Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| master in de handelswetenschappen - supply chain management | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master handelswetenschappen past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen neemt initiatief en verantwoordelijkheid om bij te dragen aan waardecreatie voor een organisatie. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen volgt actief evoluties op in de bedrijfseconomische wetenschappen en praktijken. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen werkt samen in een team en toont leiderschapsvaardigheden met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master handelswetenschappen communiceert helder en correct schriftelijk en mondelingin zowel de opleidingstaal en minstens één andere taal, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master handelswetenschappen integreert het perspectief van stakeholders bij het nemen van beslissingen in een organisatie. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master handelswetenschappen kan complexe managementvragen op een kritische en academisch onderbouwde manier beantwoorden, rekening houdend met verschillende managementdomeinen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master handelswetenschappen kan diepgaande academische inzichten uit organisatie- en managementwetenschappen en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toepassen bij het analyseren van complexe managementvraagstukken en het formuleren van adviezen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master HW denkt creatief na met het oog op het genereren van opportuniteiten die waarde creëren voor een organisatie, de maatschappij of het domein van de organisatie- en managementwetenschappen. | - EC
| De master HW beheert de nodige (im)materiële middelen om onderbouwd advies te kunnen geven in functie van een bedrijfseconomische of maatschappelijke uitdaging. | - EC
| De master HW reflecteert over sterke en zwakke (inter)persoonlijke vaardigheden en neemt vervolgens actie om deze vaardigheden verder te ontwikkelen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student kent de basisbegrippen en -technieken in supply chain management die betrekking hebben op aankoop, voorraadbeheer, productie en leveranciersrelaties zoals forecasting, EOQ, netwerkdesign, lean management en de Kraljic matrix en kan deze toepassen en interpreteren binnen een concrete bedrijfscontext.
|
|
|
Dit opleidingsonderdeel heeft hoofdzakelijk als doel om de link tussen theorie en praktijk te leggen en de reeds opgedane kennis en vaardigheden te leren toepassen op nieuwe, complexe en reële beslissingsproblemen in de context van supply chain management. Het opleidingsonderdeel bestaat uit verschillende delen: -Bedrijfsspel 'The Fresh Connection' -Bedrijfscases en bedrijfsbezoeken -Eventueel een of meerdere gastsprekers of lezingen (uit de logistieke bedrijfssector of van een buitenlandse universiteit)
|
|
|
|
|
|
|
Business game ✔
|
|
|
Excursie/veldwerk ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Portfolio ✔
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
|
|
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Het is verplicht om aan alle geplande sessies van het opleidingsonderdeel deel te nemen en de bijhorende opdrachten tijdig in te leveren. |
|
|
|
Gevolg | Niet deelname aan de geplande sessies van het opleidingsonderdeel of het niet tijdig inleveren van de opdrachten resulteert in een onvolledig examenresultaat. |
|
|
|
Extra info | De evaluatie bestaat uit drie delen: - Schriftelijk: opdrachten in kader van bedrijfsspel (20%) + individueel portfolio (30%) - Mondeling: presentatie bedrijfsspel (10%) - Andere: actieve deelname bedrijfscases/gastcolleges (15%) + actieve deelname tijdens bedrijfsspel (5%) + resultaten bedrijfsspel (20%) |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Individueel schriftelijk examen op voorwaarde dat de student het bedrijfsspel volledig heeft doorlopen en de bijhorende opdrachten tijdig heeft ingediend. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het studiemateriaal wordt ter beschikking gesteld via Blackboard |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|