Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Onderzoeksseminarie 1 Designing for More (4509)
|
9.0 stptn |
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
Advies
Als je Onderzoeksseminarie 2 Designing for More in je studietraject wil opnemen, raden we je sterk aan dit pas te doen als je reeds geslaagd bent voor 4509 Onderzoeksseminarie 1 Designing for More
|
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 2de masterjaar in de architectuur | Keuze | 216 | 8,0 | 216 | 8,0 | Ja | Nee | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De student kan zelfstandig en kritisch ontwerpgerichte en onderzoeksgebaseerde kennis en inzicht in de architectuur- en cultuurwetenschappen opbouwen en toepassen. | - EC
| De student kan zelfstandig en kritisch reflecteren over een complexe maatschappelijke vraag en ruimtelijke omgeving, en op basis hiervan visies en mogelijkheden formuleren en een concept vertalen naar een ruimtelijk samenhangend ontwerp op verschillende schaalniveaus, rekening houdend met economische, ecologische, sociale, historische en esthetische dimensies. | - EC
| De student kan een eigen architectuurvisie- en taal formuleren en beargumenteren in het ontwerpen. | - EC
| De student kan zelfstandig onderzoek verrichten op het niveau van een beginnend onderzoeker, onderzoeksresultaten evalueren en presenteren, en het ontwerpen inzetten als onderzoeksmethode. | - EC
| De student heeft inzicht in de rol en betekenis van architectuur en de eigen handelingen hierbinnen in de samenleving en kan via architectuur in dialoog treden over ethische, culturele, maatschappelijke en esthetische kwesties en op deze wijze een meerwaarde creëren in zijn ontwerpen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Het seminarie Designing for More staat open voor studenten architectuur en interieurarchitectuur en biedt studenten de mogelijkheid om zich te verdiepen in mensgerichte ontwerpparadigma's, zowel in de theorie als in de praktijk, door onderzoeks- en ontwerpmatig te werken aan een concrete case. Er wordt hierbij geprobeerd om de studenten optimaal te betrekken bij het lopend onderzoek van de docenten.
|
|
|
|
|
|
|
Excursie/veldwerk ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Seminarie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 8,00
Evaluatievorm | |
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 100 % |
|
Andere: | Seminarieopdracht(en) |
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student neemt, tenzij gewettigd afwezig, deel aan alle contactmomenten. |
|
|
|
Gevolg | Indien de student ongewettigd afwezig is voor één derde of meer van het aantal contactmomenten, wordt de student uitgesloten van deelname aan de evaluatie (jury) - het eindcijfer voor het opleidingsonderdeel wordt in dat geval een 'A' (ongewettigd afwezig) |
|
|
|
Mogelijke externe locatie | ✔ |
|
Extra info | Het cijfer per student wordt gebaseerd op een groepscijfer voor het groepswerk, aangepast per student obv self and peer assessment. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Bij de tweede examenkans bestaat de evaluatie voor 100% uit een individuele opdracht. |
|
|
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|