Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Leren en ontwikkeling (4159)
|
6.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| Educatieve master in de economie jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | | | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de economie verkort traject | Verplicht | 162 | 6,0 | | | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master gaat op een positieve wijze om met diversiteit en talenten en geeft op een krachtige wijze vorm aan leren op het niveau van de lerenden en de leergroep en mede op het niveau van het (school)team en de partners en externen. | - EC
| De educatieve master beschikt over pedagogisch-didactische, vakdidactische en domeininhoudelijke expertise in economie en actualiseert, verbreedt en verdiept deze expertises voortdurend op basis van maatschappelijke ontwikkelingen, onderzoek en ervaringen in de praktijk. | - EC
| De educatieve master zet de verworven expertises geïntegreerd in om krachtige leeromgevingen te creëren waarvan alle didactische componenten aansluiten bij de beginsituatie en het leerproces van elke lerende. | - EC
| De educatieve master empowert samen met anderen vanuit een ethische houding de leer- en ontwikkelingsprocessen van elke lerende met het oog op het stimuleren van de brede persoonlijke, intellectuele en maatschappelijke ontplooiing. | - EC
| De educatieve master plant de onderwijs- en leeractiviteiten en organiseert een leer- en leefklimaat op korte en lange termijn rekening houdend met de lerende, de leergroep, het team op school en de partners en externen. | - EC
| De educatieve master communiceert op een heldere wijze in diverse talige situaties en werkt op een constructieve wijze samen met lerenden, collega’s, ouders en externen in functie van het leren. | - EC
| De educatieve master, gericht op co-creatie, participeert en geeft mede leiding aan disciplinair en interdisciplinair overleg. | - EC
| De educatieve master neemt op een genuanceerde en beargumenteerde wijze deel aan maatschappelijke debatten, gericht op kwaliteit, ontwikkeling en innovatie van onderwijs. | - EC
| De educatieve master raadpleegt op een autonome wijze (inter)nationaal onderwijskundig, vakdidactisch en domeingebonden onderzoek en vertaalt dit op een kritisch-reflectieve wijze naar de dagelijkse steeds evoluerende onderwijspraktijk. | - EC
| De educatieve master gaat in onderwijs en praktijkgericht onderzoek bewust om met de mogelijkheden en grenzen van theorieën en wetenschappelijke studies met betrekking tot pedagogische, (vak)didactische en domeininhoudelijke thema’s. | - EC
| De educatieve master doorloopt een volledige onderzoekscyclus over een onderwijsrelevant thema in functie van innovatie en ontwikkeling van de praktijk. | - EC
| De educatieve master engageert zich in een continu professioneel leerproces gericht op leren & ontwikkeling, diversiteit & talenten, innovatie & co-creatie van onderwijs. | - EC
| De educatieve master daagt zichzelf en anderen via samenwerking en co-creatie uit tot schoolontwikkeling, -innovatie en levert een actieve bijdrage aan schoolbeleid. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO legt de nadruk op pedagogische en didactische competenties voor leraren om krachtig samen te werken met leerlingen in co-creatie met de praktijk, waarbij diversiteit wordt geïntegreerd in een innovatieve en inclusieve leeromgeving.
Onderwijsinnovatie is een voortdurend evoluerend concept, essentieel om hoogopgeleide individuen te blijven leveren en onderwijsgelijkheid na te streven. Onderwijsinstellingen moeten zich aanpassen aan de veranderende maatschappij, waarin elke burger een actieve rol kan spelen.
Onderwijsvernieuwing is gericht op doelgerichte verbetering van onderwijs en het bereiken van gelijke kansen. Het streven is altijd naar verhoogde kwaliteit voor alle leerlingen. Effectiviteit, diversiteit, gelijkheid, efficiëntie, productiviteit en aanpassing zijn essentiële aspecten van onderwijsinnovatie die gericht zijn op gelijke kansen.
