| Onderwijstaal : Nederlands |
| | | Examencontract: niet mogelijk |
|
Volgtijdelijkheid
|
| |
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
| |
| |
| |
Volgende opleidingsonderdelen dient u ook opgenomen te hebben in uw studieprogramma in een voorgaande onderwijsperiode.
|
| |
|
Business English 1 (3273)
|
3.0 stptn |
| |
|
There is no data for this choice. Change the language, year or choose another item in the dropdown list if it is available.
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
 | 2de bachelorjaar in de handelswetenschappen | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek |  |
|
| | | Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor handelswetenschappen communiceert binnen een bedrijfscontext helder en correct in de opleidingstaal en tenminste 2 andere talen. (Communiceren)
| - EC
| De bachelor handelswetenschappen communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren)
|
|
| | EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
|
Voor de cursus Business English 2 wordt voortgebouwd op de inhoud van de cursus Business English 1. De student beheerst frequente zakelijke woordenschat (bv. rond thema's als finance, regulation, companies, employment, economic trends) en basisgrammatica (bv. verb forms and tenses, adverbs, determiners, syntax and punctuation) om in de doeltaal instructies te begrijpen, zelfstandig Engelstalige bronnen te verwerken, gesproken en geschreven antwoorden te formuleren.
|
|
|
|
De cursus bouwt verder op het vak Business English 1. Naast correct taalgebruik wordt aandacht besteed aan meer gevorderde aspecten van communicatie, zoals samenhang en structuur, stijl, register en toon. Daarnaast wordt nieuwe zakelijke woordenschat aangeboden, die de studenten voornamelijk als zelfstudie verwerken. De basisgrammatica behandeld in het eerste jaar wordt nog steeds verondersteld gekend te zijn, en kan eventueel als zelfstudie opgefrist worden. Daarnaast komen meer complexe grammaticale structuren aan bod, zoals het gebruik van verbindingswoorden, onpersoonlijke constructies (bv. passief) en modale werkwoorden. De cursus kan gesitueerd worden op niveau B2 van het ERK.
De vier vaardigheden (lezen, luisteren, spreken en schrijven) komen aan bod, specifiek gericht op professioneel en zakelijk taalgebruik in het Engels. Om deze vaardigheden te oefenen, wordt actieve medewerking tijdens de lessen verwacht.
- Lezen: artikels uit Engelstalige media over actuele en economische onderwerpen
- Luisteren: fragmenten uit Engelstalige media over actuele en economische onderwerpen
- Spreken: professionele presentatie en genuanceerde discussie (bv. meningen formuleren en beargumenteren, kritische vragen stellen, opinies samenvatten en verbanden leggen)
- Schrijven: formele, professionele teksten (bv. CV, rapport)
De volgende onderdelen worden tijdens de lessen behandeld:
- Presentation skills
- Debating skills
- Report writing (parts of a report, organising and linking ideas, formal style, hedging, depersonalised writing)
- Job applications (CV, application letter, job interview)
De volgende onderdelen verwerkt de student zelfstandig:
- Zakelijke woordenschat
- Opfrissen van basisgrammatica
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Permanente evaluatie (schriftelijke test) ✔
|
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
|
|
|
|
|
Discussies /debat ✔
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
|
Oefeningen ✔
|
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
|
Rollenspel (simulatie) ✔
|
|
|
|
Semester 1 (3,00sp)
| Evaluatievorm | |
|
| Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 60 % |
|
|
|
|
|
|
| Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
|
|
|
|
| Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
| Andere: | Actieve deelname: voorbereiding van debatonderwerpen en bijdrage tot discussies; gesproken en geschreven opdrachten tijdens de lessen |
|
|
|
|
|
| Extra info | Schriftelijke evaluatie (60%): gesloten-boek examen op het einde van het semester Mondelinge evaluatie (30%): presentaties en debatten tijdens de lessen over economische onderwerpen uit de actualiteit Actieve deelname tijdens de lessen (10%): voorbereiding van de verschillende debatonderwerpen en bijdrage tot de discussies; mondelinge en schriftelijke opdrachten in het handboek, individueel of in groep, met (peer) feedback: bv. een formele, coherente paragraaf (her)schrijven, een zakelijke rapport schrijven, een CV opstellen, een sollicitatiegesprek simuleren |
|
Tweede examenkans
| Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
| Toelichting evaluatievorm | De actieve deelname aan spreek- en schrijfvaardigheidsopdrachten tijdens de lessen zit nu vervat in het schriftelijk en mondeling examen. Schriftelijk (65%): gesloten-boek examen (zelfde leerstof en vragentypes als in de eerste zittijd) Mondeling (35%): individueel voor te bereiden tijdens het testmoment (presentatie en debat op basis van nieuwsbericht uit economische actualiteit) |
|
|
|
|
 
|
| Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
| |
[Advanced Business Communication],[] |
|
 
|
| Verplicht studiemateriaal |
| |
Woordenschat, voorbeelden, oplossingen van oefeningen en ander materiaal beschikbaar gemaakt via Blackboard. |
|
 
|
| Aanbevolen studiemateriaal |
| |
Idealiter volgen de studenten regelmatig de (economische) actualiteit via Engelstalige media zoals BBC News, The Guardian, The Economist. Op die manier kunnen ze hun taalvaardigheid op een authentieke manier verbeteren en verder vertrouwd raken met formeel, zakelijk taalgebruik.
De website Business English Online (leerplatform voor Business English 1) kan eventueel opnieuw gebruikt worden ter herhaling van zakelijke woordenschat en basisgrammatica. |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
| 2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
| Legende |
| SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|