Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| schakelprogramma master in systeem- en procesinnovatie in de gezondheidszorg | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
schakelprogramma master verpleegkunde en vroedkunde | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De student kan wetenschappelijke publicaties en rapporten beoordelen en op een systematische manier samenvatten. | | - DC
| DC6.1 De student kan criteria identificeren waaraan technisch-wetenschappelijke vakteksten en populair-wetenschappelijke teksten beantwoorden | | - DC
| DC6.2 De student kan voor populair- en of/of technische wetenschappelijke teksten zelf toepassen in het uitwerken van dergelijke teksten | - EC
| De student kan op onderbouwde en kritische wijze een eigen visie formuleren in zowel schriftelijke als mondelinge communicatie. | | - DC
| DC7.1 De student kan deze populair-wetenschappelijke tekst in een pitch voordragen aan een breed publiek | | - DC
| DC7.2 De student kan deze populair-wetenschappelijke tekst in een uitgebreide presentatie voordragen aan een publiek. | | - DC
| DC7.3 De student kan wetenschappelijke ideeën of concrete resultaten van metingen of berekeningen en dergelijke duidelijk formuleren in een zakelijke tekst met correcte bronvermelding én dit in de taal die gangbaar is binnen het wetenschappelijke domein, en hierover mondeling communiceren. | - EC
| De student kan de eigen competenties evalueren en vanuit deze analyse leernoden formuleren. | | - DC
| DC10.1De student kan een pitch omtrent een gegeven onderwerp, en kan zichzelf hierna evalueren om zo zijn presentatie technieken te optimaliseren | | - DC
| DC10.2 De student kan op basis van de feedback die hij kreeg op zijn schriftelijke/mondeling presentatie zijn werkpunten opstellen |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student beheerst een correcte schrijf- en leesvaardigheid in het Engels.
|
|
|
Dit opleidingsonderdeel (OPO) draagt bij aan de cluster ‘Academic skills’. Wetenschap maakt integraal deel uit van de maatschappij. De wijdverbreide toepassing van wetenschappelijke kennis en haar rol in politiek en beleid maakt het noodzakelijk dat iedereen op de hoogte is van wetenschappelijke resultaten en zich een gefundeerde mening kan vormen over de invloed van wetenschap in het persoonlijke leven en de samenleving als geheel.
In dit opleidingsonderdeel leer je het rapporteren van wetenschappelijke bevindingen/resultaten en de disseminatie ervan bij een divers publiek (wetenschappelijk en niet-wetenschappelijk), op diverse manieren (in een wetenschappelijke publicatie en een populaire publicatie) en met verschillende methodes (mondeling of schriftelijk).
Keywords: schrijf- en presentatietechnieken; wetenschappelijk schrijven; wetenschapscommunicatie.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student kan zijn deelcijfer enkel overdragen indien hij de helft of meer van de punten behaald heeft tijdens de eerste examenkans van dit opleidingsonderdeel. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 50 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | De student kan zijn deelcijfer enkel overdragen indien hij de helft of meer van de punten behaald heeft tijdens de eerste examenkans van dit opleidingsonderdeel. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Om een voldoende voor dit opleidingsonderdeel te behalen, moet de student op elk onderdeel minstens 50% behalen met een totaalcijfer van ≥10/20. Alle opdrachten moeten tijdig worden ingediend. |
|
|
|
Gevolg | Een student die op een of meerdere onderdelen een onvoldoende behaalt, krijgt als eindresultaat in zijn studentendossier 9/20 of het rekenkundig gewogen gemiddelde indien de score lager is. |
|
|
|
Extra info | De peer review van de collega-studenten dient te worden voltooid. Indien er geen peer review wordt uitgevoerd, wordt er een ‘N’ aan de huiswerktaak gegeven. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Voor de onderdelen waarvoor een onvoldoende werd behaald, dient er een tweede kans te worden afgelegd. De schrijfopdrachten kunnen herwerkt worden op basis van feedback. De student geeft in een begeleidend schrijven aan welke wijzigingen werden doorgevoerd. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Wetenschap communiceren,Crauwels M, Gérard M & De Bruin J,2015,Acco,9789462921849 |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Op BlackBoard aangeboden studiemateriaal |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|