Een gedetailleerde planning kan je raadplegen in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Opname bekijken ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
|
Extra info | Op elk onderdeel dient men minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal zal voorzien worden op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de gezondheidswetenschappen jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | | | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de gezondheidswetenschappen verkort traject | Verplicht | 162 | 6,0 | | | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master gaat op een positieve wijze om met diversiteit en talenten en geeft op een krachtige wijze vorm aan leren op het niveau van de lerenden en de leergroep en mede op het niveau van het (school)team en de partners en externen. | - EC
| De educatieve master beschikt over pedagogisch-didactische, vakdidactische en domeininhoudelijke expertise in gezondheidswetenschappen en actualiseert, verbreedt en verdiept deze expertises voortdurend op basis van maatschappelijke ontwikkelingen, onderzoek en ervaringen in de praktijk. | - EC
| De educatieve master zet de verworven expertises geïntegreerd in om krachtige leeromgevingen te creëren waarvan alle didactische componenten aansluiten bij de beginsituatie en het leerproces van elke lerende. | - EC
| De educatieve master empowert samen met anderen vanuit een ethische houding de leer- en ontwikkelingsprocessen van elke lerende met het oog op het stimuleren van de brede persoonlijke, intellectuele en maatschappelijke ontplooiing. | - EC
| De educatieve master communiceert op een heldere wijze in diverse talige situaties en werkt op een constructieve wijze samen met lerenden, collega’s, ouders en externen in functie van het leren. | - EC
| De educatieve master, gericht op co-creatie, participeert en geeft mede leiding aan disciplinair en interdisciplinair overleg.
| - EC
| De educatieve master neemt op een genuanceerde en beargumenteerde wijze deel aan maatschappelijke debatten, gericht op kwaliteit, ontwikkeling en innovatie van onderwijs.
| - EC
| De educatieve master raadpleegt op een autonome wijze (inter)nationaal onderwijskundig, vakdidactisch en domeingebonden onderzoek en vertaalt dit op een kritisch-reflectieve wijze naar de dagelijkse steeds evoluerende onderwijspraktijk. | - EC
| De educatieve master gaat in onderwijs en praktijkgericht onderzoek bewust om met de mogelijkheden en grenzen van theorieën en wetenschappelijke studies met betrekking tot pedagogische, (vak)didactische en domeininhoudelijke thema’s. | - EC
| De educatieve master engageert zich in een continu professioneel leerproces gericht op leren & ontwikkeling, diversiteit & talenten, innovatie & co-creatie van onderwijs.
| - EC
| De educatieve master daagt zichzelf en anderen via samenwerking en co-creatie uit tot schoolontwikkeling, -innovatie en levert een actieve bijdrage aan schoolbeleid. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO legt de nadruk op pedagogische en didactische competenties voor leraren om krachtig samen te werken met leerlingen in co-creatie met de praktijk, waarbij diversiteit wordt geïntegreerd in een innovatieve en inclusieve leeromgeving.
Onderwijsinnovatie is een voortdurend evoluerend concept, essentieel om hoogopgeleide individuen te blijven leveren en onderwijsgelijkheid na te streven. Onderwijsinstellingen moeten zich aanpassen aan de veranderende maatschappij, waarin elke burger een actieve rol kan spelen.
Onderwijsvernieuwing is gericht op doelgerichte verbetering van onderwijs en het bereiken van gelijke kansen. Het streven is altijd naar verhoogde kwaliteit voor alle leerlingen. Effectiviteit, diversiteit, gelijkheid, efficiëntie, productiviteit en aanpassing zijn essentiële aspecten van onderwijsinnovatie die gericht zijn op gelijke kansen.
Een gedetailleerde planning kan je raadplegen in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Opname bekijken ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
|
Extra info | Op elk onderdeel dient men minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal zal voorzien worden op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de ontwerpwetenschappen jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | | | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de ontwerpwetenschappen verkort traject | Verplicht | 162 | 6,0 | | | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master gaat op een positieve wijze om met diversiteit en talenten en geeft op een krachtige wijze vorm aan leren op het niveau van de lerenden en de leergroep en mede op het niveau van het (school)team en de partners en externen. | - EC
| De educatieve master beschikt over pedagogisch-didactische, vakdidactische en domeininhoudelijke expertise in ontwerpwetenschappen en actualiseert, verbreedt en verdiept deze expertises voortdurend op basis van maatschappelijke ontwikkelingen, onderzoek en ervaringen in de praktijk. | - EC
| De educatieve master zet de verworven expertises geïntegreerd in om krachtige leeromgevingen te creëren waarvan alle didactische componenten aansluiten bij de beginsituatie en het leerproces van elke lerende. | - EC
| De educatieve master empowert samen met anderen vanuit een ethische houding de leer- en ontwikkelingsprocessen van elke lerende met het oog op het stimuleren van de brede persoonlijke, intellectuele en maatschappelijke ontplooiing. | - EC
| De educatieve master communiceert op een heldere wijze in diverse talige situaties en werkt op een constructieve wijze samen met lerenden, collega’s, ouders en externen in functie van het leren. | - EC
| De educatieve master, gericht op co-creatie, participeert en geeft mede leiding aan disciplinair en interdisciplinair overleg.
