Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| Educatieve master in de wetenschappen en technologie - engineering en technologie jaar 1 | 2-jaarlijks verplicht (volgend academiejaar) | 135 | 5,0 | 135 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de wetenschappen en technologie - wetenschappen jaar 1 | 2-jaarlijks verplicht (volgend academiejaar) | 135 | 5,0 | 135 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
opleidingsonderdelen wetenschappen | 2-jaarlijks verplicht (volgend academiejaar) | 135 | 5,0 | 135 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master gaat op een positieve wijze om met diversiteit en talenten en geeft op een krachtige wijze vorm aan leren op het niveau van de lerenden en de leergroep en mede op het niveau van het (school)team en de partners & externen. | - EC
| De educatieve master beschikt over pedagogisch-didactische, vakdidactische en domeininhoudelijke expertise in wetenschappen en/of technologie en actualiseert, verbreedt en verdiept deze expertises voortdurend op basis van maatschappelijke ontwikkelingen, onderzoek en ervaringen in de praktijk. | - EC
| De educatieve master zet de verworven expertises geïntegreerd in om krachtige leeromgevingen te creëren waarvan alle didactische componenten aansluiten bij de beginsituatie en het leerproces van elke lerende. | - EC
| De educatieve master, gericht op co-creatie, participeert en geeft mede leiding aan disciplinair en interdisciplinair overleg. | - EC
| De educatieve master engageert zich in een continu professioneel leerproces gericht op leren & ontwikkeling, diversiteit & talenten, innovatie & co-creatie van onderwijs. | - EC
| ENG&TECH 1. De educatieve master kan in eigen professioneel denken en handelen - met een gepaste attitude en met continue aandacht voor de eigen vorming - adequaat communiceren naar alle actoren, effectief samenwerken in een (multidisciplinair) team, kan hierbij gebruik maken van moderne (digitale) hulpmiddelen en rekening houden met de economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving. | - EC
| ENG&TECH 2. De educatieve master heeft een gespecialiseerde kennis van en inzicht in de verworven vakdidactieken en kan deze creatief concipiëren, plannen en uitvoeren in een educatieve context en in het bijzonder als geïntegreerd deel van een methodologisch en projectmatig geordende reeks van handelingen binnen een multidisciplinair STEM project met een belangrijke onderzoeks- en/of innovatiecomponent. | - EC
| WET 1. De educatieve master heeft gevorderde kennis van en inzicht in de domeindisciplines relevant voor zijn specifieke vakdidactiek(en). | - EC
| WET 3. De educatieve master is in staat om een complexe vraagstelling interdisciplinair te benaderen door constructief samen te werken met een STEM-team. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
DIT OPO WORDT INGERICHT IN ACADEMIEJAAR 2024-2025 - NIET IN 2023-2024!
In dit opleidingsonderdeel (OPO) focussen we hoofdzakelijk op de pijler ‘Leren en ontwikkeling’ en hebben we aandacht voor de lerende, de leergroep, het schoolteam en de partners & externen. Daarnaast komen de pijlers ‘Diversiteit en talenten’ en ‘Innovatie en co-creatie’ aan bod.
Studenten worden in dit OPO uitgedaagd om op zoek te gaan naar raakvlakken tussen de verschillende wetenschaps- en/of technologievakken. Binnen deze raakvlakken worden er topics geselecteerd die op een interdisciplinaire manier benaderd zullen worden in projectmatig onderwijs. De studenten zetten in groep twee interdisciplinaire projecten op. Het eerste project heeft de tweede of derde graad van het secundair onderwijs als doelgroep, het tweede project wordt ontworpen voor studenten uit een bachelor in de Wetenschappen van UHasselt. Voor beide projecten organiseren de studenten een testcase waarna de projecten kritisch geëvalueerd en bijgestuurd worden.
