Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 2de masterjaar handelsingenieur optie Marketing Intelligence | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master HI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master HI reflecteert vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief over de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master HI past diepgaande inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –technische problemen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master HI gebruikt ICT-toepassingen en basis programmeervaardigheden om bedrijfseconomische en –technische data te vertalen naar bedrijfsrelevante informatie. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student weet wat de GDPR betekent en begrijpt het belang ervan.
|
De student kan het belang van marketing voor een bedrijf uitleggen.
|
|
|
Google Analytics GA4 is het meest gebruikte platform om interacties op websites te gaan meten en analyseren. Belangrijke vragen hierbij: Welke gegevens kunnen we meten van bezoekers van een website of webshop? Op welke manier dienen we rekening te houden met privacywetgeving of beperkingen van het platform? In dit opleidingsonderdeel leren studenten werken met Google Analytics GA4 en Google Tag Manager. Door het zelf opzetten en configureren van dit platform leren ze hun weg te vinden in dit meetplatform. Er wordt ook ingegaan op alternatieven voorGoogle Analytics, GDPR vraagstukken rond web analytics en welke evoluties zorgen voor een steeds minder nauwkeurig meten van online data.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De punten van permanente evaluatie (40%) worden behouden. De student dient enkel het gesloten boek examen af te leggen (60%). |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het lesmateriaal is terug te vinden op Blackboard. |
|
|
|
|
|
| 2de masterjaar handelsingenieur - marketing intelligence | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master HI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master HI reflecteert vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief over de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master HI past diepgaande inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –technische problemen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master HI gebruikt ICT-toepassingen en basis programmeervaardigheden om bedrijfseconomische en –technische data te vertalen naar bedrijfsrelevante informatie. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student weet wat de GDPR betekent en begrijpt het belang ervan.
|
De student kan het belang van marketing voor een bedrijf uitleggen.
|
|
|
Google Analytics GA4 is het meest gebruikte platform om interacties op websites te gaan meten en analyseren. Belangrijke vragen hierbij: Welke gegevens kunnen we meten van bezoekers van een website of webshop? Op welke manier dienen we rekening te houden met privacywetgeving of beperkingen van het platform? In dit opleidingsonderdeel leren studenten werken met Google Analytics GA4 en Google Tag Manager. Door het zelf opzetten en configureren van dit platform leren ze hun weg te vinden in dit meetplatform. Er wordt ook ingegaan op alternatieven voorGoogle Analytics, GDPR vraagstukken rond web analytics en welke evoluties zorgen voor een steeds minder nauwkeurig meten van online data.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De punten van permanente evaluatie (40%) worden behouden. De student dient enkel het gesloten boek examen af te leggen (60%). |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het lesmateriaal is terug te vinden op Blackboard. |
|
|
|
|
|
| 2de masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica minor Marketing Intelligence | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master BI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master BI reflecteert vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief over de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master BI past diepgaande inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –informatietechnische problemen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master BI analyseert, verbetert en monitort technologische en bedrijfsprocessen met behulp van data en IT om een positieve bijdrage te leveren aan de werking van een organisatie. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student weet wat de GDPR betekent en begrijpt het belang ervan.
|
De student kan het belang van marketing voor een bedrijf uitleggen.
|
|
|
Google Analytics GA4 is het meest gebruikte platform om interacties op websites te gaan meten en analyseren. Belangrijke vragen hierbij: Welke gegevens kunnen we meten van bezoekers van een website of webshop? Op welke manier dienen we rekening te houden met privacywetgeving of beperkingen van het platform? In dit opleidingsonderdeel leren studenten werken met Google Analytics GA4 en Google Tag Manager. Door het zelf opzetten en configureren van dit platform leren ze hun weg te vinden in dit meetplatform. Er wordt ook ingegaan op alternatieven voorGoogle Analytics, GDPR vraagstukken rond web analytics en welke evoluties zorgen voor een steeds minder nauwkeurig meten van online data.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De punten van permanente evaluatie (40%) worden behouden. De student dient enkel het gesloten boek examen af te leggen (60%). |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het lesmateriaal is terug te vinden op Blackboard. |
|
|
|
|
|
| master TEW-MAR | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master TEW past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master TEW reflecteert vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief over de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student weet wat de GDPR betekent en begrijpt het belang ervan.