| - EC
| De educatieve master neemt op een genuanceerde en beargumenteerde wijze deel aan maatschappelijke debatten, gericht op kwaliteit, ontwikkeling en innovatie van onderwijs.
| - EC
| De educatieve master raadpleegt op een autonome wijze (inter)nationaal onderwijskundig, vakdidactisch en domeingebonden onderzoek en vertaalt dit op een kritisch-reflectieve wijze naar de dagelijkse steeds evoluerende onderwijspraktijk. | - EC
| De educatieve master gaat in onderwijs en praktijkgericht onderzoek bewust om met de mogelijkheden en grenzen van theorieën en wetenschappelijke studies met betrekking tot pedagogische, (vak)didactische en domeininhoudelijke thema’s. | - EC
| De educatieve master engageert zich in een continu professioneel leerproces gericht op leren & ontwikkeling, diversiteit & talenten, innovatie & co-creatie van onderwijs.
| - EC
| De educatieve master daagt zichzelf en anderen via samenwerking en co-creatie uit tot schoolontwikkeling, -innovatie en levert een actieve bijdrage aan schoolbeleid. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO legt de nadruk op pedagogische en didactische competenties voor leraren om krachtig samen te werken met leerlingen in co-creatie met de praktijk, waarbij diversiteit wordt geïntegreerd in een innovatieve en inclusieve leeromgeving.
Onderwijsinnovatie is een voortdurend evoluerend concept, essentieel om hoogopgeleide individuen te blijven leveren en onderwijsgelijkheid na te streven. Onderwijsinstellingen moeten zich aanpassen aan de veranderende maatschappij, waarin elke burger een actieve rol kan spelen.
Onderwijsvernieuwing is gericht op doelgerichte verbetering van onderwijs en het bereiken van gelijke kansen. Het streven is altijd naar verhoogde kwaliteit voor alle leerlingen. Effectiviteit, diversiteit, gelijkheid, efficiëntie, productiviteit en aanpassing zijn essentiële aspecten van onderwijsinnovatie die gericht zijn op gelijke kansen.
Een gedetailleerde planning kan je raadplegen in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Opname bekijken ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
|
Extra info | Op elk onderdeel dient men minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal zal voorzien worden op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de wetenschappen en technologie - engineering en technologie jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | | | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de wetenschappen en technologie - verkort traject | Verplicht | 162 | 6,0 | | | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de wetenschappen en technologie - wetenschappen jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | | | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master gaat op een positieve wijze om met diversiteit en talenten en geeft op een krachtige wijze vorm aan leren op het niveau van de lerenden en de leergroep en mede op het niveau van het (school)team en de partners & externen. | - EC
| De educatieve master beschikt over pedagogisch-didactische, vakdidactische en domeininhoudelijke expertise in wetenschappen en/of technologie en actualiseert, verbreedt en verdiept deze expertises voortdurend op basis van maatschappelijke ontwikkelingen, onderzoek en ervaringen in de praktijk. | - EC
| De educatieve master zet de verworven expertises geïntegreerd in om krachtige leeromgevingen te creëren waarvan alle didactische componenten aansluiten bij de beginsituatie en het leerproces van elke lerende. | - EC
| De educatieve master empowert samen met anderen vanuit een ethische houding de leer- en ontwikkelingsprocessen van elke lerende met het oog op het stimuleren van de brede persoonlijke, intellectuele en maatschappelijke ontplooiing. | - EC
| De educatieve master communiceert op een heldere wijze in diverse talige situaties en werkt op een constructieve wijze samen met lerenden, collega’s, ouders en externen in functie van het leren. | - EC
| De educatieve master, gericht op co-creatie, participeert en geeft mede leiding aan disciplinair en interdisciplinair overleg. | - EC
| De educatieve master neemt op een genuanceerde en beargumenteerde wijze deel aan maatschappelijke debatten, gericht op kwaliteit, ontwikkeling en innovatie van onderwijs. | - EC
| De educatieve master raadpleegt op een autonome wijze (inter)nationaal onderwijskundig, vakdidactisch en domeingebonden onderzoek en vertaalt dit op een kritisch-reflectieve wijze naar de dagelijkse steeds evoluerende onderwijspraktijk. | - EC
