Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Accounting (3267)
|
6.0 stptn |
|
|
Inleiding tot marketing en strategie (3535)
|
3.0 stptn |
|
|
Management accounting (3537)
|
3.0 stptn |
|
|
Ondernemerschap (3538)
|
3.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 3de bachelorjaar in de handelswetenschappen | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor handelswetenschappen bouwt zelfsturend kennis op met het oog op levenslang leren. (Zelfsturing en ondernemerszin)
| - EC
| De bachelor handelswetenschappen werkt samen in teamverband met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband)
| - EC
| De bachelor handelswetenschappen communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren)
| - EC
| De bachelor handelswetenschappen identificeert stakeholders en hun belangen en houdt hiermee rekening bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder Awareness)
| - EC
| De bachelor handelswetenschappen is zich bewust van ethische en duurzaamheidsaspecten bij de bedrijfsvoering. (Stakeholder Awareness)
| - EC
| De bachelor handelswetenschappen beantwoordt managementvragen vanuit een praktijkgericht perspectief m.b.t. de functionele managementdomeinen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De bachelor handelswetenschappen kan inzichten uit organisatie- en managementwetenschappen en relevante ondersteunende/aanverwante wetenschappen toepassen bij de analyse van die concrete vragen van het bedrijfsmanagement. (Probleemoplossend vermogen)
| - EC
| De bachelor handelswetenschappen vertaalt de strategische beslissingen naar een tactisch niveau, waardoor het beleid op operationeel niveau kan worden uitgestippeld. (Opleidingsspecifieke competenties)
| - EC
| De bachelor handelswetenschappen implementeert strategische beleidskeuzes van een organisatie gebruikmakend van ondernemerschaps- en managementvaardigheden. (Opleidingsspecifieke competenties)
|
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
- De student begrijpt de balans- en resultatenrekeningen en kan deze zelf genereren.
- De student begrijpt begrippen uit management accounting zoals contributiemarge.
- De student begrijpt hoe ondernemerschap werkt, met name begrijpt de student de inhoud van een Business Model Canvas.
- De student begrijpt wat een productmix is en kan op basis daarvan strategische beslissingen nemen.
|
|
|
In het bedrijfsspel leiden de studenten in groepjes een fictief bedrijf in een competitieve markt met een focus op management. Hiervoor dienen zij een beroep te doen op kennis uit verschillende opleidingsonderdelen uit de bachelor.
|
|
|
|
|
|
|
Business game ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
|
|
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
Andere: | 35% Resultaten spel + 5% Actieve deelname tijdens de geprogrammeerde sessies |
|
|
|
|
|
Extra info | Aanwezigheid tijdens de sessies van het bedrijfsspel is verplicht. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Individueel schriftelijk examen op voorwaarde dat de student het bedrijfsspel volledig heeft doorlopen. |
|
|
|
|
|
|
|
| voorbereidingsprogramma handelswetenschappen | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
|
|
- De student begrijpt de balans- en resultatenrekeningen en kan deze zelf genereren.
- De student begrijpt begrippen uit management accounting zoals contributiemarge.
- De student begrijpt hoe ondernemerschap werkt, met name begrijpt de student de inhoud van een Business Model Canvas.
- De student begrijpt wat een productmix is en kan op basis daarvan strategische beslissingen nemen.
|
|
|
In het bedrijfsspel leiden de studenten in groepjes een fictief bedrijf in een competitieve markt met een focus op management. Hiervoor dienen zij een beroep te doen op kennis uit verschillende opleidingsonderdelen uit de bachelor.
|
|
|
|
|
|
|
Business game ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
|
|
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
Andere: | 35% Resultaten spel + 5% Actieve deelname tijdens de geprogrammeerde sessies |
|
|
|
|
|
Extra info | Aanwezigheid tijdens de sessies van het bedrijfsspel is verplicht. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Individueel schriftelijk examen op voorwaarde dat de student het bedrijfsspel volledig heeft doorlopen. |
|
|
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|