Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
|
|
Cultural Sciences 4 (3443)
|
4.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 2de masterjaar in de architectuur | Verplicht | 108 | 4,0 | 108 | 4,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De student kan zelfstandig en kritisch ontwerpgerichte en onderzoeksgebaseerde kennis en inzicht in de architectuur- en cultuurwetenschappen opbouwen en toepassen. | - EC
| De student kan een eigen architectuurvisie- en taal formuleren en beargumenteren in het ontwerpen. | - EC
| De student kan zelfstandig onderzoek verrichten op het niveau van een beginnend onderzoeker, onderzoeksresultaten evalueren en presenteren, en het ontwerpen inzetten als onderzoeksmethode. | - EC
| De student heeft inzicht in de rol en betekenis van architectuur en de eigen handelingen hierbinnen in de samenleving en kan via architectuur in dialoog treden over ethische, culturele, maatschappelijke en esthetische kwesties en op deze wijze een meerwaarde creëren in zijn ontwerpen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit opleidingsonderdeel bouwt verder op Cultuurwetenschappen 4.
- Enerzijds wordt er in het deel architectuuractualia inzicht gegeven in het actuele nationale en internationale architectuurdiscours waar er ruimte is voorzien voor gastsprekers en bezoeken aan relevante architectuursites en -tentoonstellingen.
- Anderzijds is de cursus een capita selecta van ruimtelijke urgenties waarmee de civic architect mee dient te werken in zijn praktijk.
|
|
|
|
|
|
|
Excursie/veldwerk ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 4,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 50 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
Andere: | schriftelijke opdracht en practicumopdracht |
|
|
|
|
|
|
Mondeling examen | 50 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | - De schriftelijke opdracht en practicumopdracht moet tijdig worden ingediend, volgens afspraak op Blackboard. - De studiebezoeken en deelname aan het debat maken deel uit van het opleidingsonderdeel en dienen door de student verplicht gevolgd te worden. De student dient niet-deelname te wettigen volgens de facultaire richtlijnen. |
|
|
|
Gevolg | - Indien de schriftelijke opdracht en practicumopdracht niet tijdig ingediend wordt, krijgt de student een 0 voor dit onderdeel. - Studiebezoeken en debat: bij gewettigde afwezigheid dienen de hieraan verbonden opdrachten volledig te worden uitgevoerd. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De evaluatie bij de tweede examenkans bestaat voor 100% uit een mondeling examen. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Cursusmateriaal verschijnt op Blackboard. |
|
|
|
|
|
| Educatieve master in de ontwerpwetenschappen studio cultuur | Keuze | 108 | 4,0 | 108 | 4,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| 5.1 De educatieve master is een domeinexpert ONT: de EM verdiept of verbreedt zijn domeininhoudelijke expertise verworven in de bachelor in de domeinen ontwerpen, bouwkunde, beelding en cultuur verder in minstens twee van deze domeinen op masterniveau, relevant voor de specifieke vakdidactiek(en). Hij beschikt daardoor over ontwerpmatige, bouwtechnische, beeldend-artistieke en cultuur- en menswetenschappelijke kennis en vaardigheden en kan deze aanwenden in zijn onderwijspraktijk. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Dit opleidingsonderdeel bouwt verder op Cultuurwetenschappen 4.
- Enerzijds wordt er in het deel architectuuractualia inzicht gegeven in het actuele nationale en internationale architectuurdiscours waar er ruimte is voorzien voor gastsprekers en bezoeken aan relevante architectuursites en -tentoonstellingen.
- Anderzijds is de cursus een capita selecta van ruimtelijke urgenties waarmee de civic architect mee dient te werken in zijn praktijk.
|
|
|
|
|
|
|
Excursie/veldwerk ✔
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 4,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
Andere: | schriftelijke opdracht en practicumopdracht |
|
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | - De schriftelijke opdracht en practicumopdracht moet tijdig worden ingediend, volgens afspraak op Blackboard. - De studiebezoeken en deelname aan het debat maken deel uit van het opleidingsonderdeel en dienen door de student verplicht gevolgd te worden. De student dient niet-deelname te wettigen volgens de facultaire richtlijnen. |
|
|
|
Gevolg | - Indien de schriftelijke opdracht en practicumopdracht niet tijdig ingediend wordt, krijgt de student een 0 voor dit onderdeel. - Studiebezoeken en debat: bij gewettigde afwezigheid dienen de hieraan verbonden opdrachten volledig te worden uitgevoerd. |
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De evaluatie bij de tweede examenkans bestaat voor 100% uit een mondeling examen. |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Cursusmateriaal verschijnt op Blackboard. |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|