| De educatieve master gaat in onderwijs en praktijkgericht onderzoek bewust om met de mogelijkheden en grenzen van theorieën en wetenschappelijke studies met betrekking tot pedagogische, (vak)didactische en domeininhoudelijke thema’s. | - EC
| De educatieve master engageert zich in een continu professioneel leerproces gericht op leren & ontwikkeling, diversiteit & talenten, innovatie & co-creatie van onderwijs. | - EC
| De educatieve master daagt zichzelf en anderen via samenwerking en co-creatie uit tot schoolontwikkeling, -innovatie en levert een actieve bijdrage aan schoolbeleid. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO legt de nadruk op pedagogische en didactische competenties voor leraren om krachtig samen te werken met leerlingen in co-creatie met de praktijk, waarbij diversiteit wordt geïntegreerd in een innovatieve en inclusieve leeromgeving.
Onderwijsinnovatie is een voortdurend evoluerend concept, essentieel om hoogopgeleide individuen te blijven leveren en onderwijsgelijkheid na te streven. Onderwijsinstellingen moeten zich aanpassen aan de veranderende maatschappij, waarin elke burger een actieve rol kan spelen.
Onderwijsvernieuwing is gericht op doelgerichte verbetering van onderwijs en het bereiken van gelijke kansen. Het streven is altijd naar verhoogde kwaliteit voor alle leerlingen. Effectiviteit, diversiteit, gelijkheid, efficiëntie, productiviteit en aanpassing zijn essentiële aspecten van onderwijsinnovatie die gericht zijn op gelijke kansen.
Een gedetailleerde planning kan je raadplegen in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Opname bekijken ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
|
Extra info | Op elk onderdeel dient men minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal zal voorzien worden op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de economie jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | | | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de economie verkort traject | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | | | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master gaat op een positieve wijze om met diversiteit en talenten en geeft op een krachtige wijze vorm aan leren op het niveau van de lerenden en de leergroep en mede op het niveau van het (school)team en de partners en externen. | - EC
| De educatieve master beschikt over pedagogisch-didactische, vakdidactische en domeininhoudelijke expertise in economie en actualiseert, verbreedt en verdiept deze expertises voortdurend op basis van maatschappelijke ontwikkelingen, onderzoek en ervaringen in de praktijk. | - EC
| De educatieve master zet de verworven expertises geïntegreerd in om krachtige leeromgevingen te creëren waarvan alle didactische componenten aansluiten bij de beginsituatie en het leerproces van elke lerende. | - EC
| De educatieve master empowert samen met anderen vanuit een ethische houding de leer- en ontwikkelingsprocessen van elke lerende met het oog op het stimuleren van de brede persoonlijke, intellectuele en maatschappelijke ontplooiing. | - EC
| De educatieve master communiceert op een heldere wijze in diverse talige situaties en werkt op een constructieve wijze samen met lerenden, collega’s, ouders en externen in functie van het leren. | - EC
| De educatieve master, gericht op co-creatie, participeert en geeft mede leiding aan disciplinair en interdisciplinair overleg. | - EC
| De educatieve master neemt op een genuanceerde en beargumenteerde wijze deel aan maatschappelijke debatten, gericht op kwaliteit, ontwikkeling en innovatie van onderwijs. | - EC
| De educatieve master raadpleegt op een autonome wijze (inter)nationaal onderwijskundig, vakdidactisch en domeingebonden onderzoek en vertaalt dit op een kritisch-reflectieve wijze naar de dagelijkse steeds evoluerende onderwijspraktijk. | - EC
| De educatieve master gaat in onderwijs en praktijkgericht onderzoek bewust om met de mogelijkheden en grenzen van theorieën en wetenschappelijke studies met betrekking tot pedagogische, (vak)didactische en domeininhoudelijke thema’s. | - EC
| De educatieve master engageert zich in een continu professioneel leerproces gericht op leren & ontwikkeling, diversiteit & talenten, innovatie & co-creatie van onderwijs. | - EC
| De educatieve master daagt zichzelf en anderen via samenwerking en co-creatie uit tot schoolontwikkeling, -innovatie en levert een actieve bijdrage aan schoolbeleid. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO legt de nadruk op pedagogische en didactische competenties voor leraren om krachtig samen te werken met leerlingen in co-creatie met de praktijk, waarbij diversiteit wordt geïntegreerd in een innovatieve en inclusieve leeromgeving.
