Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
wetenschappelijke vorming deel 2 (4115)
|
4.0 stptn |
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
Advies
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma in een voorgaande periode:
Revalidatie bij inwendige aandoeningen
Revalidatie bij musculoskeletale aandoeningen
Revalidatie bij neurologische aandoeningen
Revalidatie bij pediatrische aandoeningen
Revalidatie bij geriatrische en psychiatrische aandoeningen
|
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P2 SBU | P2 SP | P3 SBU | P3 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 1ste master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie | Verplicht | 567 | 21,0 | 10 | 184 | | 373 | 21,0 | Ja | Nee | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 4. De master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan zelfstandig functioneren in multi- of interdisciplinair teamverband en dit functioneren evalueren en optimaliseren. | | - DC
| De student neemt een actieve rol op binnen de multi- en interdisciplinaire context. | | | - BC
| De student ontwikkelt een gemeenschappelijk begrip over problemen en plannen met de patiënt, de omgeving van de patiënt, collega's en andere professionals om tot een goed zorgplan te komen. | | - DC
| De student maakt zijn professionele standpunt kenbaar tijdens een overleg met het multi- en interdisciplinair team. | | | - BC
| De student deelt relevante informatie accuraat mee en legt deze uit aan de patiënt, de omgeving van de patiënt, collega's en andere zorgprofessionals binnen het multi- en interdisciplinair team. | - EC
| 6. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan bijdragen aan innovatie binnen de revalidatiewetenschappen. | | - DC
| De student kan concrete noden binnen het beroepsdomein detecteren en hiervoor een onderzoeksprotocol bedenken en uitwerken | - EC
| 9. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan een kritische synthese maken van internationale wetenschappelijke en vakliteratuur met impact op het evidence-based handelen. | | - DC
| De student handelt op een wetenschappelijk onderbouwde manier | | | - BC
| De student interageert op basis van wetenschappelijke evidentie met zijn team | | - DC
| De student kan internationale wetenschappelijke en vakliteratuur beoordelen met het oog op het evidence-based handelen voor de (eigen) klinische praktijk. | | | - BC
| De student kan resultaten van literatuur interpreteren volgens ernst van aandoening en klinische relevantie. | | - DC
| De student kan op een kritisch, wetenschappelijk onderbouwde manier wetenschappelijke en internationale peerreviewed literatuur opzoeken en beoordelen. | | - DC
| De student kan op een kritische, wetenschappelijk onderbouwde wijze interageren met stakeholders. | - EC
| 10. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan zelfstandig een relevant en complex wetenschappelijk onderzoek in het domein van de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie opzetten, uitvoeren, evalueren en hierover communiceren binnen een ethisch verantwoord onderzoekskader. | | - DC
| De student kan op grond van een onderzoeksvraag op een systematische manier wetenschappelijke en internationale peerreviewed literatuur opzoeken en beoordelen. (WS) | | - DC
| De student kan relevante literatuur interpreteren en hiervan een wetenschappelijk verslag maken. (WS) | | - DC
| De student kan rekening houdende met de bevindingen uit de literatuurstudie een operationele onderzoeksvraag en een gepast onderzoeksopzet uitwerken. (WS) | | - DC
| De student kan een academische communicatiestijl hanteren. (WS) | | - DC
| De student kan op heldere wijze mondeling communiceren over onderzoek. | | | - BC
| De student kan op heldere en professionele wijze een onderzoek en informed consent uitleggen aan patiënten/deelnemers. | | - DC
| De student kan op heldere wijze schriftelijk communiceren over eigen onderzoek. | | | - BC
| De student kan binnen een team een wetenschappelijk verslag schrijven over eigen onderzoek. | - EC
| 11. De master in revalidatiewetenschappen en kinesitherapie kan de kwaliteit van het eigen functioneren kritisch evalueren en optimaliseren vanuit de attitude van zelfsturend handelen en levenslang leren. | | - DC
| De student toont een reflectieve beroepshouding (overdenkt keuzes en beslissingen zorgvuldig, zowel inhoudelijk, procesmatig en moreel-ethisch in relatie tot de beroepscode en beroepswaarden). | - EC
| 12. De master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie handelt in elke fase van het kinesitherapeutisch handelen ethisch en deontologisch, met respect voor de eigenheid/privacy van de patiënt. | | - DC
| De student kan op correcte en respectvolle wijze samenwerken. | | | - BC
| De student werkt collegiaal samen, is coöperatief en behandelt andere medewerkers met respect. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student kan relevante onderzoeksbevindingen in het domein van de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie opzoeken, beoordelen, interpreteren en communiceren in functie van de kinesitherapeutische praktijk.
