Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | master TEW - minor marketing | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
master TEW-MAR | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master TEW past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master TEW neemt initiatief en verantwoordelijkheid om bij te dragen aan waardecreatie voor een organisatie. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master TEW volgt actief evoluties op in de bedrijfseconomische wetenschappen en praktijken. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master TEW communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master TEW toont zelfstandigheid bij het uitvoeren van een literatuurstudie. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De master TEW integreert het perspectief van stakeholders bij het nemen van beslissingen in een organisatie. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master TEW formuleert verbetervoorstellen voor de bedrijfsvoering rekening houdend met de regionale en/of (inter)nationale beleids-en bedrijfscontext. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master TEW kan strategische beleidsvraagstukken oplossen vanuit een conceptueel en analytisch denken en gebruikt hiervoor bedrijfseconomische denkkaders. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master TEW kan diepgaande inzichten en argumentatiewijzen uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toepassen bij het oplossen van strategische beleidsvraagstukken. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master TEW kan het strategisch beleid van een organisatie ontwikkelen en bijsturen met het oog op het creëren van bedrijfseconomische en/of maatschappelijke waarde. (Opleidingsspecifieke competenties) | - EC
| De master TEW kan inspelen op veranderende omgevingsfactoren die een impact hebben op een organisatie en haar beleid. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student dient over een basiskennis marketing te beschikken, meer bepaald kennis van en inzicht in de marketingomgeving, marketingonderzoek, koopgedrag van consumenten en bedrijven, marktsegmentatie, doelgroepbepaling en positionering en de marketinginstrumenten.
|
|
|
Digitale marketing gaat dieper in op de verschillende online marketingtactieken (zoekmachine, sociale media, e‑mail, affliate, display, ... marketing) en hoe deze kunnen bijdragen tot het behalen van marketing(communicatie)doelstellingen.
|
|
|
|
|
|
|
Combicollege ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
Andere: | Evaluatie midden het semester aan de hand van digitale MPC test (gesloten boek). De digitale test wordt afgenomen in de klas op het begin van een contactmoment. Studenten dienen fysiek aanwezig te zijn om de test af te leggen. |
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Een student moet op elk onderdeel een tolereerbaar examenresultaat (minstens 8/20) behalen om te kunnen slagen voor het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Gevolg | Een student die op een (of meerdere) onderdelen een niet-tolereerbaar cijfer behaalt, krijgt als eindresultaat in zijn studentendossier "fail". Dit eindcijfer is niet-tolereerbaar. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De puntenverdeling is gelijk aan de eerste kans. Indien een student niet geslaagd is,dient hij/zij op het onderdeel waarop hij/ zij niet geslaagd is ter herkansen. Niet slagen voor de paper impliceert herwerking van diezelfde paper (behoud onderwerp). Niet slagen voor de digitale testen impliceert een soortgelijke herkansingstest. Niet slagen voor de opdrachten/case studies betekent dat er een passende herkansingsopdracht moet worden gemaakt. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Online marketing: de esssentie,Nino Adamo en Geert Buskes,2de editie,Pearson,9789043039338 |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Wetenschappelijke artikels via Blackboard |
|
|
|
|
|
 | 1ste master handelsingenieur - marketing intelligence | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master HI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master HI neemt initiatief en verantwoordelijkheid om bij te dragen aan waardecreatie voor een organisatie. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master HI volgt actief evoluties op in de bedrijfseconomische wetenschappen en praktijken. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master HI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master HI toont zelfstandigheid bij het uitvoeren van een literatuurstudie. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De master HI integreert het perspectief van stakeholders bij het optimaliseren van complexe bedrijfsprocessen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master HI formuleert verbetervoorstellen voor de bedrijfsvoering rekening houdend met de regionale en/of (inter)nationale context. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master HI past diepgaande inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –technische problemen. (Probleemoplossend vermogen) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student dient over een basiskennis marketing te beschikken, meer bepaald kennis van en inzicht in de marketingomgeving, marketingonderzoek, koopgedrag van consumenten en bedrijven, marktsegmentatie, doelgroepbepaling en positionering en de marketinginstrumenten.
|
|
|
Digitale marketing gaat dieper in op de verschillende online marketingtactieken (zoekmachine, sociale media, e‑mail, affliate, display, ... marketing) en hoe deze kunnen bijdragen tot het behalen van marketing(communicatie)doelstellingen.
