|
EC | EC3 - De Bachelor in de industriële wetenschappen kan zelfstandig problemen herkennen, op eigen initiatief activiteiten plannen en actie ondernemen. (initiëren en plannen) |
| DC | 3.1 De student kan een relevante onderzoeksvraag opstellen. |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken. |
| DC | 3.2 De student kan op gestructureerde wijze een technisch-wetenschappelijk project plannen. |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken. |
| DC | 3.3 De student kan (op eigen initiatief) actie ondernemen. |
| | BC | De student neemt initiatief naar keuze en invulling. |
EC | EC4 - De Bachelor in de industriële wetenschappen kan doelgericht relevante wetenschappelijke en/of technische informatie opzoeken en verzamelen of efficiënt en nauwgezet de benodigde informatie meten en correct refereren. (data verwerven) |
| DC | 4.1 De student kan doelgericht wetenschappelijke en/of technische informatie opzoeken. |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken. |
| DC | 4.2 De student kan op gestructureerde wijze meetresultaten verzamelen. |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken. |
EC | EC5 - De Bachelor in de industriële wetenschappen kan niet-vertrouwde, domeinspecifieke problemen analyseren, opsplitsen in deelproblemen, logisch structureren, de randvoorwaarden bepalen en de gegevens op een wetenschappelijke manier interpreteren. (analyseren) |
| DC | 5.1 De student kan op gestructureerde wijze meetresultaten, resultaten uit simulaties, statistische data en/of technische informatie interpreteren. |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken. |
| DC | 5.3 De student kan een gegeven probleemstelling symbolisch/parametrisch correct (her)formuleren. |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken. |
| DC | 5.4 De student kan problemen opsplitsen in deelproblemen. |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken. |
EC | EC6 - De Bachelor in de industriële wetenschappen kan adequate oplossingsmethodes selecteren om niet-vertrouwde, domeinspecifieke problemen op te lossen en kan methodologisch te werk gaan in ontwerp en hierin gefundeerde keuzes maken. (oplossen en ontwerpen) |
| DC | 6.1 De student kan een gepaste oplossingsmethode selecteren. |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken. |
| DC | 6.2 De student kan de gekozen oplossingsmethode correct uitvoeren. |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken. |
| DC | 6.4 De student kan een gegeven probleemstelling symbolisch/parametrisch correct oplossen. |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken. |
EC | EC7 - De Bachelor in de industriële wetenschappen kan de geselecteerde methodes en hulpmiddelen innovatief aanwenden om domeinspecifieke oplossingen en ontwerpen planmatig te implementeren met aandacht voor de praktische en economische randvoorwaarden en bedrijfsgebonden implicaties. (implementeren en operationaliseren) |
| DC | 7.1 De student kan een experiment opbouwen en/of uitvoeren. |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken. |
| DC | 7.2 De student kan technische hulpmiddelen zoals rekentoestellen, meettoestellen en software gebruiken. |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken. |
EC | EC8 - De Bachelor in de industriële wetenschappen kan (onvolledige) resultaten interpreteren, kan omgaan met onzekerheden en beperkingen en kan kennis en vaardigheden kritisch evalueren om op basis hiervan eigen denken en handelen bij te sturen. (kritisch reflecteren) |
| DC | 8.2 De student kan kritisch reflecteren met betrekking tot een technisch-wetenschappelijk project. |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken. |
| DC | 8.3 De student kan door kritische reflectie eigen denken en handelen bijsturen. |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken. |
| DC | 8.4 De student kan omgaan met onzekere en/of beperkende context. |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken. |
EC | EC9 - De Bachelor in de industriële wetenschappen kan met vakgenoten mondeling en schriftelijk (grafisch) communiceren over domeingebonden aspecten in een relevante taal en met gebruik van de toepasselijke terminologie. (communiceren) |
| DC | 9.1 De student kan correct, gestructureerd en gepast schriftelijk communiceren in relevante talen voor zijn vakgebied. |
| | BC | De student levert een correct rapport in van zijn activiteiten binnen het OO iWoM. |
| | BC | De diepgang en draagwijdte van het rapport zijn in overeenstemming met de begrootte en overeengekomen SBU voor dit onderdeel. |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken naar aandeel communicatie. |
EC | EC10 - De Bachelor in de industriële wetenschappen kan op een constructieve en verantwoordelijke wijze functioneren als lid van een (multidisciplinair) team. (samenwerken) |
| DC | 10.1 De student heeft oog voor en draagt bij tot het bepalen van de werkwijze die best gevolgd wordt om een gemeenschappelijke opdracht aan te pakken. |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken. |
| DC | 10.2 De student kan op een actieve constructieve manier samenwerken met anderen om een gemeenschappelijk doel te bereiken (product). |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken. |
EC | EC11 - De Bachelor in de industriële wetenschappen kan bij het realiseren van een opdracht verantwoord denken en handelen rekening houdend met de maatschappelijke en internationale waarden, relaties en consequenties. (internationaal gericht en maatschappelijk verantwoord handelen) |
| DC | 11.2 De student heeft inzicht en houdt rekening met de belangen van verschillende stakeholders. |
| | BC | De student past zich aan, aan de (internationale) context van de uitwisseling of opdracht. |
| | BC | De student kan mogelijke verschillen in methode en aanpak bij de gastinstelling in relatie plaatsen tot de gebruikelijke werkwijze aan de thuisuniversiteit. |
| DC | 11.3 De student heeft inzicht in en houdt rekening met de maatschappelijke relevantie en consequenties in het realiseren van een opdracht. |
| | BC | De student houdt rekening met de 'internationale' dimensie van de opdracht. |
| | BC | De student past indien nodig zijn werk- en studiemethode aan aan de gewijzigde context van de opdracht. |
| DC | 11.4 De student heeft oog voor en houdt rekening met algemeen aanvaarde sociale en ethische normen in het eigen denken en handelen. |
| | BC | De student staat open voor de mogelijke culturele verschillen en past indien nodig zijn eigen handelen hieraan aan. |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken naar aandeel 'internationaal gericht' handelen. |
EC | EC12 - De Bachelor in de industriële wetenschappen kan toepassings- en oplossingsgericht, met het vereiste doorzettingsvermogen, professioneel en academisch handelen met oog voor realisme en efficiëntie en geeft blijk van een onderzoekende houding tot levenslang leren. (ingenieursattitude) |
| DC | 12.1 De student heeft een open houding om te leren uit ervaring, feedback en fouten. |
| | BC | De student omhelst de opdracht/uitwisseling om voor zichzelf een maximale leerervaring te bewerkstelligen. |
| DC | 12.2 De student geeft blijk van een onderzoekende houding. |
| | BC | De student verruimt op zelfstandige wijze zijn basiskennis voor de opdracht/uitwisseling. |
| DC | 12.3 De student eigent zich een gepaste ingenieursattitude toe (nauwkeurig, efficiënt, veilig, resultaatgericht,...). |
| | BC | De student werkt efficiënt met een duidelijk focus op het succesvol afronden van de opdracht/uitwisseling. |
| | BC | De beoordelingscriteria worden in samenspraak bepaald met de gastinstelling en zijn afhankelijk van de aard van de 'internationale' activiteit. De thuisuniversiteit zal hierbij het globale beoogde competentiepakket bewaken naar aandeel ingenieursattitude. |