Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
Groep 1 |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Onderzoeksmethodologie (3506)
|
3.0 stptn |
|
|
Onderzoekstoepassingen in TEW (4683)
|
6.0 stptn |
|
Of groep 2 |
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Onderzoeksmethodologie (3876)
|
3.0 stptn |
|
|
Onderzoekstoepassingen in TEW (4683)
|
6.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P1 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 3de bachelorjaar in de toegepaste economische wetenschappen | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor TEW bouwt zelfsturend kennis op met het oog op levenslang leren. (Zelfsturing en ondernemerszin) | - EC
| De bachelor TEW toont een ondernemende ingesteldheid. (Zelfsturing en ondernemerszin) | - EC
| De bachelor TEW werkt samen in teamverband met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De bachelor TEW communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De bachelor TEW stelt onder begeleiding een onderzoeksplan op. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De bachelor TEW selecteert en implementeert onder begeleiding wetenschappelijke onderzoeksmethoden. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De bachelor TEW analyseert, interpreteert en evalueert onder begeleiding onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student kent en begrijpt de specifieke eigenschappen, doelstellingen en opzet van kwalitatief onderzoek.
|
De student kent en begrijpt de basiskenmerken van dataverzameling en -analyse in kwalitatief onderzoek.
|
|
|
Het doel van dit opleidingsonderdeel is vaardigheden verwerven met betrekking tot het uitvoeren van kwalitatief onderzoek. Het vak focust op de volgende aspecten van kwalitatief onderzoek:
- Plannen en voorbereiden van een kwalitatief onderzoek.
- Verzamelen van kwalitatieve data via interviews.
- Analyseren van kwalitatieve data.
- Reflecteren en rapporteren over de methode en de beperkingen van het uitgevoerde onderzoek.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 90 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien geslaagd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien geslaagd |
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | De evaluatie wordt verder verduidelijkt in de studieleidraad |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De evaluatie wordt verder verduidelijkt in de studieleidraad |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Analyseren in kwalitatief onderzoek. Denken en doen.,Hennie Boeije, Inge Bleijenbergh,4de druk,Boom,9789024451937 |
|
|
|
|
|
| schakelprogramma TEW | Verplicht | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
|
|
De student kent en begrijpt de specifieke eigenschappen, doelstellingen en opzet van kwalitatief onderzoek.
|
De student kent en begrijpt de basiskenmerken van dataverzameling en -analyse in kwalitatief onderzoek.
|
|
|
Het doel van dit opleidingsonderdeel is vaardigheden verwerven met betrekking tot het uitvoeren van kwalitatief onderzoek. Het vak focust op de volgende aspecten van kwalitatief onderzoek:
- Plannen en voorbereiden van een kwalitatief onderzoek.
- Verzamelen van kwalitatieve data via interviews.
- Analyseren van kwalitatieve data.
- Reflecteren en rapporteren over de methode en de beperkingen van het uitgevoerde onderzoek.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 90 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien geslaagd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien geslaagd |
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | De evaluatie wordt verder verduidelijkt in de studieleidraad |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De evaluatie wordt verder verduidelijkt in de studieleidraad |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Analyseren in kwalitatief onderzoek. Denken en doen.,Hennie Boeije, Inge Bleijenbergh,4de druk,Boom,9789024451937 |
|
|
|
|
|
| 3de bachelorjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica keuze | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De bachelor BI bouwt zelfsturend kennis op met het oog op levenslang leren. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De bachelor BI toont een ondernemende ingesteldheid. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De bachelor BI werkt samen in teamverband met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De bachelor BI communiceert binnen een bedrijfscontext schriftelijk en mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De bachelor BI stelt onder begeleiding een onderzoeksplan op. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De bachelor BI selecteert en implementeert onder begeleiding wetenschappelijke onderzoeksmethoden. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De bachelor BI analyseert, interpreteert en evalueert onder begeleiding onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student kent en begrijpt de specifieke eigenschappen, doelstellingen en opzet van kwalitatief onderzoek.
|
De student kent en begrijpt de basiskenmerken van dataverzameling en -analyse in kwalitatief onderzoek.
|
|
|
Het doel van dit opleidingsonderdeel is vaardigheden verwerven met betrekking tot het uitvoeren van kwalitatief onderzoek. Het vak focust op de volgende aspecten van kwalitatief onderzoek:
- Plannen en voorbereiden van een kwalitatief onderzoek.
- Verzamelen van kwalitatieve data via interviews.
- Analyseren van kwalitatieve data.
- Reflecteren en rapporteren over de methode en de beperkingen van het uitgevoerde onderzoek.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 90 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien geslaagd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien geslaagd |
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | De evaluatie wordt verder verduidelijkt in de studieleidraad |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De evaluatie wordt verder verduidelijkt in de studieleidraad |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Analyseren in kwalitatief onderzoek. Denken en doen.,Hennie Boeije, Inge Bleijenbergh,4de druk,Boom,9789024451937 |
|
|
|
|
|
| 1ste masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
2de masterjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica | Keuze | 81 | 3,0 | 81 | 3,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master BI past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master BI werkt samen in een divers team en toont leiderschapsvaardigheden, met het oog op een multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master BI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master BI toont zelfstandigheid bij het opstellen van een onderzoeksplan. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De master BI toont zelfstandigheid bij het implementeren van wetenschappelijke onderzoeksmethoden. (Onderzoeksvaardigheden) | - EC
| De master BI toont zelfstandigheid bij het analyseren, interpreteren en evalueren van onderzoeksresultaten en rapporteert hierover. (Onderzoeksvaardigheden) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student kent en begrijpt de specifieke eigenschappen, doelstellingen en opzet van kwalitatief onderzoek.
|
De student kent en begrijpt de basiskenmerken van dataverzameling en -analyse in kwalitatief onderzoek.
|
|
|
Het doel van dit opleidingsonderdeel is vaardigheden verwerven met betrekking tot het uitvoeren van kwalitatief onderzoek. Het vak focust op de volgende aspecten van kwalitatief onderzoek:
- Plannen en voorbereiden van een kwalitatief onderzoek.
- Verzamelen van kwalitatieve data via interviews.
- Analyseren van kwalitatieve data.
- Reflecteren en rapporteren over de methode en de beperkingen van het uitgevoerde onderzoek.
|
|
|
|
|
|
|
Hoorcollege ✔
|
|
|
Responsiecollege ✔
|
|
|
Werkzittingen ✔
|
|
|
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Huiswerktaken ✔
|
|
|
Paper ✔
|
|
|
|
Periode 1 Studiepunten 3,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 90 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien geslaagd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
Behoud van deelcijfer in academiejaar | ✔ |
|
Voorwaarde behoud van deelcijfer in academiejaar | Indien geslaagd |
|
|
|
|
|
|
|
|
Extra info | De evaluatie wordt verder verduidelijkt in de studieleidraad |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De evaluatie wordt verder verduidelijkt in de studieleidraad |
|
|
|
|
 
|
Verplichte handboeken (boekhandel) |
|
Analyseren in kwalitatief onderzoek. Denken en doen.,Hennie Boeije, Inge Bleijenbergh,4de druk,Boom,9789024451937 |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|