Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 1ste bachelorjaar handelsingenieur/handelsingenieur in de beleidsinformatica | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor BI bouwt zelfsturend kennis op met het oog op levenslang leren. (Zelfsturing en ondernemingszin) | | - DC
| De student kan zelfstandig de theoretische inzichten opgedaan in de hoorcolleges toepassen op (fictieve en reële) praktijkcases en hier ook nieuwe inzichten uit afleiden. | - EC
| De bachelor HI bouwt zelfsturend kennis op met het oog op levenslang leren. (Zelfsturing en ondernemingszin) | | - DC
| De student kan zelfstandig de theoretische inzichten opgedaan in de hoorcolleges toepassen op (fictieve en reële) praktijkcases en hier ook nieuwe inzichten uit afleiden. | - EC
| De bachelor BI identificeert stakeholders en hun belangen en houdt hiermee rekening bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder awareness) | | - DC
| De student kan een omgevingsanalyse maken en hierbij de nodige stakeholders detecteren. | - EC
| De bachelor HI identificeert stakeholders en hun belangen en houdt hiermee rekening bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder awareness) | | - DC
| De student kan een omgevingsanalyse maken en hierbij de nodige stakeholders detecteren. | - EC
| De bachelor BI identificeert stakeholders en hun belangen en houdt hiermee rekening bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder awareness) | | - DC
| De student is zich bewust van hoe de omgeving waarin een organisatie opereert deze organisatie kan beïnvloeden en visa versa. | - EC
| De bachelor HI identificeert stakeholders en hun belangen en houdt hiermee rekening bij het nemen van beslissingen. (Stakeholder awareness) | | - DC
| De student is zich bewust van hoe de omgeving waarin een organisatie opereert deze organisatie kan beïnvloeden en visa versa. | - EC
| De bachelor HI past inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende/aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –technische problemen. (Probleemoplossend vermogen) | | - DC
| De student is in staat om de inzichten opgedaan in de hoorcolleges (rond thema's als "economische omgeving", "strategie", "governance", e.a.) toe te passen op situatieschetsen in fictieve en reële cases en hier de nodige kritische analyse van te maken. | - EC
| De bachelor BI past inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende/aanverwante wetenschappen toe bij de analyse van bedrijfseconomische en –informatietechnische problemen. (Probleemoplossend vermogen) | | - DC
| De student is in staat om de inzichten opgedaan in de hoorcolleges (rond thema's als "economische omgeving", "strategie", "governance", e.a.) toe te passen op situatieschetsen in fictieve en reële cases en hier de nodige kritische analyse van te maken. | - EC
| De bachelor BI kan de informatiestromen en de technologische- en bedrijfsprocessen in een organisatie in kaart brengen, optimaliseren en managen, met het oog op de strategische doelen van die organisatie. (Opleidingsspecifieke competenties) | | - DC
| De student kan de bedrijfsprocessen van een organisatie in kaart brengen. | - EC
| De bachelor HI kan de technologische en bedrijfsprocessen in een organisatie in kaart brengen, evalueren en optimaliseren, met het oog op de strategische doelen van die organisatie. (Opleidingsspecifieke competenties) | | - DC
| De student kan de bedrijfsprocessen van een organisatie in kaart brengen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
Geen begincompetenties vereist.
|
|
|
Bedrijfskunde is een inleidend vak dat studenten een antwoord moet bieden op de brede vraag: "Wat is een bedrijf?". Het vak biedt een algemeen kader waar andere vakken uit de opleiding aan 'opgehangen' kunnen worden. Zowel de omgeving waarin een bedrijf functioneert alsook het reilen en zeilen in een bedrijf zelf worden aangekaart in dit multidisciplinair vak.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 6,00 Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | 100% schriftelijk gesloten boek examen |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
Tijdens het vak bedrijfskunde wordt gebruik gemaakt van studiemateriaal dat via blackboard ter beschikking gesteld zal worden |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|