Onderwijstaal : Nederlands |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 1ste bachelorjaar in de architectuur | Verplicht | 81 | 3,0 | 40 | 41 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De student heeft kennis over materialen, constructieve samenhang, comfort, berekenings- en simulatiemethodes en uitvoeringswijzen en kan hierover kritisch reflecteren in relatie tot een ontwerp. | | - DC
| De student kan de theorie formuleren, zowel om verbanden te leggen tussen begrippen als om een aantal formules te bekomen. Beoordelingscriteria: een theorie formuleren, uitleggen waar een formule vandaan komt, het verband uitleggen tussen formules en/of begrippen, vb'en kunnen geven die een theorie uitleggen,... | | - DC
| De student kan bij een opgave de juiste formules selecteren en correct rekenen met formules. Beoordelingscriteria: vraagstukken fysica en wiskunde kunnen oplossen, oefeningen waar geen vraagstuk bij staat (bv. enkel integraal, differentiaal vergelijking,... gevraagd zonder context) kunnen uitrekenen, .... | | - DC
| De student kan de uitkomst van berekeningen correct interpreteren. Beoordelingscriteria: een berekende uitkomst kunnen interpreteren, implicaties geven van een berekening, uitkomsten die pertinent fout zijn ook als zodanig aangeven,... |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student is vertrouwd met het begrip functies in het algemeen, en kan rekenen met kwadratische en goniometrische functies
De student kan afgeleiden en integralen berekenen
|
|
|
- Functies en krommen: definitie, voorstelling, eigenschappen, toepassingen.
- Goniometrie: hoeken en zijden kunnen berekenen, krachten optellen, gebruik en eigenschappen van goniometrische fucnties
- Toepassingen van de differentiaalrekening (o.a. extreembepalingen, onderzoek van krommen, ...).
- Toepassingen van de integraalrekening (o.a. oppervlakte- en inhoudsberekening, zwaartepunt,...).
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 20 % |
|
|
|
|
|
Gebruik studiemateriaal tijdens evaluatie | ✔ |
|
Toelichting | De studenten mogen gebruik maken van een formularium dat door de docent opgesteld is en bij het examen overhandigd wordt. |
|
|
|
Extra info | Indien de student gewettigd afwezig is bij de evaluatie tijdens het jaar, wordt die evaluatie niet ingehaald. De evaluatie tijdens de examenperiode staat dan op 100% van de punten.
Indien de student ongewettigd afwezig is bij de evaluatie tijdens het jaar, dan krijgt de student 0/20 voor dit onderdeel. De student mag het examen tijdens de examenperiode nog meedoen, en kan dan nog (idealiter) 16/20 halen voor het totale vak. |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De studenten mogen gebruik maken van een formularium dat door de docent opgesteld is en bij het examen overhandigd wordt.
De studenten krijgen een volledig nieuwe kans: het examen in 2e zit telt voor 100% van de punten van deze zittijd. Het procespunt van tijdens het jaar is dus niet overdraagbaar. |
|
|
|
|
 
|
Verplichte cursussen (gedrukt door boekhandel) |
|
 
|
Aanbevolen literatuur |
|
Wiskunde voor het hoger technisch onderwijs, Deel 1,Lothar Papula,Academic Service |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|