Onderwijsinnovatie is een voortdurend evoluerend concept, essentieel om hoogopgeleide individuen te blijven leveren en onderwijsgelijkheid na te streven. Onderwijsinstellingen moeten zich aanpassen aan de veranderende maatschappij, waarin elke burger een actieve rol kan spelen.
Onderwijsvernieuwing is gericht op doelgerichte verbetering van onderwijs en het bereiken van gelijke kansen. Het streven is altijd naar verhoogde kwaliteit voor alle leerlingen. Effectiviteit, diversiteit, gelijkheid, efficiëntie, productiviteit en aanpassing zijn essentiële aspecten van onderwijsinnovatie die gericht zijn op gelijke kansen.
Een gedetailleerde planning kan je raadplegen in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Opname bekijken ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
|
Extra info | Op elk onderdeel dient men minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal zal voorzien worden op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de gezondheidswetenschappen jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | | | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de gezondheidswetenschappen verkort traject | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | | | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master gaat op een positieve wijze om met diversiteit en talenten en geeft op een krachtige wijze vorm aan leren op het niveau van de lerenden en de leergroep en mede op het niveau van het (school)team en de partners en externen. | - EC
| De educatieve master beschikt over pedagogisch-didactische, vakdidactische en domeininhoudelijke expertise in gezondheidswetenschappen en actualiseert, verbreedt en verdiept deze expertises voortdurend op basis van maatschappelijke ontwikkelingen, onderzoek en ervaringen in de praktijk. | - EC
| De educatieve master zet de verworven expertises geïntegreerd in om krachtige leeromgevingen te creëren waarvan alle didactische componenten aansluiten bij de beginsituatie en het leerproces van elke lerende. | - EC
| De educatieve master empowert samen met anderen vanuit een ethische houding de leer- en ontwikkelingsprocessen van elke lerende met het oog op het stimuleren van de brede persoonlijke, intellectuele en maatschappelijke ontplooiing. | - EC
| De educatieve master communiceert op een heldere wijze in diverse talige situaties en werkt op een constructieve wijze samen met lerenden, collega’s, ouders en externen in functie van het leren. | - EC
| De educatieve master, gericht op co-creatie, participeert en geeft mede leiding aan disciplinair en interdisciplinair overleg.
| - EC
| De educatieve master neemt op een genuanceerde en beargumenteerde wijze deel aan maatschappelijke debatten, gericht op kwaliteit, ontwikkeling en innovatie van onderwijs.
| - EC
| De educatieve master raadpleegt op een autonome wijze (inter)nationaal onderwijskundig, vakdidactisch en domeingebonden onderzoek en vertaalt dit op een kritisch-reflectieve wijze naar de dagelijkse steeds evoluerende onderwijspraktijk. | - EC
| De educatieve master gaat in onderwijs en praktijkgericht onderzoek bewust om met de mogelijkheden en grenzen van theorieën en wetenschappelijke studies met betrekking tot pedagogische, (vak)didactische en domeininhoudelijke thema’s. | - EC
| De educatieve master engageert zich in een continu professioneel leerproces gericht op leren & ontwikkeling, diversiteit & talenten, innovatie & co-creatie van onderwijs.
| - EC
| De educatieve master daagt zichzelf en anderen via samenwerking en co-creatie uit tot schoolontwikkeling, -innovatie en levert een actieve bijdrage aan schoolbeleid. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO legt de nadruk op pedagogische en didactische competenties voor leraren om krachtig samen te werken met leerlingen in co-creatie met de praktijk, waarbij diversiteit wordt geïntegreerd in een innovatieve en inclusieve leeromgeving.
