Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P3 SBU | P3 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 1ste bachelorjaar in de interieurarchitectuur | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| Kan inzichten uit de humane wetenschappen, exacte wetenschappen en kunsten integreren met kennis en inzicht in de methoden, theorieën en (inter)nationale historische en actuele ontwikkelingen binnen de interieurarchitectuur. | - EC
| Kan een ontwerp communiceren aan leken en specialisten in beeld, geschreven en gesproken woord en daarbij gebruik maken van de gepaste visualisatietechnieken, zowel digitale als handmatige. | - EC
| Kan wetenschappelijke informatie zoeken, ontsluiten, beheren en kritisch synthetiseren en ontwerpt vanuit een onderzoekende houding. | - EC
| Kan het beroep van interieurarchitect en de rol ervan binnen de evoluerende maatschappelijke context ethisch en kritisch kaderen, bewaken en profileren. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Menswetenschappen 1 vertrekt vanuit een brede belangstelling voor maatschappelijke veranderingen, culturele context en de sociaal ruimtelijke omgeving om zo een onderzoekende houding ten aanzien van menselijk gedrag in de ruimte te ontwikkelen.
Door inzicht in basisbegrippen van de menswetenschappen leert de student het menselijke gedrag in een ruimte te analyseren. Een selectie van basisbegrippen van menswetenschappen en de onderzoekende basishouding worden verder uitgediept zodat de student inzichten kan toepassen in casussen uit de professionele context en de inbreng van verschillende disciplines kan situeren en waarderen.
Door kennis van een ethisch en maatschappelijk referentiekader krijgt de student een besef van de maatschappelijke en ethische verantwoordelijkheid van een interieurarchitect.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
|
Periode 3 Studiepunten 3,00 Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
De cursus en aanvullend studiemateriaal wordt ter beschikking gesteld op blackboard |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Gemengd (theorie & praktijk) |
|
|
|
|
|
| schakelprogramma master in de interieurarchitectuur | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
|
|
Menswetenschappen 1 vertrekt vanuit een brede belangstelling voor maatschappelijke veranderingen, culturele context en de sociaal ruimtelijke omgeving om zo een onderzoekende houding ten aanzien van menselijk gedrag in de ruimte te ontwikkelen.
Door inzicht in basisbegrippen van de menswetenschappen leert de student het menselijke gedrag in een ruimte te analyseren. Een selectie van basisbegrippen van menswetenschappen en de onderzoekende basishouding worden verder uitgediept zodat de student inzichten kan toepassen in casussen uit de professionele context en de inbreng van verschillende disciplines kan situeren en waarderen.
Door kennis van een ethisch en maatschappelijk referentiekader krijgt de student een besef van de maatschappelijke en ethische verantwoordelijkheid van een interieurarchitect.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
|
Periode 3 Studiepunten 3,00 Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
De cursus en aanvullend studiemateriaal wordt ter beschikking gesteld op blackboard |
|
 
|
Opmerkingen |
|
Gemengd (theorie & praktijk) |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|