Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 3de bachelorjaar handelsingenieur | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor HI identificeert stakeholders en hun belangen en houdt hiermee rekening bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De bachelor HI houdt rekening met de regionale en (inter)nationale beleids- en bedrijfscontext bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De bachelor HI is zich bewust van ethische en duurzaamheidsaspecten bij de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) | - EC
| De bachelor HI past inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende/aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –technische problemen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De bachelor HI modelleert en ontwerpt oplossingen voor bedrijfseconomische en –technische problemen ter ondersteuning van de besluitvorming op verschillende niveaus. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De bachelor HI kan de technologische en bedrijfsprocessen in een organisatie in kaart brengen, evalueren en optimaliseren, met het oog op de strategische doelen van die organisatie. (Opleidingsspecifieke competenties) | - EC
| De bachelor HI beheerst ICT-toepassingen en de nodige basis programmeervaardigheden om bedrijfseconomische en technische data te vertalen naar bedrijfsrelevante informatie. (Opleidingsspecifieke competenties) | - EC
| De bachelor HI analyseert technologie en technologische innovaties aan de hand van activiteiten die samen vorm geven aan een coherent technologiemanagementsysteem. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student weet wat een bedrijf is en kan voorbeelden geven van relevante stakeholders.
|
|
|
Technologiemanagement omvat het plannen, aansturen, controleren, en coördineren van de ontwikkeling en implementatie van technologische vaardigheden zodat bedrijven hun strategische en operationele objectieven kunnen bereiken.
In deze cursus komt bijgevolg aan bod:
- Hoe kan men technologieën identificeren die een mogelijke impact gaan hebben om onze business?
- Hoe selecteren we technologieën uit een set van mogelijkheden?
- Hoe bekomen we deze nieuwe technologie?
- Hoe baten we onze technologische assets het beste uit?
- Hoe beschermen we onze technologische assets?
- Hoe kunnen we leren uit onze ervaring om ons vermogen om technologie te ontwikkelen en uit te baten te verhogen?
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Deelcijfer evaluatie tijdens academiejaar blijft behouden in 2de zit. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Technology Management,Dilek Cetindamar, Rob Phaal and David Probert,Palgrave macmillan,paperback, |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
 
|
Aanbevolen studiemateriaal |
|
Aanbevolen studiemateriaal zal op BB worden geplaatst. |
|
|
|
|
|
| 2de masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica minor technologie in business | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master BI integreert het perspectief van stakeholders bij het optimaliseren van complexe bedrijfsprocessen. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master BI formuleert verbetervoorstellen voor de bedrijfsvoering rekening houdend met de regionale en/of (inter)nationale context. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master BI reflecteert vanuit een ethisch en duurzaamheidsperspectief over de bedrijfsvoering. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master BI past diepgaande inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –informatietechnische problemen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master BI modelleert, ontwerpt en evalueert oplossingen voor bedrijfseconomische en –informatietechnische problemen ter ondersteuning van de besluitvorming op verschillende niveaus in een complexe context. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master BI analyseert, verbetert en monitort technologische en bedrijfsprocessen met behulp van data en IT om een positieve bijdrage te leveren aan de werking van een organisatie. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student weet wat een bedrijf is en kan voorbeelden geven van relevante stakeholders.
|
|
|
Technologiemanagement omvat het plannen, aansturen, controleren, en coördineren van de ontwikkeling en implementatie van technologische vaardigheden zodat bedrijven hun strategische en operationele objectieven kunnen bereiken.
In deze cursus komt bijgevolg aan bod:
- Hoe kan men technologieën identificeren die een mogelijke impact gaan hebben om onze business?
- Hoe selecteren we technologieën uit een set van mogelijkheden?
- Hoe bekomen we deze nieuwe technologie?
- Hoe baten we onze technologische assets het beste uit?
- Hoe beschermen we onze technologische assets?
- Hoe kunnen we leren uit onze ervaring om ons vermogen om technologie te ontwikkelen en uit te baten te verhogen?
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Deelcijfer evaluatie tijdens academiejaar blijft behouden in 2de zit. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Technology Management,Dilek Cetindamar, Rob Phaal and David Probert,Palgrave macmillan,paperback, |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
 
