Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
Groep 1 |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Academische vaardigheden (4703)
|
3.0 stptn |
|
Of groep 2 |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Portfolio 2 (4106)
|
4.0 stptn |
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
Groep 1 |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Geestelijke gezondheid (4704)
|
3.0 stptn |
|
|
Leefstijl en omgeving (4705)
|
3.0 stptn |
|
Of groep 2 |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Professionele vaardigheden 2.2 (4441)
|
3.0 stptn |
|
|
Professionele vaardigheden 2.3 (4442)
|
3.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P2 SBU | P3 SBU | P4 SBU | P4 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
![](/images/MEER-INFO_ROOD.png) | 3de bachelorjaar in de geneeskunde | Verplicht | 160 | 6,0 | 35 | 20 | 60 | 45 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | ![](/images/icon_cal.gif) |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC3 De bachelor in de geneeskunde integreert de rollen medisch expert, communicator, teamspeler, manager, gezondheidsbevorderaar, wetenschapper en professional. | - EC
| EC5 De bachelor in de geneeskunde kan in academische context en in het werkveld doeltreffend communiceren met andere spelers. | - EC
| EC6 De bachelor in de geneeskunde kan functioneren in een bestaand team en erkent de meerwaarde van het werken in interdisciplinaire en interprofessionele context. | - EC
| EC7 De bachelor in de geneeskunde kan het eigen werk effectief en efficiënt organiseren. | - EC
| EC8 De bachelor in de geneeskunde heeft als 'arts van morgen' inzicht in de brede organisatie (juridisch en financieel) van de gezondheidszorg, het kader, de ontwikkelingen en de maatschappelijke verwachtingen inzake kwaliteitsvolle zorg en het belang van samenwerken in interdisciplinaire teams. | - EC
| EC10 De bachelor in de geneeskunde kan gericht relevante wetenschappelijke informatie opzoeken, kritisch analyseren en omzetten naar de praktijk. | - EC
| EC11 De bachelor in de geneeskunde heeft een attitude van levenslang leren met een persoonlijke leerstrategie. | - EC
| EC13 De bachelor in de geneeskunde is in staat ethische problemen te herkennen, analyseren en een gepaste aanpak voor deze problemen in de praktijk te brengen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Zie doelstellingen/inhoude van de OPO's:
- Wetenschap en ethiek
- Zorg en gezondheid
- Medische psychologie
- Academische vaardigheden
- Leefstijl en omgeving
- Geestelijke gezondheid
|
|
|
- De student(e) heeft inzicht in een aantal actueel belangrijke maatschappelijke en medisch-ethische problemen.
- De student(e) kan een medisch-ethische argumentatie kritisch beoordelen.
- De student(e) kan het belang inschatten van gezondheid als waarde op maatschappelijk en individueel vlak.
- De student(e) kan reflecteren op de eigen visie op medisch-ethische kwesties.
- De student(e) kan schriftelijk rapporteren over een medisch-ethisch probleem en over de eigen verwerking van het ethisch denken.
- De student(e) kan de ethische problemen analyseren tegen de achtergrond van de beschikbare wetenschappelijke kennis.
- De student(e) kan in team werken.
- De student(e) kan complexe problemen vanuit verschillende disciplines benaderen en een geïntegreerde aanpak ontwikkelen.
- De student(e) is zich bewust van de nood aan zelfzorg en kent strategieën om hieraan te werken.
- De student(e) heeft noties van diversiteit in de zorg.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
|
Periode 4 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 40 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Het deelcijfer kan behouden worden in het academiejaar indien de student geslaagd is. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Het deelcijfer kan behouden worden in het academiejaar indien de student geslaagd is. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | De leerstoel medische ethiek en de mentorenwerking maken integraal deel uit van dit blok en zijn verplicht te volgen. |
|
|
|
Gevolg | Indien de student niet deelnam aan de leerstoel medische ethiek en de mentorwerking, kan de student niet slagen op het OPO. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Indien de student het groepswerk opnieuw moet doen, wordt er een alternatieve individuele opdracht voorzien. De andere onderdelen blijven ongewijzigd. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal wordt voorzien via BlackBoard. |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
De Kwestie: Praktijkboek ethiek voor de gezondheidszorg,De Beaufort et al.,2e editie,Lemma,9789059317222 |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|