Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P4 SBU | P4 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 1ste masterjaar in de biomedische wetenschappen - klinische biomedische wetenschappen | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 2. De Master in de biomedische wetenschappen kan zelfstandig en op kritische wijze een literatuuronderzoek uitvoeren. | - EC
| 4. De Master in de biomedische wetenschappen heeft kennis van state-of-the art technieken binnen biomedisch onderzoek en kan deze technieken toepassen, rekening houdend met de geldende kwaliteitsnormen. | - EC
| 6. De Master in de biomedische wetenschappen kan wetenschappelijke bevindingen op een gestructureerde wijze schriftelijk en mondeling rapporteren aan zowel experts, als een breed publiek. | - EC
| 10. De Master in de biomedische wetenschappen kent de mogelijkheden voor valorisatie van biomedisch onderzoek en kan eigen onderzoek vertalen naar translationeel onderzoek. | - EC
| 11. De Master in de biomedische wetenschappen kan functioneren in een multidisciplinair team en kan een brugfunctie vervullen tussen de verschillende actoren binnen de gezondheidszorg. De afgestudeerde kent hierbij het belang en de behoeften van de verschillende stakeholders binnen de levenswetenschappen. | - EC
| KBW 1. De Master biomedische wetenschappen afstudeerrichting klinische biomedische wetenschappen heeft kennis en inzicht in de geneesmiddelenontwikkeling. | - EC
| KBW 4. De Master biomedische wetenschappen afstudeerrichting klinische biomedische wetenschappen kent de organisatie van de gezondheidszorg in België en kan communiceren met patiënten, medici en paramedici. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg worden hoe langer hoe meer geconfronteerd met structuren waarin ze moeten functioneren, regelingen waaraan ze zich moeten houden en partijen waarmee ze moeten overleggen en tot overeenstemming dienen te komen. In een instelling moeten ze marktgericht werken, voldoen aan prestatie-indicatoren en met patiënten/cliënten-vertegenwoordigers rond de tafel. De organisatie van de gezondheidszorg is complex en veeleisend en voortdurend aan verandering onderhevig.
Doelstellingen:
- Kennis hebben van het Belgische gezondheidssysteem en zijn actoren
- Kunnen de werking van de gezondheidszorg uitleggen vanuit de (bedrijfs)economische invalshoek
- Inzicht hebben in het functioneren binnen strikte budgetgrenzen
- inzicht in de context en randvoorwaarden voor performantiesystemen.
- kennis van het begrippenkader (terminologie + taxonomie) voor patiëntveiligheid en veiligheidscultuur
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Stage/bezoek 1ste lijns organisatie ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
|
Periode 4 Studiepunten 3,00
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Aanwezigheid tijdens de stagedag is verplicht en de student dient een goedkeuring te krijgen voor het verslag. |
|
|
|
Gevolg | Studenten die ongewettigd afwezig zijn op de stagedag of geen goedkeuring krijgen voor het verslag, krijgen voor dit opleidingsonderdeel als eindresultaat een 'N-ongewettigd afwezig' en dienen de stage het komende academiejaar bij te wonen en te voldoen aan de gestelde eisen van de stage (afgetekend verslag) om het eindresultaat te verkrijgen. De student dient zich in dit geval in het komende academiejaar opnieuw in te schrijven voor dit opleidingsonderdeel. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Studiemateriaal wordt via blackboard ter beschikking gesteld. |
|
|
|
|
|
| 1st year Master of Biomedical Sciences - Bioelectronics and Nanotechnology | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
1st year Master of Biomedical Sciences - Environmental Health Sciences | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
1st year Master of Biomedical Sciences - Molecular Mechanisms in Health and Disease | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 2. A graduate of the Master of Biomedical Sciences can independently and critically perform a literature search. | - EC
| 4. A graduate of the Master of Biomedical Sciences has knowledge of state-of-the-art techniques within biomedical research and is able to apply these techniques, taking into account the applicable quality standards. | - EC
| 6. A graduate of the Master of Biomedical Sciences can report scientific findings in writing and orally to both experts and a wide audience in a structured way. | - EC
| 10. A graduate of the Master of Biomedical Sciences knows the potential for valorization of biomedical research and can translate own research into translational research. | - EC
| 11. A graduate of the Master of Biomedical Sciences can function in a multidisciplnary team and can fulfill a bridging function between the various actors in health care. The graduate knows the importance and needs of the various stakeholders within the life sciences. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg worden hoe langer hoe meer geconfronteerd met structuren waarin ze moeten functioneren, regelingen waaraan ze zich moeten houden en partijen waarmee ze moeten overleggen en tot overeenstemming dienen te komen. In een instelling moeten ze marktgericht werken, voldoen aan prestatie-indicatoren en met patiënten/cliënten-vertegenwoordigers rond de tafel. De organisatie van de gezondheidszorg is complex en veeleisend en voortdurend aan verandering onderhevig.
Doelstellingen:
- Kennis hebben van het Belgische gezondheidssysteem en zijn actoren
- Kunnen de werking van de gezondheidszorg uitleggen vanuit de (bedrijfs)economische invalshoek
- Inzicht hebben in het functioneren binnen strikte budgetgrenzen
- inzicht in de context en randvoorwaarden voor performantiesystemen.
- kennis van het begrippenkader (terminologie + taxonomie) voor patiëntveiligheid en veiligheidscultuur
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Stage/bezoek 1ste lijns organisatie ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Periode 4 Studiepunten 3,00
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Aanwezigheid tijdens de stagedag is verplicht en de student dient een goedkeuring te krijgen voor het verslag. |
|
|
|
Gevolg | Studenten die ongewettigd afwezig zijn op de stagedag of geen goedkeuring krijgen voor het verslag, krijgen voor dit opleidingsonderdeel als eindresultaat een 'N-ongewettigd afwezig' en dienen de stage het komende academiejaar bij te wonen en te voldoen aan de gestelde eisen van de stage (afgetekend verslag) om het eindresultaat te verkrijgen. De student dient zich in dit geval in het komende academiejaar opnieuw in te schrijven voor dit opleidingsonderdeel. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Studiemateriaal wordt via blackboard ter beschikking gesteld. |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|