Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P3 SBU | P4 SBU | P4 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 3de bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie | Keuze | 81 | 3,0 | 40 | 41 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 1 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan - voor courante problemen en op basisniveau - in functie van preventief of curatief handelen evidenced based en op ethisch verantwoorde wijze een kinesitherapeutische diagnose stellen, uitgaande van de hulpvraag van de gesimuleerde patiënt/cliënt, de doelgerichte anamnese en het klinisch kinesitherapeutisch onderzoek en deze professioneel communiceren naar de patiënt/cliënt. | | - DC
| De student kan aan de hand van een casus klinisch redeneren in functie van eerste hulpverlening. | | | - BC
| Deze informatie kunnen toepassen bij een casus. | - EC
| EC 2 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan - voor courante problemen en op basisniveau - op basis van een kinesitherapeutische diagnose evidence based en op ethisch verantwoorde wijze een preventie- en behandelingsplan opstellen voor een gesimuleerde patiënt/cliënt, dit bespreken met de patiënt/cliënt, de preventieve/curatieve behandeling uitvoeren en de resultaten van deze behandeling evalueren en rapporteren. | | - DC
| De student kent de belangrijkste gezondheidsprincipes en weet hierop in te spelen in functie van preventie. | | | - BC
| Deze informatie kunnen toepassen bij een casus. | - EC
| EC 6 De bachelor in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie heeft kennis van de algemene organisatie van de gezondheidszorg en van de verschillende stakeholders. | | - DC
| De student heeft kennis van en inzicht in de structurele organisatie van de gezondheidszorg relevant voor het toepassingsdomein van de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie. | | | - BC
| Deze informatie kunnen toepassen bij een casus. | | - DC
| De student kent de verschillende actoren binnen de gezondheidszorg | | | - BC
| Deze informatie kunnen toepassen bij een casus. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Binnen dit OPO maak je kennis met inhouden rond preventie en welzijn op het werk, waaronder een werkpostenanalyse. Tevens wordt je geïntroduceerd in de belangrijkste principes van eerste hulp, zowel theoretisch als praktisch.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 4 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 75 % |
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Eerste hulp, wegwijzer voor zorgberoepen,N. Charlier, S. Nijs, M. Sabbe,2e editie,Acco,9789463791427 |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de gezondheidswetenschappen keuzetraject REKI met vakdidactiek biologie | Keuze | 81 | 3,0 | 40 | 41 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master heeft inzicht in de bouw en het functioneren van het menselijk lichaam in ziekte en gezondheid (op moleculair, cellulair, orgaan- en organisme-niveau). | | - DC
| De student kan aan de hand van een casus klinisch redeneren in functie van eerste hulpverlening. | | | - BC
| Correct handelen bij een casus. | - EC
| De educatieve master heeft inzicht in de organisatie van de gezondheidszorg, de beleids- en ethische aspecten van de gezondheidszorg en de interactie tussen de verschillende stakeholders. | | - DC
| De student kent de verschillende stakeholders en hun rol binnen de gezondheidszorg. | | | - BC
| Deze informatie kunnen toepassen bij een casus. | - EC
| De educatieve master heeft inzicht in de gezondheidsprincipes, het ontstaan van leefstijlgerelateerde aandoeningen en het huidige preventief gezondheidsbeleid. | | - DC
| De student weet hoe aandacht te hebben voor preventief gezondheidsbeleid. | | | - BC
| Deze informatie kunnen toepassen. | | - DC
| De student kent de belangrijkste gezondheidsprincipes en weet hierop in te spelen in functie van preventie. | | | - BC
| Deze informatie kunnen toepassen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Binnen dit OPO maak je kennis met inhouden rond preventie en welzijn op het werk, waaronder een werkpostenanalyse. Tevens wordt je geïntroduceerd in de belangrijkste principes van eerste hulp, zowel theoretisch als praktisch.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 4 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 75 % |
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Eerste hulp, wegwijzer voor zorgberoepen,N. Charlier, S. Nijs, M. Sabbe,2e editie,Acco,9789463791427 |
|
|
|
|
|
| Master in de ergotherapeutische wetenschap | Keuze | 81 | 3,0 | 40 | 41 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| MI4 - Een actieve houding vertonen voor beroepsvernieuwing en levenslang leren en hierbij oog hebben voor de maatschappelijke veranderingen van de éénentwintigste eeuw. | - EC
| MI5 - Het beroep en het werkveld vergelijken met die van andere hulpverleners in nationale en internationale context, hierbij de rol en het beroep van de ergotherapeut onderzoeken en ondersteunen. | - EC
| MI8 - De principes van clinical en scientific reasoning kennen en toepassen. | | - DC
| De student kan aan de hand van een casus klinisch redeneren in functie van eerste hulpverlening. | | | - BC
| Correct handelen bij een casus. | - EC
| MM3 - Algemene preventie- en gezondheidsmaatregelen ontwikkelen en advies verlenen in functie van het (politieke) beleid en de wetgeving. | | - DC
| De student kent de belangrijkste gezondheidsprincipes en weet hierop in te spelen in functie van preventie. | | | - BC
| Deze informatie kunnen toepassen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Binnen dit OPO maak je kennis met inhouden rond preventie en welzijn op het werk, waaronder een werkpostenanalyse. Tevens wordt je geïntroduceerd in de belangrijkste principes van eerste hulp, zowel theoretisch als praktisch.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 4 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 25 % |
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 75 % |
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Eerste hulp, wegwijzer voor zorgberoepen,N. Charlier, S. Nijs, M. Sabbe,2e editie,Acco,9789463791427 |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|