|
|
|
|
|
|
|
Combicollege ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
Andere: | Evaluatie midden het semester aan de hand van digitale MPC test (gesloten boek). De digitale test wordt afgenomen in de klas op het begin van een contactmoment. Studenten dienen fysiek aanwezig te zijn om de test af te leggen. |
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Een student moet op elk onderdeel een tolereerbaar examenresultaat (minstens 8/20) behalen om te kunnen slagen voor het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Gevolg | Een student die op een (of meerdere) onderdelen een niet-tolereerbaar cijfer behaalt, krijgt als eindresultaat in zijn studentendossier "fail". Dit eindcijfer is niet-tolereerbaar. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De puntenverdeling is gelijk aan de eerste kans. Indien een student niet geslaagd is,dient hij/zij op het onderdeel waarop hij/ zij niet geslaagd is ter herkansen. Niet slagen voor de paper impliceert herwerking van diezelfde paper (behoud onderwerp). Niet slagen voor de digitale testen impliceert een soortgelijke herkansingstest. Niet slagen voor de opdrachten/case studies betekent dat er een passende herkansingsopdracht moet worden gemaakt. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Online marketing: de esssentie,Nino Adamo en Geert Buskes,2de editie,Pearson,9789043039338 |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Wetenschappelijke artikels via Blackboard |
|
|
|
|
|
 | master in de handelswetenschappen - marketing management | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master handelswetenschappen past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen neemt initiatief en verantwoordelijkheid om bij te dragen aan waardecreatie voor een organisatie. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen volgt actief evoluties op in de bedrijfseconomische wetenschappen en praktijken. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen communiceert helder en correct schriftelijk en mondelingin zowel de opleidingstaal en minstens één andere taal, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master handelswetenschappen toont zelfstandigheid bij het uitvoeren ven een literatuurstudie. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De master handelswetenschappen integreert het perspectief van stakeholders bij het nemen van beslissingen in een organisatie. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master handelswetenschappen formuleert verbetervoorstellen voor de bedrijfsvoering rekening houdend met de regionale en/of (inter)nationale beleids- en bedrijfscontext. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master handelswetenschappen kan diepgaande academische inzichten uit organisatie- en managementwetenschappen en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toepassen bij het analyseren van complexe managementvraagstukken en het formuleren van adviezen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master HW denkt creatief na met het oog op het genereren van opportuniteiten die waarde creëren voor een organisatie, de maatschappij of het domein van de organisatie- en managementwetenschappen. | - EC
| De master HW ontwikkelt een plan van aanpak voor bedrijfseconomische of maatschappelijke uitdagingen, waarin mogelijke risico’s en onzekerheden in rekening worden gebracht. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student dient over een basiskennis marketing te beschikken, meer bepaald kennis van en inzicht in de marketingomgeving, marketingonderzoek, koopgedrag van consumenten en bedrijven, marktsegmentatie, doelgroepbepaling en positionering en de marketinginstrumenten.
|
|
|
Digitale marketing gaat dieper in op de verschillende online marketingtactieken (zoekmachine, sociale media, e‑mail, affliate, display, ... marketing) en hoe deze kunnen bijdragen tot het behalen van marketing(communicatie)doelstellingen.
|
|
|
|
|
|
|
Combicollege ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
Andere: | Evaluatie midden het semester aan de hand van digitale MPC test (gesloten boek). De digitale test wordt afgenomen in de klas op het begin van een contactmoment. Studenten dienen fysiek aanwezig te zijn om de test af te leggen. |
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Een student moet op elk onderdeel een tolereerbaar examenresultaat (minstens 8/20) behalen om te kunnen slagen voor het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Gevolg | Een student die op een (of meerdere) onderdelen een niet-tolereerbaar cijfer behaalt, krijgt als eindresultaat in zijn studentendossier "fail". Dit eindcijfer is niet-tolereerbaar. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De puntenverdeling is gelijk aan de eerste kans. Indien een student niet geslaagd is,dient hij/zij op het onderdeel waarop hij/ zij niet geslaagd is ter herkansen. Niet slagen voor de paper impliceert herwerking van diezelfde paper (behoud onderwerp). Niet slagen voor de digitale testen impliceert een soortgelijke herkansingstest. Niet slagen voor de opdrachten/case studies betekent dat er een passende herkansingsopdracht moet worden gemaakt. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Online marketing: de esssentie,Nino Adamo en Geert Buskes,2de editie,Pearson,9789043039338 |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Wetenschappelijke artikels via Blackboard |
|
|
|
|
|
 | Educatieve master in de economie cluster marketing | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master kan managementvragen, strategische beleidsvraagstukken of bedrijfseconomische problemen beantwoorden met behulp van conceptuele, bedrijfseconomische denkkaders of vanuit een praktijkgericht perspectief m.b.t. de functionele managementdomeinen. | - EC
| De educatieve master toont zelfstandigheid bij en rapporteert over het uitvoeren van een literatuurstudie, het opstellen van een onderzoeksplan, het implementeren van wetenschappelijke onderzoeksmethoden en het analyseren, interpreteren en evalueren van onderzoeksresultaten binnen de bedrijfseconomische wetenschappen. | - EC
| De educatieve master volgt actief evoluties op in de bedrijfseconomische wetenschappen en praktijken en reflecteert hierover vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student dient over een basiskennis marketing te beschikken, meer bepaald kennis van en inzicht in de marketingomgeving, marketingonderzoek, koopgedrag van consumenten en bedrijven, marktsegmentatie, doelgroepbepaling en positionering en de marketinginstrumenten.