|
|
|
|
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
co-teaching ✔
|
|
|
Demonstraties ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 5,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 35 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel een geslaagd deelcijfer wordt behouden. |
|
|
|
|
|
|
Andere: | Ontwikkeling van een interdisciplinair project voor studenten uit een bachelor in de Wetenschappen van UHasselt. |
|
|
|
|
|
Praktijkevaluatie tijdens onderwijsperiode | 15 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel een geslaagd deelcijfer wordt behouden. |
|
|
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 35 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel een geslaagd deelcijfer wordt behouden. |
|
|
|
|
|
|
Andere: | Ontwikkeling van een interdisciplinair project voor leerlingen uit de tweede of derde graad van het secundair onderwijs. |
|
|
|
|
|
Praktijkexamen | 15 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel een geslaagd deelcijfer wordt behouden. |
|
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het benodigde studiemateriaal (literatuur, powerpoints,...) wordt aangeboden via Blackboard. |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de gezondheidswetenschappen keuzetraject REKI met vakdidactiek biologie | 2-jaarlijks verplicht (volgend academiejaar) | 135 | 5,0 | 135 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master gaat op een positieve wijze om met diversiteit en talenten en geeft op een krachtige wijze vorm aan leren op het niveau van de lerenden en de leergroep en mede op het niveau van het (school)team en de partners en externen. | - EC
| De educatieve master beschikt over pedagogisch-didactische, vakdidactische en domeininhoudelijke expertise in gezondheidswetenschappen en actualiseert, verbreedt en verdiept deze expertises voortdurend op basis van maatschappelijke ontwikkelingen, onderzoek en ervaringen in de praktijk. | - EC
| De educatieve master zet de verworven expertises geïntegreerd in om krachtige leeromgevingen te creëren waarvan alle didactische componenten aansluiten bij de beginsituatie en het leerproces van elke lerende. | - EC
| De educatieve master, gericht op co-creatie, participeert en geeft mede leiding aan disciplinair en interdisciplinair overleg.
| - EC
| De educatieve master engageert zich in een continu professioneel leerproces gericht op leren & ontwikkeling, diversiteit & talenten, innovatie & co-creatie van onderwijs.
|
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
DIT OPO WORDT INGERICHT IN ACADEMIEJAAR 2024-2025 - NIET IN 2023-2024!
In dit opleidingsonderdeel (OPO) focussen we hoofdzakelijk op de pijler ‘Leren en ontwikkeling’ en hebben we aandacht voor de lerende, de leergroep, het schoolteam en de partners & externen. Daarnaast komen de pijlers ‘Diversiteit en talenten’ en ‘Innovatie en co-creatie’ aan bod.
Studenten worden in dit OPO uitgedaagd om op zoek te gaan naar raakvlakken tussen de verschillende wetenschaps- en/of technologievakken. Binnen deze raakvlakken worden er topics geselecteerd die op een interdisciplinaire manier benaderd zullen worden in projectmatig onderwijs. De studenten zetten in groep twee interdisciplinaire projecten op. Het eerste project heeft de tweede of derde graad van het secundair onderwijs als doelgroep, het tweede project wordt ontworpen voor studenten uit een bachelor in de Wetenschappen van UHasselt. Voor beide projecten organiseren de studenten een testcase waarna de projecten kritisch geëvalueerd en bijgestuurd worden.
|
|
|
|
|
|
|
Collectief feedback moment ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
co-teaching ✔
|
|
|
Demonstraties ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 5,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 35 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel een geslaagd deelcijfer wordt behouden. |
|
|
|
|
|
|
Andere: | Ontwikkeling van een interdisciplinair project voor studenten uit een bachelor in de Wetenschappen van UHasselt. |
|
|
|
|
|
Praktijkevaluatie tijdens onderwijsperiode | 15 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel een geslaagd deelcijfer wordt behouden. |
|
|
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 35 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel een geslaagd deelcijfer wordt behouden. |
|
|
|
|
|
|
Andere: | Ontwikkeling van een interdisciplinair project voor leerlingen uit de tweede of derde graad van het secundair onderwijs. |
|
|
|
|
|
Praktijkexamen | 15 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel een geslaagd deelcijfer wordt behouden. |
|
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het benodigde studiemateriaal (literatuur, powerpoints,...) wordt aangeboden via Blackboard. |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|