5: Wetenschappelijk denken en handelen (Praktische onderzoeksvaardigheden en dataverwerking) | - EC
| EC 9. De bachelor in de biomedische wetenschappen kan biomedische ethische kwesties benoemen, kent de problemen in verband met (on)ethisch onderzoeksgedrag en heeft aandacht voor plagiaat in het eigen handelen. Leerlijn 6: Ethisch denken en integer handelen | - EC
| EC 10. De bachelor in de biomedische wetenschappen kan communiceren over zijn vakgebied met wetenschappers uit eigen of aangrenzende vakgebieden en in een brede maatschappelijke context. Leerlijn 7: Communiceren en presenteren | - EC
| EC 12. De bachelor in de biomedische wetenschappen is in staat om de eigen leerprocessen te plannen, te evalueren en te sturen (zelfreflectie). Leerlijn 9: Zelfsturend handelen en leren (zelfreflectie en kwaliteitscontrole) | - EC
| EC 13. De bachelor in de biomedische wetenschappen heeft aandacht voor de internationale dimensie van het vakgebied. Hij/zij kan omgaan met internationale wetenschappelijke literatuur, kan mondeling en schriftelijk communiceren in het Engels. Leerlijn 10: Internationale dimensie |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Vaardigheidsonderwijs levert 'just in time' info aan voor de practica van 'Functionele anatomie’. Hier wordt verder gebouwd op geïntroduceerde kennis, vaardigheden en attitudes van 'Vaardigheidsonderwijs':
-
De student kan het leerpad ‘veiligheid in het labo’ toepassen in een nieuwe situatie en keuzes maken op basis van de reeds verworven inzichten omtrent afvalverwerking;
-
Met betrekking tot ethisch denken en handelen analyseert de student de situatie en past zijn attitude aan zoals geleerd tijdens ‘Vaardigheidsonderwijs’.
|
|
|
De student(e) kan de anatomische taal op de juiste manier toepassen.
De student(e) heeft inzicht in de macroscopische structuur en functie van beenderen en gewrichten (osteologie, artrologie).
De student(e) heeft inzicht in de macroscopische structuur en functie van de orgaansystemen (cardiovasculair, maagdarmstelsel, urogenitaal stelsel).
De student(e) kan veilig omgaan met preparaten en infectieuze agentia.
De student(e) heeft inzicht in zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid om met de kennis en ervaringen uit de snijzaal professioneel om te gaan.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
Periode 3 Studiepunten 4,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijk examen | 100 % |
|
|
|
|
Andere: | Beeldherkenningstoets |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Deelname aan de portfoliosessie is verplicht. |
|
|
|
Gevolg | Studenten die ongewettigd afwezig zijn op de portfoliosessie, krijgen voor het opleidingsonderdeel als eindresultaat een 'N-ongewettigd afwezig' en dienen de portfoliosessie in het komende academiejaar bij te wonen om het eindresultaat te verkrijgen. De student dient zich in dit geval in het komende academiejaar opnieuw in te schrijven voor dit opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Grant's Atlas of Anatomy,Agur, AMR & Dalley AF,15,Wolters Kluwer,9781975215446,Grant's Atlas of Anatomy 15th New plus Connect courseware version |
|
 
|
Eerder aangekochte verplichte handboeken |
|
- Human histology,5de ed
- Molecular Biology of the Cell,6th edition
|
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
 
|
Opmerkingen |
|
In plaats van de Grant's Atlas of Anatomy mag ook een andere atlas gebruikt worden. |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|