Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Voor volgende opleidingsonderdelen dient u een creditbewijs, vrijstelling, reeds getolereerde onvoldoende of ingezette tolereerbare onvoldoende behaald te hebben.
|
|
|
Junior stage (2093)
|
15.0 stptn |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Master's thesis: Grant writing (4143)
|
10.0 stptn |
|
|
De student heeft tot op heden alle opleidingsonderdelen opgenomen in volgend studieprogramma om het onderliggende bachelordiploma te kunnen behalen
|
|
|
bachelor in de biomedische wetenschappen
|
|
|
Risico's of veiligheidsproblemen op basis waarvan deze volgtijdelijkheid wordt opgelegd
Alle risico’s waardoor de fysieke/mentale gezondheid van de student, medestudent, personeelsleden of andere derden (bv. patiënten, stagegevers, …) in gevaar wordt gebracht. Hieronder wordt ook begrepen: een ernstig risico dat de student schade aan machines/apparatuur in het kader van de opleiding aan UHasselt/tUL aanbrengt die de continuïteit van het onderwijs of onderzoek zou belemmeren.
|
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P3 SBU | P3 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 2 de masterjaar in de biomedische wetenschappen - klinische biomedische wetenschappen | Verplicht | 648 | 24,0 | 216 | 432 | 24,0 | Nee | Nee | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 2. De Master in de biomedische wetenschappen kan zelfstandig en op kritische wijze een literatuuronderzoek uitvoeren. | - EC
| 3. De Master in de biomedische wetenschappen kan op basis van eigen bevindingen of op basis van bevindingen van anderen een nieuwe onderzoekshypothese opstellen en hiervoor een onderzoeksopzet uitwerken. | - EC
| 4. De Master in de biomedische wetenschappen heeft kennis van state-of-the art technieken binnen biomedisch onderzoek en kan deze technieken toepassen, rekening houdend met de geldende kwaliteitsnormen. | - EC
| 5. De Master in de biomedische wetenschappen kan zelfstandig onderzoeksresultaten verwerken, statistisch analyseren en conclusies formuleren. | - EC
| 6. De Master in de biomedische wetenschappen kan wetenschappelijke bevindingen op een gestructureerde wijze schriftelijk en mondeling rapporteren aan zowel experts, als een breed publiek. | - EC
| 7. De Master in de biomedische wetenschappen neemt een kritische houding aan ten opzichte van eigen onderzoek en dat van anderen. | - EC
| 9. De Master in de biomedische wetenschappen kan op een integere en ethische wijze biomedisch onderzoek opzetten, uitvoeren en rapporteren, rekening houdend met de gangbare regelgeving. | - EC
| 11. De Master in de biomedische wetenschappen kan functioneren in een multidisciplinair team en kan een brugfunctie vervullen tussen de verschillende actoren binnen de gezondheidszorg. De afgestudeerde kent hierbij het belang en de behoeften van de verschillende stakeholders binnen de levenswetenschappen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student ging aan de slag met een eerste onderzoeksopzet gedurende de junior stage. De student past de inhoudelijke kennis en vaardigheden die werden geleerd tijdens de juniorstage toe in het opleidingsonderdeel ‘Onderzoeksstage’, meer concreet:
-
De student gaat zelf op zoek naar toepasbare literatuur en kan belangrijke van minder belangrijke informatie onderscheiden;
-
De student kan zelfstandig een onderzoeks proposal schrijven en de risico’s van het onderzoek toelichten;
-
De student kan een onderzoekstopic uitschrijven, de juiste methodologie kiezen afhankelijk van het onderzoek;
-
De student bereidt het theoretische luik van zijn onderzoek voor gedurende de juniorstage, op deze voorbereiding wordt verder gebouwd in de onderzoeksstage.
Gedurende ‘Master’s thesis: Grant writing’ wordt de student ondersteund om te komen tot een theoretisch uitgeschreven project om toe te passen in de Onderzoeksstage. De student dient ‘Master’s thesis: Grant writing’ doorlopen te hebben om inhoudelijk aan de slag te kunnen gaan met dit project gedurende de Onderzoeksstage.
|
|
|
Tijdens de onderzoeksstage zal de student zelfstandig wetenschappelijk onderzoek verrichten in een ziekenhuis/onderzoekslaboratorium onder leiding van een wetenschappelijke promotor. Stagemogelijkheden zijn beschikbaar in de ziekenhuizen ZOL (Genk) en JessaZH (Hasselt), het Academisch ziekenhuis Maastricht en diverse externe ziekenhuizen en onderzoekslaboratoria en bedrijven gericht op klinisch onderzoek in binnen- en buitenland. Het stageaanbod wordt kenbaar gemaakt via de stagedatabank en toegelicht door de stagecoördinator tijdens een infosessie. De stage wordt voltijds uitgevoerd gedurende een periode van 26 à 27 weken. De resultaten zullen neergeschreven worden in een masterproef (thesis).
|
|
|
Periode 3 Studiepunten 24,00
Evaluatievorm | |
|
Praktijkevaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
Extra info | De evaluatie van de stage gebeurt door de promotor via een aantal vooraf vastgelegde criteria (zelfstandigheid, inzet, initiatief, wetenschappelijk inzicht, samenwerking in groep,...). Geen herkansingsmogelijkheid: studenten die een score < 10/20 behalen dienen dit opleidingsonderdeel opnieuw op te nemen in een volgend academiejaar. |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|