|
Aanbevolen studiemateriaal |
|
Aanbevolen studiemateriaal zal op BB worden geplaatst. |
|
|
|
|
|
| voorbereidingsprogramma handelsingenieur | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
|
|
De student weet wat een bedrijf is en kan voorbeelden geven van relevante stakeholders.
|
|
|
Technologiemanagement omvat het plannen, aansturen, controleren, en coördineren van de ontwikkeling en implementatie van technologische vaardigheden zodat bedrijven hun strategische en operationele objectieven kunnen bereiken.
In deze cursus komt bijgevolg aan bod:
- Hoe kan men technologieën identificeren die een mogelijke impact gaan hebben om onze business?
- Hoe selecteren we technologieën uit een set van mogelijkheden?
- Hoe bekomen we deze nieuwe technologie?
- Hoe baten we onze technologische assets het beste uit?
- Hoe beschermen we onze technologische assets?
- Hoe kunnen we leren uit onze ervaring om ons vermogen om technologie te ontwikkelen en uit te baten te verhogen?
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Deelcijfer evaluatie tijdens academiejaar blijft behouden in 2de zit. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Technology Management,Dilek Cetindamar, Rob Phaal and David Probert,Palgrave macmillan,paperback, |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
 
|
Aanbevolen studiemateriaal |
|
Aanbevolen studiemateriaal zal op BB worden geplaatst. |
|
|
|
|
|
| 2de masterjaar materiomics verbreding opleidingsonderdelen | Keuze | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| EC 5. De master in materiomics kan zelfstandig wetenschappelijk onderzoek opzetten en uitvoeren: een onderzoeksvraag en hypothese formuleren, de geschikte methoden en technieken selecteren, de resultaten kritisch analyseren en interpreteren, conclusies formuleren, wetenschappelijk rapporteren en onderzoeksdata beheren. | - EC
| EC 8. De master in materiomics kan integer handelen en zelfstandig ethische en maatschappelijke implicaties van wetenschappelijke ontwikkelingen in zijn/haar domein beoordelen, met bijzondere aandacht voor duurzaamheid. | - EC
| EC 9. De master in materiomics is zich bewust van de economische context van wetenschappelijke ontwikkelingen in zijn/haar domein, kan relevante noden en interesses van stakeholders identificeren en kritisch analyseren en de rol van expert opnemen in interactie met hen. | - EC
| EC 10. De master in materiomics kan zelfstandig nieuwe kennis verwerven en het eigen leerproces opvolgen, evalueren en bijsturen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student weet wat een bedrijf is en kan voorbeelden geven van relevante stakeholders.
|
|
|
Technologiemanagement omvat het plannen, aansturen, controleren, en coördineren van de ontwikkeling en implementatie van technologische vaardigheden zodat bedrijven hun strategische en operationele objectieven kunnen bereiken.
In deze cursus komt bijgevolg aan bod:
- Hoe kan men technologieën identificeren die een mogelijke impact gaan hebben om onze business?
- Hoe selecteren we technologieën uit een set van mogelijkheden?
- Hoe bekomen we deze nieuwe technologie?
- Hoe baten we onze technologische assets het beste uit?
- Hoe beschermen we onze technologische assets?
- Hoe kunnen we leren uit onze ervaring om ons vermogen om technologie te ontwikkelen en uit te baten te verhogen?
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
|
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | Deelcijfer evaluatie tijdens academiejaar blijft behouden in 2de zit. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Technology Management,Dilek Cetindamar, Rob Phaal and David Probert,Palgrave macmillan,paperback, |
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
 
|
Aanbevolen studiemateriaal |
|
Aanbevolen studiemateriaal zal op BB worden geplaatst. |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|