Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
Groep 1 |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Inleiding onderzoeksmethoden (4297)
|
3.0 stptn |
|
|
Statistiek voor bedrijfskundigen 2 (3534)
|
3.0 stptn |
|
Of groep 2 |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Inleiding onderzoeksmethoden (4297)
|
3.0 stptn |
|
|
Statistiek voor bedrijfskundigen (3807)
|
3.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 2de bachelorjaar in de handelswetenschappen | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor handelswetenschappen bouwt zelfsturend kennis op met het oog op levenslang leren. (Zelfsturing en ondernemerszin)
| - EC
| De bachelor handelswetenschappen stelt onder begeleiding een onderzoeksplan op. (Onderzoeksvaardigheden)
| - EC
| De bachelor handelswetenschappen selecteert en implementeert onder begeleiding wetenschappelijke onderzoeksmethoden. (Onderzoeksvaardigheden)
| - EC
| De bachelor handelswetenschappen analyseert, interpreteert en evalueert onder begeleiding onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden)
|
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student moet de meest voorkomende statistische technieken (zoals t-testen, ANOVAs, en regressie analyse) kennen en begrijpen.
|
|
|
In het OPO ‘kwantitatieve onderzoeksmethoden’ maakt de student kennis met de basisprincipes van kwantitatief onderzoek. Zo wordt er aandacht besteed aan wat kwantitatief onderzoek is, wanneer het gebruikt dient te worden, welke vormen kwantitatief onderzoek er zijn, en hoe een kwantitatief onderzoek dient te worden opgezet en uitgevoerd. Naast de relevante theorie, wordt er veel aandacht besteed aan het zelf uitvoeren van prakrijkgericht, bedrijfsrelevant onderzoek. Voorbeelden van concrete onderwerpen die hierbij aan bod zullen komen zijn: het opstellen van hypotheses, het verzamelen van data, het toetsen van hypotheses, werken met statistische software, en het interpreteren en rapporteren van onderzoeksresultaten.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Het deelcijfer wordt enkel behouden voor de tweede examenkans indien de student geslaagd is op deze deelevaluatie. |
|
|
|
|
|
|
Andere: | Rapport uitgewerkte opdrachten. |
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student moet voor alle onderdelen van de evaluatie minimaal een tolereerbaar cijfer behalen om als eindresultaat een tolereerbaar cijfer te kunnen behalen. |
|
|
|
Gevolg | Indien niet op alle delen een tolereerbaar cijfer werd behaald, krijgt de student voor het eindresultaat een score F (fail). |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
SPSS Survival Manual,Pallant,Laatste editie,9780335261543 |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Materiaal gecommuniceerd via BB |
|
|
|
|
|
| schakelprogramma handelswetenschappen: gemeenschappelijk deel | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
voorbereidingsprogramma handelswetenschappen | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
|
|
De student moet de meest voorkomende statistische technieken (zoals t-testen, ANOVAs, en regressie analyse) kennen en begrijpen.
|
|
|
In het OPO ‘kwantitatieve onderzoeksmethoden’ maakt de student kennis met de basisprincipes van kwantitatief onderzoek. Zo wordt er aandacht besteed aan wat kwantitatief onderzoek is, wanneer het gebruikt dient te worden, welke vormen kwantitatief onderzoek er zijn, en hoe een kwantitatief onderzoek dient te worden opgezet en uitgevoerd. Naast de relevante theorie, wordt er veel aandacht besteed aan het zelf uitvoeren van prakrijkgericht, bedrijfsrelevant onderzoek. Voorbeelden van concrete onderwerpen die hierbij aan bod zullen komen zijn: het opstellen van hypotheses, het verzamelen van data, het toetsen van hypotheses, werken met statistische software, en het interpreteren en rapporteren van onderzoeksresultaten.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Het deelcijfer wordt enkel behouden voor de tweede examenkans indien de student geslaagd is op deze deelevaluatie. |
|
|
|
|
|
|
Andere: | Rapport uitgewerkte opdrachten. |
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student moet voor alle onderdelen van de evaluatie minimaal een tolereerbaar cijfer behalen om als eindresultaat een tolereerbaar cijfer te kunnen behalen. |
|
|
|
Gevolg | Indien niet op alle delen een tolereerbaar cijfer werd behaald, krijgt de student voor het eindresultaat een score F (fail). |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
SPSS Survival Manual,Pallant,Laatste editie,9780335261543 |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Materiaal gecommuniceerd via BB |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|