Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 1ste bachelorjaar in de chemie | Verplicht | 135 | 5,0 | 135 | 5,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 1: De bachelor in de chemie heeft kennis van en inzicht in de structuur van de materie, de onderlinge interacties tussen materiebouwstenen, de wisselwerking tussen materie en energie, en de daaruit voortvloeiende relaties tussen structuur en eigenschappen. | - EC
| EC 3: De bachelor in de chemie heeft kennis van en inzicht in aanverwante wetenschappelijke disciplines zoals fysica, biologie, geologie en ingenieurswetenschappen. Hij/zij is in staat adequaat te communiceren met vertegenwoordigers uit deze vakgebieden. | - EC
| EC 7: De bachelor in de chemie is in staat zelfstandig en zelfsturend kennis en inzicht te verwerven in de chemie en daaraan gerelateerde domeinen, die binnen de opleiding niet aan bod gekomen zijn. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
- De student kan vectoren gebruiken (samenstellen, scalair en vectorieel product toepassen) in het kader van vraagstukken en theoretische afleidingen. - De student moet goniometrie, afgeleiden en integralen kunnen gebruiken in het kader van vraagstukken en theoretische afleidingen.
|
|
|
- De student(e) verwerft de basiskennis van de klassieke mechanica gebaseerd op de wetten van Newton.
- De student(e) kent de basisprincipes van de bewegingsleer (kinematica) in meerdere dimensies en kan deze toepassen
- De student(e) kan de wetten van Newton formuleren en ze toepassen bij problemen van dynamica en statica in 2 dimensies, met gebruik van vrije lichaamsdiagrammen
- De student(e) kent de begrippen arbeid, energie, impuls en impulsmoment en kan deze gebruiken in toepassingen zoals botsingen
- De student(e) kan de behoudwetten voor energie en impuls formuleren en toepassen
- De student(e) kent de basisbeginselen van de kinematica en de dynamica van roterende onvervormbare lichamen en kan deze toepassen
- De student(e) kent het begrip evenwicht en de basisbeginselen van elasticiteit en kan deze toepassen
- De student(e) verwerft basiskennis en kan problemen oplossen over de energieoverdracht, in het bijzonder i.v.m. de volgende onderwerpen: warmtecapaciteit, warmtegeleiding in één dimensie, straling en convectie.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Practicum ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
Zelfstudieopdracht (ZSO) ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 5,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 0 % |
|
|
|
Praktijkevaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Verslag gemaakt tijdens practicum wordt geëvalueerd. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Gebruik studiemateriaal tijdens evaluatie | ✔ |
|
Toelichting | Tijdens het examen wordt een formularium ter beschikking gesteld. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
University Physics, Young & Freedman, 15/e, Pearson education,Young & Freedman,15th edition,Pearson education,9781292314945,Met de student registratiecode tot masteringphysics via het Uhasselt portal |
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|