Onderwijsinnovatie is een voortdurend evoluerend concept, essentieel om hoogopgeleide individuen te blijven leveren en onderwijsgelijkheid na te streven. Onderwijsinstellingen moeten zich aanpassen aan de veranderende maatschappij, waarin elke burger een actieve rol kan spelen.
Onderwijsvernieuwing is gericht op doelgerichte verbetering van onderwijs en het bereiken van gelijke kansen. Het streven is altijd naar verhoogde kwaliteit voor alle leerlingen. Effectiviteit, diversiteit, gelijkheid, efficiëntie, productiviteit en aanpassing zijn essentiële aspecten van onderwijsinnovatie die gericht zijn op gelijke kansen.
Een gedetailleerde planning kan je raadplegen in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Opname bekijken ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
|
Extra info | Op elk onderdeel dient men minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal zal voorzien worden op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de ontwerpwetenschappen jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | | | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de ontwerpwetenschappen verkort traject | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | | | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master gaat op een positieve wijze om met diversiteit en talenten en geeft op een krachtige wijze vorm aan leren op het niveau van de lerenden en de leergroep en mede op het niveau van het (school)team en de partners en externen. | - EC
| De educatieve master beschikt over pedagogisch-didactische, vakdidactische en domeininhoudelijke expertise in ontwerpwetenschappen en actualiseert, verbreedt en verdiept deze expertises voortdurend op basis van maatschappelijke ontwikkelingen, onderzoek en ervaringen in de praktijk. | - EC
| De educatieve master zet de verworven expertises geïntegreerd in om krachtige leeromgevingen te creëren waarvan alle didactische componenten aansluiten bij de beginsituatie en het leerproces van elke lerende. | - EC
| De educatieve master empowert samen met anderen vanuit een ethische houding de leer- en ontwikkelingsprocessen van elke lerende met het oog op het stimuleren van de brede persoonlijke, intellectuele en maatschappelijke ontplooiing. | - EC
| De educatieve master communiceert op een heldere wijze in diverse talige situaties en werkt op een constructieve wijze samen met lerenden, collega’s, ouders en externen in functie van het leren. | - EC
| De educatieve master, gericht op co-creatie, participeert en geeft mede leiding aan disciplinair en interdisciplinair overleg.
| - EC
| De educatieve master neemt op een genuanceerde en beargumenteerde wijze deel aan maatschappelijke debatten, gericht op kwaliteit, ontwikkeling en innovatie van onderwijs.
| - EC
| De educatieve master raadpleegt op een autonome wijze (inter)nationaal onderwijskundig, vakdidactisch en domeingebonden onderzoek en vertaalt dit op een kritisch-reflectieve wijze naar de dagelijkse steeds evoluerende onderwijspraktijk. | - EC
| De educatieve master gaat in onderwijs en praktijkgericht onderzoek bewust om met de mogelijkheden en grenzen van theorieën en wetenschappelijke studies met betrekking tot pedagogische, (vak)didactische en domeininhoudelijke thema’s. | - EC
| De educatieve master engageert zich in een continu professioneel leerproces gericht op leren & ontwikkeling, diversiteit & talenten, innovatie & co-creatie van onderwijs.
| - EC
| De educatieve master daagt zichzelf en anderen via samenwerking en co-creatie uit tot schoolontwikkeling, -innovatie en levert een actieve bijdrage aan schoolbeleid. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO legt de nadruk op pedagogische en didactische competenties voor leraren om krachtig samen te werken met leerlingen in co-creatie met de praktijk, waarbij diversiteit wordt geïntegreerd in een innovatieve en inclusieve leeromgeving.
Onderwijsinnovatie is een voortdurend evoluerend concept, essentieel om hoogopgeleide individuen te blijven leveren en onderwijsgelijkheid na te streven. Onderwijsinstellingen moeten zich aanpassen aan de veranderende maatschappij, waarin elke burger een actieve rol kan spelen.
Onderwijsvernieuwing is gericht op doelgerichte verbetering van onderwijs en het bereiken van gelijke kansen. Het streven is altijd naar verhoogde kwaliteit voor alle leerlingen. Effectiviteit, diversiteit, gelijkheid, efficiëntie, productiviteit en aanpassing zijn essentiële aspecten van onderwijsinnovatie die gericht zijn op gelijke kansen.
