Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| Educatieve master in de wetenschappen en technologie - engineering en technologie jaar 1 | 2-jaarlijks verplicht (huidig academiejaar) | 135 | 5,0 | 135 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de wetenschappen en technologie - wetenschappen jaar 1 | 2-jaarlijks verplicht (huidig academiejaar) | 135 | 5,0 | 135 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
opleidingsonderdelen wetenschappen | 2-jaarlijks verplicht (huidig academiejaar) | 135 | 5,0 | 135 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| ENG&TECH 1. De educatieve master kan in eigen professioneel denken en handelen - met een gepaste attitude en met continue aandacht voor de eigen vorming - adequaat communiceren naar alle actoren, effectief samenwerken in een (multidisciplinair) team, kan hierbij gebruik maken van moderne (digitale) hulpmiddelen en rekening houden met de economische, ethische, maatschappelijke en/of internationale context en is zich hierbij bewust van de impact op de omgeving. | - EC
| ENG&TECH 2. De educatieve master heeft een gespecialiseerde kennis van en inzicht in de verworven vakdidactieken en kan deze creatief concipiëren, plannen en uitvoeren in een educatieve context en in het bijzonder als geïntegreerd deel van een methodologisch en projectmatig geordende reeks van handelingen binnen een multidisciplinair STEM project met een belangrijke onderzoeks- en/of innovatiecomponent. | - EC
| WET 1. De educatieve master heeft gevorderde kennis van en inzicht in de domeindisciplines relevant voor zijn specifieke vakdidactiek(en). | - EC
| WET 2. De educatieve master kan zelfstandig onderzoek opzetten en uitvoeren relevant voor zijn vakgebied bestaande uit een kritische literatuurstudie, het formuleren van een onderzoeksvraag en hypothese, het selecteren en optimaliseren van geschikte methoden en technieken, het kritisch analyseren en interpreteren van de resultaten, het formuleren van conclusies en het rapporteren van de bevindingen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
In dit opleidingsonderdeel wordt het concept van vakdidactisch wetenschappelijk onderzoek binnen het domein van wetenschappen en technologie toegelicht. In dit vak dienen er een aantal onderzoekscompenties verworven te worden zoals het kritisch analyseren van een onderszoeksplan, het schrijven van een review artikel en het bediscussiëren en kritisch analyseren van bestaand vakdidactisch onderzoek in journal clubs. Dit opleidingsonderdeel beoogt studenten een kritische en integere onderzoeksattitude bij te brengen.
|
|
|
|
|
|
|
Afstandsonderwijs ✔
|
|
|
Journal club ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 5,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 33 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel een geslaagd deelcijfer wordt behouden. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 67 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel een geslaagd deelcijfer wordt behouden. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient minstens deel te nemen aan alle onderdelen van de evaluatie. |
|
|
|
Gevolg | Indien een student niet deelneemt aan een van de onderdelen van de evaluatie, dan krijgt hij als eindresultaat voor het opleidingsonderdeel een 'Fail'. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Powerpoints en ander cursusmateriaal dat doorheen het semester op Blackboard ter beschikking gesteld wordt. |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de gezondheidswetenschappen keuzetraject REKI met vakdidactiek biologie | 2-jaarlijks verplicht (huidig academiejaar) | 135 | 5,0 | 135 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master engageert zich in een continu professioneel leerproces gericht op leren & ontwikkeling, diversiteit & talenten, innovatie & co-creatie van onderwijs.
| - EC
| De educatieve master kan op een zelfstandige en kritische wijze literatuuronderzoek uitvoeren, een onderzoeksvraag (-hypothese) formuleren en operationaliseren, onderzoeksgegevens verzamelen, de verkregen onderzoeksresultaten verwerken, interpreteren en mondeling en schriftelijk rapporteren. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
In dit opleidingsonderdeel wordt het concept van vakdidactisch wetenschappelijk onderzoek binnen het domein van wetenschappen en technologie toegelicht. In dit vak dienen er een aantal onderzoekscompenties verworven te worden zoals het kritisch analyseren van een onderszoeksplan, het schrijven van een review artikel en het bediscussiëren en kritisch analyseren van bestaand vakdidactisch onderzoek in journal clubs. Dit opleidingsonderdeel beoogt studenten een kritische en integere onderzoeksattitude bij te brengen.
|
|
|
|
|
|
|
Afstandsonderwijs ✔
|
|
|
Journal club ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 5,00
Evaluatievorm | |
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 33 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel een geslaagd deelcijfer wordt behouden. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Schriftelijk examen | 67 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Enkel een geslaagd deelcijfer wordt behouden. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient minstens deel te nemen aan alle onderdelen van de evaluatie. |
|
|
|
Gevolg | Indien een student niet deelneemt aan een van de onderdelen van de evaluatie, dan krijgt hij als eindresultaat voor het opleidingsonderdeel een 'Fail'. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Powerpoints en ander cursusmateriaal dat doorheen het semester op Blackboard ter beschikking gesteld wordt. |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|