|
De student kan het belang van marketing voor een bedrijf uitleggen.
|
|
|
Google Analytics GA4 is het meest gebruikte platform om interacties op websites te gaan meten en analyseren. Belangrijke vragen hierbij: Welke gegevens kunnen we meten van bezoekers van een website of webshop? Op welke manier dienen we rekening te houden met privacywetgeving of beperkingen van het platform? In dit opleidingsonderdeel leren studenten werken met Google Analytics GA4 en Google Tag Manager. Door het zelf opzetten en configureren van dit platform leren ze hun weg te vinden in dit meetplatform. Er wordt ook ingegaan op alternatieven voorGoogle Analytics, GDPR vraagstukken rond web analytics en welke evoluties zorgen voor een steeds minder nauwkeurig meten van online data.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De punten van permanente evaluatie (40%) worden behouden. De student dient enkel het gesloten boek examen af te leggen (60%). |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het lesmateriaal is terug te vinden op Blackboard. |
|
|
|
|
|
| master in de handelswetenschappen - marketing management | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master handelswetenschappen past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen volgt actief evoluties op in de bedrijfseconomische wetenschappen en praktijken. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen formuleert verbetervoorstellen voor de bedrijfsvoering rekening houdend met de regionale en/of (inter)nationale beleids- en bedrijfscontext. (Stakeholder awareness) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student weet wat de GDPR betekent en begrijpt het belang ervan.
|
De student kan het belang van marketing voor een bedrijf uitleggen.
|
|
|
Google Analytics GA4 is het meest gebruikte platform om interacties op websites te gaan meten en analyseren. Belangrijke vragen hierbij: Welke gegevens kunnen we meten van bezoekers van een website of webshop? Op welke manier dienen we rekening te houden met privacywetgeving of beperkingen van het platform? In dit opleidingsonderdeel leren studenten werken met Google Analytics GA4 en Google Tag Manager. Door het zelf opzetten en configureren van dit platform leren ze hun weg te vinden in dit meetplatform. Er wordt ook ingegaan op alternatieven voorGoogle Analytics, GDPR vraagstukken rond web analytics en welke evoluties zorgen voor een steeds minder nauwkeurig meten van online data.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De punten van permanente evaluatie (40%) worden behouden. De student dient enkel het gesloten boek examen af te leggen (60%). |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het lesmateriaal is terug te vinden op Blackboard. |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de economie cluster marketing | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master kan managementvragen, strategische beleidsvraagstukken of bedrijfseconomische problemen beantwoorden met behulp van conceptuele, bedrijfseconomische denkkaders of vanuit een praktijkgericht perspectief m.b.t. de functionele managementdomeinen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student weet wat de GDPR betekent en begrijpt het belang ervan.
|
De student kan het belang van marketing voor een bedrijf uitleggen.
|
|
|
Google Analytics GA4 is het meest gebruikte platform om interacties op websites te gaan meten en analyseren. Belangrijke vragen hierbij: Welke gegevens kunnen we meten van bezoekers van een website of webshop? Op welke manier dienen we rekening te houden met privacywetgeving of beperkingen van het platform? In dit opleidingsonderdeel leren studenten werken met Google Analytics GA4 en Google Tag Manager. Door het zelf opzetten en configureren van dit platform leren ze hun weg te vinden in dit meetplatform. Er wordt ook ingegaan op alternatieven voorGoogle Analytics, GDPR vraagstukken rond web analytics en welke evoluties zorgen voor een steeds minder nauwkeurig meten van online data.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Workshop ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De punten van permanente evaluatie (40%) worden behouden. De student dient enkel het gesloten boek examen af te leggen (60%). |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Het lesmateriaal is terug te vinden op Blackboard. |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|