|
|
|
Digitale marketing gaat dieper in op de verschillende online marketingtactieken (zoekmachine, sociale media, e‑mail, affliate, display, ... marketing) en hoe deze kunnen bijdragen tot het behalen van marketing(communicatie)doelstellingen.
|
|
|
|
|
|
|
Combicollege ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
Andere: | Evaluatie midden het semester aan de hand van digitale MPC test (gesloten boek). De digitale test wordt afgenomen in de klas op het begin van een contactmoment. Studenten dienen fysiek aanwezig te zijn om de test af te leggen. |
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Een student moet op elk onderdeel een tolereerbaar examenresultaat (minstens 8/20) behalen om te kunnen slagen voor het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Gevolg | Een student die op een (of meerdere) onderdelen een niet-tolereerbaar cijfer behaalt, krijgt als eindresultaat in zijn studentendossier "fail". Dit eindcijfer is niet-tolereerbaar. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De puntenverdeling is gelijk aan de eerste kans. Indien een student niet geslaagd is,dient hij/zij op het onderdeel waarop hij/ zij niet geslaagd is ter herkansen. Niet slagen voor de paper impliceert herwerking van diezelfde paper (behoud onderwerp). Niet slagen voor de digitale testen impliceert een soortgelijke herkansingstest. Niet slagen voor de opdrachten/case studies betekent dat er een passende herkansingsopdracht moet worden gemaakt. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Online marketing: de esssentie,Nino Adamo en Geert Buskes,2de editie,Pearson,9789043039338 |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Wetenschappelijke artikels via Blackboard |
|
|
|
|
|
 | master HW OM track private sector | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
master HW OM track publieke sector | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
master in de handelswetenschappen - accountancy, financiering en fiscaliteit | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
master in de handelswetenschappen - supply chain management | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master handelswetenschappen past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen neemt initiatief en verantwoordelijkheid om bij te dragen aan waardecreatie voor een organisatie. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen volgt actief evoluties op in de bedrijfseconomische wetenschappen en praktijken. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen communiceert helder en correct schriftelijk en mondelingin zowel de opleidingstaal en minstens één andere taal, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master handelswetenschappen toont zelfstandigheid bij het uitvoeren ven een literatuurstudie. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De master handelswetenschappen integreert het perspectief van stakeholders bij het nemen van beslissingen in een organisatie. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master handelswetenschappen formuleert verbetervoorstellen voor de bedrijfsvoering rekening houdend met de regionale en/of (inter)nationale beleids- en bedrijfscontext. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master handelswetenschappen kan diepgaande academische inzichten uit organisatie- en managementwetenschappen en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toepassen bij het analyseren van complexe managementvraagstukken en het formuleren van adviezen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master HW denkt creatief na met het oog op het genereren van opportuniteiten die waarde creëren voor een organisatie, de maatschappij of het domein van de organisatie- en managementwetenschappen. | - EC
| De master HW ontwikkelt een plan van aanpak voor bedrijfseconomische of maatschappelijke uitdagingen, waarin mogelijke risico’s en onzekerheden in rekening worden gebracht. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student dient over een basiskennis marketing te beschikken, meer bepaald kennis van en inzicht in de marketingomgeving, marketingonderzoek, koopgedrag van consumenten en bedrijven, marktsegmentatie, doelgroepbepaling en positionering en de marketinginstrumenten.
|
|
|
Digitale marketing gaat dieper in op de verschillende online marketingtactieken (zoekmachine, sociale media, e‑mail, affliate, display, ... marketing) en hoe deze kunnen bijdragen tot het behalen van marketing(communicatie)doelstellingen.
|
|
|
|
|
|
|
Combicollege ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
|
|
Andere: | Evaluatie midden het semester aan de hand van digitale MPC test (gesloten boek). De digitale test wordt afgenomen in de klas op het begin van een contactmoment. Studenten dienen fysiek aanwezig te zijn om de test af te leggen. |
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Een student moet op elk onderdeel een tolereerbaar examenresultaat (minstens 8/20) behalen om te kunnen slagen voor het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Gevolg | Een student die op een (of meerdere) onderdelen een niet-tolereerbaar cijfer behaalt, krijgt als eindresultaat in zijn studentendossier "fail". Dit eindcijfer is niet-tolereerbaar. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De puntenverdeling is gelijk aan de eerste kans. Indien een student niet geslaagd is,dient hij/zij op het onderdeel waarop hij/ zij niet geslaagd is ter herkansen. Niet slagen voor de paper impliceert herwerking van diezelfde paper (behoud onderwerp). Niet slagen voor de digitale testen impliceert een soortgelijke herkansingstest. Niet slagen voor de opdrachten/case studies betekent dat er een passende herkansingsopdracht moet worden gemaakt. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Online marketing: de esssentie,Nino Adamo en Geert Buskes,2de editie,Pearson,9789043039338 |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Wetenschappelijke artikels via Blackboard |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|