Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Inleiding tot strategie (4493)
|
3.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 2de bachelorjaar in de toegepaste economische wetenschappen | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor TEW bouwt zelfsturend kennis op met het oog op levenslang leren. (Zelfsturing en ondernemerszin) | - EC
| De bachelor TEW toont een ondernemende ingesteldheid. (Zelfsturing en ondernemerszin) | - EC
| De bachelor TEW identificeert stakeholders en hun belangen en houdt hiermee rekening bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder Awareness) | - EC
| De bachelor TEW houdt rekening met de regionale en (inter)nationale beleids- en bedrijfscontext bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder Awareness) | - EC
| De bachelor TEW kan strategische beleidsvraagstukken benaderen vanuit een conceptueel en analytisch denken en gebruikt hiervoor bedrijfseconomische denkkaders. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De bachelor TEW kan het strategisch beleid van een organisatie evalueren met het oog op het creëren van bedrijfseconomische en/of maatschappelijke waarde. (Opleidingsspecifieke competenties) | - EC
| De bachelor TEW kan veranderende omgevingsfactoren identificeren die een impact hebben op een organisatie en haar beleid. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student is in staat om strategisch te denken, verschillende perspectieven te analyseren, informatie te evalueren en creatieve oplossingen te bedenken.
De student heeft een solide basis van bedrijfskundige kennis
|
|
|
In het OPO strategisch ondernemerschap leren studenten hoe ondernemers opportuniteiten spotten en deze opportuniteiten kunnen omzetten in een business model. Studenten maken kennis met de verschillende manieren waarop een ondernemer deze strategische denkoefening kan benaderen en wat de finaal de elementen zijn van een goed strategisch plan om ondernemende opportuniteiten succesvol om te zetten in de praktijk.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|