Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P3 SBU | P4 SBU | P4 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 3de bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie | Verplicht | 135 | 5,0 | 65 | 70 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 2 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan - voor courante problemen en op basisniveau - op basis van een kinesitherapeutische diagnose evidence based en op ethisch verantwoorde wijze een preventie- en behandelingsplan opstellen voor een gesimuleerde patiënt/cliënt, dit bespreken met de patiënt/cliënt, de preventieve/curatieve behandeling uitvoeren en de resultaten van deze behandeling evalueren en rapporteren. | | - DC
| De student heeft kennis en inzicht in de belangrijkste kenmerken van verschillende pijnproblematieken en kent de afwegingen die dienen te worden gemaakt om tot een optimale keuze van behandelstrategie te komen. | | | - BC
| De student kan basisconcepten aangaande de problematiek en aanpak van pijnklachten vertalen naar een multidisciplinaire pijnrevalidatie. | | - DC
| De student heeft de nodige vaardigheden om naargelang van de gemaakte therapeutische keuze specifieke behandelstrategieën te ontwikkelen en de daarvoor noodzakelijke analyse-, behandel- en evaluatietechnieken toe te passen. | | | - BC
| De student heeft voldoende beheersing van strategieën en technieken uit de pijneducatie, patiëntencommunicatie en gedragsmatige pijnrevalidatie. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Pijn komt voor bij verschillende medische aandoeningen en kan ook zonder letsel of wonde aanwezig zijn. Pijn kan alle leeftijdsgroepen treffen en heeft potentieel een grote impact op het menselijk functioneren. In dit opleidingsonderdeel wordt stilgestaan bij de psychologische en fysiologische factoren die een rol spelen in de pijnbeleving en de overgang van acute naar chronische pijn. Dit OPO besteedt specifieke aandacht aan wetenschappelijk pijnonderzoek en multidisciplinaire behandelvormen. Tevens zullen gespreksvaardigheden bij complexe pijnproblematieken aan bod komen.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
Periode 4 Studiepunten 5,00
Evaluatievorm | |
|
Praktijkevaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
|
Gevolg | Als de student een onvoldoende behaalt op 1 onderdeel van de evaluatie van het opleidingsonderdeel, wordt het gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde evaluatie onderdelen berekend en wordt er van dit niet-afgerond gewogen resultaat 0,5 punt (op 20) afgetrokken.
Als de student een onvoldoende behaalt op 2 of meer onderdelen van de evaluatie van het opleidingsonderdeel, wordt het gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde evaluatie onderdelen berekend en wordt er van dit niet-afgerond gewogen resultaat 1,5 punt (op 20) afgetrokken.
Dit resultaat wordt vervolgens conform de afrondingsregels van het OER afgerond en vormt het eindresultaat van het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Eerder aangekochte verplichte handboeken |
|
Gezondheidspsychologie,Val Morrison & Paul Bennett,4e editie,Pearson Benelux B.V,9789043034579 |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Digital only blokwijzer: Multidisciplinaire benadering van pijn, EAN |
|
|
|
|
|
| voorbereidingsprogramma revalidatiewetenschappen en kinesitherapie | Verplicht | 135 | 5,0 | 65 | 70 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
|
|
Pijn komt voor bij verschillende medische aandoeningen en kan ook zonder letsel of wonde aanwezig zijn. Pijn kan alle leeftijdsgroepen treffen en heeft potentieel een grote impact op het menselijk functioneren. In dit opleidingsonderdeel wordt stilgestaan bij de psychologische en fysiologische factoren die een rol spelen in de pijnbeleving en de overgang van acute naar chronische pijn. Dit OPO besteedt specifieke aandacht aan wetenschappelijk pijnonderzoek en multidisciplinaire behandelvormen. Tevens zullen gespreksvaardigheden bij complexe pijnproblematieken aan bod komen.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
Periode 4 Studiepunten 5,00
Evaluatievorm | |
|
Praktijkevaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
|
Gevolg | Als de student een onvoldoende behaalt op 1 onderdeel van de evaluatie van het opleidingsonderdeel, wordt het gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde evaluatie onderdelen berekend en wordt er van dit niet-afgerond gewogen resultaat 0,5 punt (op 20) afgetrokken.
Als de student een onvoldoende behaalt op 2 of meer onderdelen van de evaluatie van het opleidingsonderdeel, wordt het gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde evaluatie onderdelen berekend en wordt er van dit niet-afgerond gewogen resultaat 1,5 punt (op 20) afgetrokken.
Dit resultaat wordt vervolgens conform de afrondingsregels van het OER afgerond en vormt het eindresultaat van het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
|
 
|
Eerder aangekochte verplichte handboeken |
|
Gezondheidspsychologie,Val Morrison & Paul Bennett,4e editie,Pearson Benelux B.V,9789043034579 |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Digital only blokwijzer: Multidisciplinaire benadering van pijn, EAN |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|