|
De student kan wetenschappelijke literatuur opzoeken en selecteren.
|
De student kan wetenschappelijke literatuur interpreteren en beoordelen.
|
De student kan één of meerdere geschikte artikels selecteren ifv een casusgerelateerde wetenschappelijke vraag, rekening houdende met level of evidence en match tussen artikel en vraag.
|
De student kan op basis van een casus en een aangereikte dataset zelfstandig de juiste statistische methode selecteren uitvoeren en bespreken
|
|
|
De algemene wetenschappelijke stage en masterproef bestaat uit het verwerven van onderzoek competenties binnen het brede domein van de revalidatiewetenschappen ter voorbereiding van verdiepende wetenschappelijke stage (VWS). Uit de stage blijkt dat de student(e) problemen zelfstandig, op een individuele en een professionele/wetenschappelijke wijze kan aanpakken en een meerwaarde kan creëren naar het onderzoeksteam en externe stakeholders. Doorheen het proces van algemene wetenschappelijke stage (AWS) levert de student(e) het bewijs zelfstandig en in team te kunnen werken.
|
|
|
Periode 3 Studiepunten 21,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 65 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Voor dit deel is geen tweede examenkans mogelijk. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | 1)Er wordt verwacht dat studenten dagelijks aanwezig zijn op de wetenschappelijke stageplaats (met uitzondering van een halve dag per week die besteed zal worden aan opdrachten van de terugkomweek, deze halve dag wordt gekozen in samenspraak met de begeleider/promotor).In samenspraak met de begeleider/promotor kan er tot een maximum van twee dagen per week thuis gewerkt worden aan de stageopdrachten (de halve dag per week die besteed zal worden aan opdrachten van de terugkomweek zit dan vervat in deze twee dagen).De student dient elke afwezigheid te wettigen conform de richtlijnen. |
|
|
|
Gevolg | 1)In geval van gewettigde afwezigheid, dient de student de verloren stage-uren in te halen. In geval van ongewettigde afwezigheid, resulteert dit in een fail voor het opleidingsonderdeel. Opgelet compensatieregel! Als de student een onvoldoende behaalt op 1 van de onderdelen (Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode (20%) / Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode(65%)/ Schriftelijk examen(15%)) van de evaluatie van het opleidingsonderdeel , wordt het gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde evaluatie onderdelen berekend en wordt er van dit niet-afgerond gewogen resultaat 0,5 punt (op 20) afgetrokken. Als de student een onvoldoende behaalt op 2 of meer onderdelen van de evaluatie van het opleidingsonderdeel, wordt het gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde evaluatie onderdelen berekend en wordt er van dit niet-afgerond gewogen resultaat 1,5 punt (op 20) afgetrokken. Dit resultaat wordt vervolgens conform de afrondingsregels van het OER afgerond en vormt het eindresultaat van het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Extra info | Elke vorm van valsheid in geschriften resulteert in een fail voor het opleidingsonderdeel. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Voor de mondelinge evaluatie tijdens de onderwijsperiode (65%) is geen tweede examenkans mogelijk. Dit deelcijfer wordt overgedragen van eerste zittijd. |
|
|
|
|
|
|
|
| exchange revalidatie en kinesitherapie | Keuze | 567 | 21,0 | | | | 567 | 21,0 | Ja | Nee | Numeriek | |
|
|
|
De algemene wetenschappelijke stage en masterproef bestaat uit het verwerven van onderzoek competenties binnen het brede domein van de revalidatiewetenschappen ter voorbereiding van verdiepende wetenschappelijke stage (VWS). Uit de stage blijkt dat de student(e) problemen zelfstandig, op een individuele en een professionele/wetenschappelijke wijze kan aanpakken en een meerwaarde kan creëren naar het onderzoeksteam en externe stakeholders. Doorheen het proces van algemene wetenschappelijke stage (AWS) levert de student(e) het bewijs zelfstandig en in team te kunnen werken.