Een gedetailleerde planning kan je raadplegen in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Opname bekijken ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
|
Extra info | Op elk onderdeel dient men minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal zal voorzien worden op Blackboard |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de wetenschappen en technologie - engineering en technologie jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | | | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de wetenschappen en technologie - verkort traject | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | | | Ja | Ja | Numeriek | |
Educatieve master in de wetenschappen en technologie - wetenschappen jaar 1 | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | | | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De educatieve master gaat op een positieve wijze om met diversiteit en talenten en geeft op een krachtige wijze vorm aan leren op het niveau van de lerenden en de leergroep en mede op het niveau van het (school)team en de partners & externen. | - EC
| De educatieve master beschikt over pedagogisch-didactische, vakdidactische en domeininhoudelijke expertise in wetenschappen en/of technologie en actualiseert, verbreedt en verdiept deze expertises voortdurend op basis van maatschappelijke ontwikkelingen, onderzoek en ervaringen in de praktijk. | - EC
| De educatieve master zet de verworven expertises geïntegreerd in om krachtige leeromgevingen te creëren waarvan alle didactische componenten aansluiten bij de beginsituatie en het leerproces van elke lerende. | - EC
| De educatieve master empowert samen met anderen vanuit een ethische houding de leer- en ontwikkelingsprocessen van elke lerende met het oog op het stimuleren van de brede persoonlijke, intellectuele en maatschappelijke ontplooiing. | - EC
| De educatieve master communiceert op een heldere wijze in diverse talige situaties en werkt op een constructieve wijze samen met lerenden, collega’s, ouders en externen in functie van het leren. | - EC
| De educatieve master, gericht op co-creatie, participeert en geeft mede leiding aan disciplinair en interdisciplinair overleg. | - EC
| De educatieve master neemt op een genuanceerde en beargumenteerde wijze deel aan maatschappelijke debatten, gericht op kwaliteit, ontwikkeling en innovatie van onderwijs. | - EC
| De educatieve master raadpleegt op een autonome wijze (inter)nationaal onderwijskundig, vakdidactisch en domeingebonden onderzoek en vertaalt dit op een kritisch-reflectieve wijze naar de dagelijkse steeds evoluerende onderwijspraktijk. | - EC
| De educatieve master gaat in onderwijs en praktijkgericht onderzoek bewust om met de mogelijkheden en grenzen van theorieën en wetenschappelijke studies met betrekking tot pedagogische, (vak)didactische en domeininhoudelijke thema’s. | - EC
| De educatieve master engageert zich in een continu professioneel leerproces gericht op leren & ontwikkeling, diversiteit & talenten, innovatie & co-creatie van onderwijs. | - EC
| De educatieve master daagt zichzelf en anderen via samenwerking en co-creatie uit tot schoolontwikkeling, -innovatie en levert een actieve bijdrage aan schoolbeleid. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit OPO legt de nadruk op pedagogische en didactische competenties voor leraren om krachtig samen te werken met leerlingen in co-creatie met de praktijk, waarbij diversiteit wordt geïntegreerd in een innovatieve en inclusieve leeromgeving.
Onderwijsinnovatie is een voortdurend evoluerend concept, essentieel om hoogopgeleide individuen te blijven leveren en onderwijsgelijkheid na te streven. Onderwijsinstellingen moeten zich aanpassen aan de veranderende maatschappij, waarin elke burger een actieve rol kan spelen.
Onderwijsvernieuwing is gericht op doelgerichte verbetering van onderwijs en het bereiken van gelijke kansen. Het streven is altijd naar verhoogde kwaliteit voor alle leerlingen. Effectiviteit, diversiteit, gelijkheid, efficiëntie, productiviteit en aanpassing zijn essentiële aspecten van onderwijsinnovatie die gericht zijn op gelijke kansen.
Een gedetailleerde planning kan je raadplegen in de studieleidraad en op blackboard
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Online modules ✔
|
|
|
Opname bekijken ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
|
Extra info | Op elk onderdeel dient men minstens een tolereerbaar deelcijfer te behalen. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Verplicht studiemateriaal zal voorzien worden op Blackboard |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|