Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 3de bachelorjaar in de handelswetenschappen | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor handelswetenschappen werkt samen in teamverband met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband)
| - EC
| De bachelor handelswetenschappen communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren)
| - EC
| De bachelor handelswetenschappen analyseert, interpreteert en evalueert onder begeleiding onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden)
| - EC
| De bachelor handelswetenschappen identificeert stakeholders en hun belangen en houdt hiermee rekening bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder Awareness)
| - EC
| De bachelor handelswetenschappen houdt rekening met de regionale en (inter)nationale beleids- en bedrijfscontext bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder Awareness) | - EC
| De bachelor handelswetenschappen is zich bewust van ethische en duurzaamheidsaspecten bij de bedrijfsvoering. (Stakeholder Awareness)
| - EC
| De bachelor handelswetenschappen beantwoordt managementvragen vanuit een praktijkgericht perspectief m.b.t. de functionele managementdomeinen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De bachelor handelswetenschappen kan inzichten uit organisatie- en managementwetenschappen en relevante ondersteunende/aanverwante wetenschappen toepassen bij de analyse van die concrete vragen van het bedrijfsmanagement. (Probleemoplossend vermogen)
|
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Er zijn geen (concrete) begincompetenties vereist.
|
|
|
De cursus biedt een inleiding in maatschappelijk verantwoord ondernemen en de ethische dimensie van het bedrijfsvoeren. De cursus steunt op wetenschappelijke literatuur en gevalstudies. Illustratieve onderwerpen zijn: stakeholdersmanagement, duurzaamheidsrapportering en -communicatie, circulaire economie, bedrijfsethiek, duurzaam personeelsbeleid, MVO in globale productieketens.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien op deze deelevaluatie geslaagd |
|
|
|
|
|
Andere: | Groepspresentatie rond geselecteerd thema met discussants vanuit andere groepen |
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 70 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien op deze deelevaluatie geslaagd |
|
|
|
|
|
|
|
Andere: | Het examen is volledig open-boek aan de hand van open vragen |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Om voor het opleidingsonderdeel te slagen moeten studenten deelnemen aan alle evaluatie-onderdelen. |
|
|
|
Gevolg | Studenten krijgen 'A- ongewettigd afwezig' als eindresultaat indien ze niet aan beide delen van de evaluatie deelnemen. |
|
|
|
Extra info | De evaluatie wordt verder verduidelijkt in de studieleidraad. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De herkansing van het examen gebeurt in dezelfde vorm. De herkansing van het groepsproject is een individuele paper over een relevant onderwerp in overleg met de docenten. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
- MVO en bedrijfsethiek
- MVO & bedrijfsethiek
- MVO & Bedrijfsethiek
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Collegeslides en slides van de groepspresentaties |
|
|
|
|
|
| 3de bachelorjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica keuze | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor BI werkt samen in teamverband met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De bachelor BI communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De bachelor BI analyseert, interpreteert en evalueert onder begeleiding onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De bachelor BI identificeert stakeholders en hun belangen en houdt hiermee rekening bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De bachelor BI houdt rekening met de regionale en (inter)nationale beleids- en bedrijfscontext bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De bachelor BI is zich bewust van ethische en duurzaamheidsaspecten bij de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) | - EC
| De bachelor BI past inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende/aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –informatietechnische problemen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De bachelor BI modelleert en ontwerpt oplossingen voor bedrijfseconomische en –informatietechnische problemen ter ondersteuning van de besluitvorming op verschillende niveaus. (Probleemoplossend vermogen) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Er zijn geen (concrete) begincompetenties vereist.
|
|
|
De cursus biedt een inleiding in maatschappelijk verantwoord ondernemen en de ethische dimensie van het bedrijfsvoeren. De cursus steunt op wetenschappelijke literatuur en gevalstudies. Illustratieve onderwerpen zijn: stakeholdersmanagement, duurzaamheidsrapportering en -communicatie, circulaire economie, bedrijfsethiek, duurzaam personeelsbeleid, MVO in globale productieketens.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien op deze deelevaluatie geslaagd |
|
|
|
|
|
Andere: | Groepspresentatie rond geselecteerd thema met discussants vanuit andere groepen |
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 70 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien op deze deelevaluatie geslaagd |
|
|
|
|
|
|
|
Andere: | Het examen is volledig open-boek aan de hand van open vragen |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Om voor het opleidingsonderdeel te slagen moeten studenten deelnemen aan alle evaluatie-onderdelen. |
|
|
|
Gevolg | Studenten krijgen 'A- ongewettigd afwezig' als eindresultaat indien ze niet aan beide delen van de evaluatie deelnemen. |
|
|
|
Extra info | De evaluatie wordt verder verduidelijkt in de studieleidraad. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De herkansing van het examen gebeurt in dezelfde vorm. De herkansing van het groepsproject is een individuele paper over een relevant onderwerp in overleg met de docenten. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
- MVO en bedrijfsethiek
- MVO & bedrijfsethiek
- MVO & Bedrijfsethiek
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Collegeslides en slides van de groepspresentaties |
|
|
|
|
|
| 1ste masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
2de masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master BI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master BI volgt actief evoluties op in de bedrijfseconomische wetenschappen en praktijken. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master BI werkt samen in een divers team en toont leiderschapsvaardigheden, met het oog op een multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master BI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master BI toont zelfstandigheid bij het analyseren, interpreteren en evalueren van onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De master BI integreert het perspectief van stakeholders bij het optimaliseren van complexe bedrijfsprocessen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master BI formuleert verbetervoorstellen voor de bedrijfsvoering rekening houdend met de regionale en/of (inter)nationale context. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master BI reflecteert vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief over de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master BI past diepgaande inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –informatietechnische problemen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master BI modelleert, ontwerpt en evalueert oplossingen voor bedrijfseconomische en –informatietechnische problemen ter ondersteuning van de besluitvorming op verschillende niveaus in een complexe context. (Probleemoplossend vermogen) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Er zijn geen (concrete) begincompetenties vereist.
|
|
|
De cursus biedt een inleiding in maatschappelijk verantwoord ondernemen en de ethische dimensie van het bedrijfsvoeren. De cursus steunt op wetenschappelijke literatuur en gevalstudies. Illustratieve onderwerpen zijn: stakeholdersmanagement, duurzaamheidsrapportering en -communicatie, circulaire economie, bedrijfsethiek, duurzaam personeelsbeleid, MVO in globale productieketens.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien op deze deelevaluatie geslaagd |
|
|
|
|
|
Andere: | Groepspresentatie rond geselecteerd thema met discussants vanuit andere groepen |
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 70 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien op deze deelevaluatie geslaagd |
|
|
|
|
|
|
|
Andere: | Het examen is volledig open-boek aan de hand van open vragen |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Om voor het opleidingsonderdeel te slagen moeten studenten deelnemen aan alle evaluatie-onderdelen. |
|
|
|
Gevolg | Studenten krijgen 'A- ongewettigd afwezig' als eindresultaat indien ze niet aan beide delen van de evaluatie deelnemen. |
|
|
|
Extra info | De evaluatie wordt verder verduidelijkt in de studieleidraad. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De herkansing van het examen gebeurt in dezelfde vorm. De herkansing van het groepsproject is een individuele paper over een relevant onderwerp in overleg met de docenten. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
- MVO en bedrijfsethiek
- MVO & bedrijfsethiek
- MVO & Bedrijfsethiek
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Collegeslides en slides van de groepspresentaties |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|