Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| master TEW-IO | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master TEW past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master TEW volgt actief evoluties op in de bedrijfseconomische wetenschappen en praktijken. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master TEW werkt samen in een team en toont leiderschapsvaardigheden met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master TEW communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master TEW integreert het perspectief van stakeholders bij het nemen van beslissingen in een organisatie. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master TEW kan strategische beleidsvraagstukken oplossen vanuit een conceptueel en analytisch denken en gebruikt hiervoor bedrijfseconomische denkkaders. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master TEW kan evidence based de strategische beleidsopties voor een organisatie formuleren en beargumenteren. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master TEW kan diepgaande inzichten en argumentatiewijzen uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toepassen bij het oplossen van strategische beleidsvraagstukken. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master TEW kan inspelen op veranderende omgevingsfactoren die een impact hebben op een organisatie en haar beleid. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
-
De student kan in groep functioneren
-
De student is in staat om kritisch te denken, verschillende perspectieven te analyseren, informatie te evalueren en creatieve oplossingen te bedenken.
|
|
|
Toepassing van de theorie inzake entrepreneurship. Vervolgens de opgedane kennis toetsen en implementeren in een case-study.
|
Het vak Ondernemerschap bestaat uit een afwisseling van hoorcolleges en werkzittingen. In de hoorcolleges wordt dieper ingegaan op de volgende elementen:
- Ideegeneratie voor ondernemers
- Problem-solution fit- Product-market fit
- Validatie van business modellen
- Groeimanagement- Intrapreneurship
- Entrepreneurial finance
Tijdens de werkzittingen zal aan de hand van gevalstudies in groep gewerkt worden op de eerder geziene theorie tijdens de hoorcolleges.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
|
|
|
|
Extra info | De evaluatie tijdens de onderwijsperiode bestaat uit opdrachten tijdens de werkzittingen. Aanwezigheid tijdens deze sessies is dan ook noodzakelijk. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Schriftelijk (gesloten boek) examen op 100% van de punten |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
De studenten krijgen teksten en artikels ter beschikking via black board |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Studiemateriaal bestaat uit de slides getoond in het hoorcollege aangevuld met artikels en cases. |
|
|
|
|
|
| master TEW - minor innovatie en ondernemersschap | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master TEW past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master TEW volgt actief evoluties op in de bedrijfseconomische wetenschappen en praktijken. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master TEW werkt samen in een team en toont leiderschapsvaardigheden met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master TEW communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master TEW integreert het perspectief van stakeholders bij het nemen van beslissingen in een organisatie. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master TEW kan strategische beleidsvraagstukken oplossen vanuit een conceptueel en analytisch denken en gebruikt hiervoor bedrijfseconomische denkkaders. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master TEW kan evidence based de strategische beleidsopties voor een organisatie formuleren en beargumenteren. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master TEW kan diepgaande inzichten en argumentatiewijzen uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toepassen bij het oplossen van strategische beleidsvraagstukken. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master TEW kan inspelen op veranderende omgevingsfactoren die een impact hebben op een organisatie en haar beleid. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
-
De student kan in groep functioneren
-
De student is in staat om kritisch te denken, verschillende perspectieven te analyseren, informatie te evalueren en creatieve oplossingen te bedenken.
|
|
|
Toepassing van de theorie inzake entrepreneurship. Vervolgens de opgedane kennis toetsen en implementeren in een case-study.
|
Het vak Ondernemerschap bestaat uit een afwisseling van hoorcolleges en werkzittingen. In de hoorcolleges wordt dieper ingegaan op de volgende elementen:
- Ideegeneratie voor ondernemers
- Problem-solution fit- Product-market fit
- Validatie van business modellen
- Groeimanagement- Intrapreneurship
- Entrepreneurial finance
Tijdens de werkzittingen zal aan de hand van gevalstudies in groep gewerkt worden op de eerder geziene theorie tijdens de hoorcolleges.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
|
|
|
|
Extra info | De evaluatie tijdens de onderwijsperiode bestaat uit opdrachten tijdens de werkzittingen. Aanwezigheid tijdens deze sessies is dan ook noodzakelijk. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Schriftelijk (gesloten boek) examen op 100% van de punten |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
De studenten krijgen teksten en artikels ter beschikking via black board |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Studiemateriaal bestaat uit de slides getoond in het hoorcollege aangevuld met artikels en cases. |
|
|
|
|
|
| 1ste masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
2de masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master BI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master BI volgt actief evoluties op in de bedrijfseconomische wetenschappen en praktijken. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master BI werkt samen in een divers team en toont leiderschapsvaardigheden, met het oog op een multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master BI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master BI integreert het perspectief van stakeholders bij het optimaliseren van complexe bedrijfsprocessen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master BI past diepgaande inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –informatietechnische problemen. (Probleemoplossend vermogen) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
-
De student kan in groep functioneren
-
De student is in staat om kritisch te denken, verschillende perspectieven te analyseren, informatie te evalueren en creatieve oplossingen te bedenken.
|
|
|
Toepassing van de theorie inzake entrepreneurship. Vervolgens de opgedane kennis toetsen en implementeren in een case-study.
|
Het vak Ondernemerschap bestaat uit een afwisseling van hoorcolleges en werkzittingen. In de hoorcolleges wordt dieper ingegaan op de volgende elementen:
- Ideegeneratie voor ondernemers
- Problem-solution fit- Product-market fit
- Validatie van business modellen
- Groeimanagement- Intrapreneurship
- Entrepreneurial finance
Tijdens de werkzittingen zal aan de hand van gevalstudies in groep gewerkt worden op de eerder geziene theorie tijdens de hoorcolleges.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
|
|
|
|
Extra info | De evaluatie tijdens de onderwijsperiode bestaat uit opdrachten tijdens de werkzittingen. Aanwezigheid tijdens deze sessies is dan ook noodzakelijk. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Schriftelijk (gesloten boek) examen op 100% van de punten |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
De studenten krijgen teksten en artikels ter beschikking via black board |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Studiemateriaal bestaat uit de slides getoond in het hoorcollege aangevuld met artikels en cases. |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de economie cluster ondernemen en management | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 5.3 De educatieve master is een domeinexpert ECO: de EM volgt actief evoluties op in de bedrijfseconomische wetenschappen en praktijken en reflecteert hierover vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
-
De student kan in groep functioneren
-
De student is in staat om kritisch te denken, verschillende perspectieven te analyseren, informatie te evalueren en creatieve oplossingen te bedenken.
|
|
|
Toepassing van de theorie inzake entrepreneurship. Vervolgens de opgedane kennis toetsen en implementeren in een case-study.
|
Het vak Ondernemerschap bestaat uit een afwisseling van hoorcolleges en werkzittingen. In de hoorcolleges wordt dieper ingegaan op de volgende elementen:
- Ideegeneratie voor ondernemers
- Problem-solution fit- Product-market fit
- Validatie van business modellen
- Groeimanagement- Intrapreneurship
- Entrepreneurial finance
Tijdens de werkzittingen zal aan de hand van gevalstudies in groep gewerkt worden op de eerder geziene theorie tijdens de hoorcolleges.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
|
|
|
|
Extra info | De evaluatie tijdens de onderwijsperiode bestaat uit opdrachten tijdens de werkzittingen. Aanwezigheid tijdens deze sessies is dan ook noodzakelijk. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Schriftelijk (gesloten boek) examen op 100% van de punten |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
De studenten krijgen teksten en artikels ter beschikking via black board |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Studiemateriaal bestaat uit de slides getoond in het hoorcollege aangevuld met artikels en cases. |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|