|
The general scientific internship and master thesis consists of acquiring research competencies within the broad field of rehabilitation sciences in preparation for scientific internship/master thesis part 2. The internship shows that the student(s) can tackle problems independently, in an individual and a professional/scientific way and can create added value towards the research team and external stakeholders. Throughout the process of the scientific internship part 1, the student proves to be able to work independently and in a team.
|
|
|
Periode 3 Studiepunten 21,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 65 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Voor dit deel is geen tweede examenkans mogelijk. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient elke afwezigheid te wettigen conform de richtlijnen. |
|
|
|
Gevolg | In geval van gewettigde afwezigheid, dient de student de verloren stage-uren in te halen. In geval van ongewettigde afwezigheid, resulteert dit in een fail voor het opleidingsonderdeel. Opgelet compensatieregel! Als de student een onvoldoende behaalt op 1 van de onderdelen (Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode (20%) / Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode(65%)/ Schriftelijk examen(15%)) van de evaluatie van het opleidingsonderdeel , wordt het gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde evaluatie onderdelen berekend en wordt er van dit niet-afgerond gewogen resultaat 0,5 punt (op 20) afgetrokken. Als de student een onvoldoende behaalt op 2 of meer onderdelen van de evaluatie van het opleidingsonderdeel, wordt het gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde evaluatie onderdelen berekend en wordt er van dit niet-afgerond gewogen resultaat 1,5 punt (op 20) afgetrokken. Dit resultaat wordt vervolgens conform de afrondingsregels van het OER afgerond en vormt het eindresultaat van het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Voor de mondelinge evaluatie tijdens de onderwijsperiode (65%) is geen tweede examenkans mogelijk. Dit deelcijfer wordt overgedragen van eerste zittijd. |
|
|
|
|
|
|
|
| exchange revalidatie en kinesitherapie | Keuze | 567 | 21,0 | 250 | 317 | 21,0 | | | Ja | Nee | Numeriek | |
|
|
|
The general scientific internship and master thesis consists of acquiring research competencies within the broad field of rehabilitation sciences in preparation for scientific internship/master thesis part 2. The internship shows that the student(s) can tackle problems independently, in an individual and a professional/scientific way and can create added value towards the research team and external stakeholders. Throughout the process of the scientific internship part 1, the student proves to be able to work independently and in a team.
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 21,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 65 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Voor dit deel is geen tweede examenkans mogelijk. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De student dient elke afwezigheid te wettigen conform de richtlijnen. |
|
|
|
Gevolg | In geval van gewettigde afwezigheid, dient de student de verloren stage-uren in te halen. In geval van ongewettigde afwezigheid, resulteert dit in een fail voor het opleidingsonderdeel.
Opgelet compensatieregel! Als de student een onvoldoende behaalt op 1 van de onderdelen (Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode (20%) / Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode(65%)/ Schriftelijk examen(15%)) van de evaluatie van het opleidingsonderdeel , wordt het gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde evaluatie onderdelen berekend en wordt er van dit niet-afgerond gewogen resultaat 0,5 punt (op 20) afgetrokken. Als de student een onvoldoende behaalt op 2 of meer onderdelen van de evaluatie van het opleidingsonderdeel, wordt het gewogen gemiddelde van de niet-afgeronde evaluatie onderdelen berekend en wordt er van dit niet-afgerond gewogen resultaat 1,5 punt (op 20) afgetrokken. Dit resultaat wordt vervolgens conform de afrondingsregels van het OER afgerond en vormt het eindresultaat van het opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Voor de mondelinge evaluatie tijdens de onderwijsperiode (65%) is geen tweede examenkans mogelijk. Dit deelcijfer wordt overgedragen van eerste zittijd. |
|
|
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|