Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Verplichte volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
De student heeft tot op heden alle opleidingsonderdelen opgenomen in volgend studieprogramma om het onderliggende bachelordiploma te kunnen behalen
|
|
|
bachelor in de handelswetenschappen
|
|
|
|
Adviserende volgtijdelijkheid op niveau van de opleidingsonderdelen
|
|
|
|
Volgende opleidingsonderdelen worden geadviseerd ook opgenomen te zijn in uw studieprogramma tot op heden.
|
|
|
Actuele thema's in SCM (3870)
|
6.0 stptn |
|
|
Decision Making in Supply Chains (3869)
|
6.0 stptn |
|
|
Supply Chain Relations (3868)
|
6.0 stptn |
|
|
Supply Chain Strategy (3867)
|
6.0 stptn |
|
|
Transport Management (3871)
|
6.0 stptn |
|
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P1 SBU | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| master in de handelswetenschappen - supply chain management | Verplicht | 243 | 9,0 | 27 | 216 | 9,0 | Ja | Nee | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master handelswetenschappen past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen neemt initiatief en verantwoordelijkheid om bij te dragen aan waardecreatie voor een organisatie. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen werkt samen in een team en toont leiderschapsvaardigheden met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master handelswetenschappen communiceert helder en correct schriftelijk en mondelingin zowel de opleidingstaal en minstens één andere taal, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master handelswetenschappen integreert het perspectief van stakeholders bij het nemen van beslissingen in een organisatie. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master handelswetenschappen formuleert verbetervoorstellen voor de bedrijfsvoering rekening houdend met de regionale en/of (inter)nationale beleids- en bedrijfscontext. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master handelswetenschappen kan complexe managementvragen op een kritische en academisch onderbouwde manier beantwoorden, rekening houdend met verschillende managementdomeinen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master handelswetenschappen kan diepgaande academische inzichten uit organisatie- en managementwetenschappen en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toepassen bij het analyseren van complexe managementvraagstukken en het formuleren van adviezen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master HW denkt creatief na met het oog op het genereren van opportuniteiten die waarde creëren voor een organisatie, de maatschappij of het domein van de organisatie- en managementwetenschappen. | - EC
| De master HW ontwikkelt een plan van aanpak voor bedrijfseconomische of maatschappelijke uitdagingen, waarin mogelijke risico’s en onzekerheden in rekening worden gebracht. | - EC
| De master HW beheert de nodige (im)materiële middelen om onderbouwd advies te kunnen geven in functie van een bedrijfseconomische of maatschappelijke uitdaging. | - EC
| De master HW reflecteert over sterke en zwakke (inter)persoonlijke vaardigheden en neemt vervolgens actie om deze vaardigheden verder te ontwikkelen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student beschikt over een grondige basiskennis van het vakgebied bedrijfseconomische wetenschappen.
De student toont een ondernemende ingesteldheid, neemt initiatief en kan zelfstandig ideeën planmatig omzetten naar concrete acties.
De student kan samenwerken in teamverband met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem.
De student kan binnen een bedrijfscontext helder en correct communiceren, zowel schriftelijk als mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning.
De student kan de stakeholders van een organisatie/activiteit in kaart brengen en kan de impact (belangen) van een organisatie/activiteit op stakeholders in kaart brengen en in woorden omschrijven.
De student houdt rekening met de regionale en (inter)nationale beleids‑ en bedrijfscontext bij het nemen van beslissingen en is zich bewust van ethische en duurzaamheidsaspecten bij de bedrijfsvoering.
De student kan inzichten uit organisatie- en managementwetenschappen en relevante ondersteunende/aanverwante wetenschappen toepassen bij de analyse van concrete vragen van het bedrijfsmanagement en kan managementvragen beantwoorden vanuit een praktijkgericht perspectief m.b.t. de functionele managementdomeinen.
De student kan strategische beleidskeuzes van een organisatie implementeren gebruikmakend van ondernemerschaps- en managementvaardigheden en kan strategische beslissingen vertalen naar een tactisch niveau, waardoor het beleid op operationeel niveau kan worden uitgestippeld.
|
|
|
Tijdens het uitvoeren van dit opleidingsonderdeel gaat de student gedurende 30 werkdagen op stage in een bedrijf of organisatie. Tijdens de stage staat het uitwerken van een managementvraagstuk centraal. Daarnaast voert de student ook algemene taken uit (gericht op het verder ontwikkelen van algemene professionele vaardigheden en managementvaardigheden) en zal de student zijn/haar professionele competenties verder ontwikkelen aan de hand van een persoonlijk ontwikkelingsplan.
Het stageproject ligt in het verlengde van de afstudeerrichting.
Een student kan zelf een stageplaats/stageproject voorstellen en dient hiervoor uiterlijk op 25 oktober 2024 een projectfiche in (via mail aan de contactpersoon). Na deze deadline kunnen geen eigen projecten meer worden aangemeld en dient de student een stageproject te kiezen uit de lijst die door de opleiding wordt aangeboden. Studenten die vervroegd wensen af te studeren, moeten zich uiterlijk op 16 september 2024 aanmelden (via mail aan de contactpersoon en de studieloopbaanbegeleider).
|
|
|
|
|
|
|
Stage ✔
|
|
|
Zelfstudie ✔
|
|
|
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Seminarie ✔
|
|
|
Stage ✔
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 9,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 60 % |
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
Andere: | Mondelinge verdediging |
|
|
|
|
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
Andere: | 10% op proces en 20% op attitude en vaardigheden |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Een onvoldoende voor het rapport kan niet gecompenseerd worden met het cijfer behaald voor de andere rubrieken. Het stagecontract met bijlagen dient volledig ondertekend door de drie partijen te zijn vóór aanvang van de stage. |
|
|
|
Gevolg | Indien er voor het rapport een onvoldoende behaald wordt, zal het cijfer voor het rapport gelden als totaalcijfer voor het opleidingsonderdeel. Indien de student nalaat om het stagecontract met bijlagen volledig ondertekend door de drie partijen in te dienen vóór aanvang van de stage, krijgt de student een A (ongewettigd afwezig) voor de rubriek ‘proces’. Dit leidt automatisch tot een A (ongewettigd afwezig) voor het volledige opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Mogelijke externe locatie | ✔ |
|
Extra info | Gedetailleerde informatie over de evaluatievoorwaarden en -criteria wordt vermeld in de studieleidraad (zie Blackboard). |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De specifieke regels met betrekking tot herkansing van het stageproject zijn opgenomen in de studieleidraad (zie Blackboard). |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
- Studieleidraad
- Bijkomende informatie op Blackboard
|
|
|
|
|
|
| master in de handelswetenschappen - supply chain management | Na selectie | 270 | 10,0 | 54 | 216 | 10,0 | Ja | Nee | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master handelswetenschappen past verworven kennis zelfstandig toe. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen neemt initiatief en verantwoordelijkheid om bij te dragen aan waardecreatie voor een organisatie. (Zelfsturing en ondernemingszin) | - EC
| De master handelswetenschappen werkt samen in een team en toont leiderschapsvaardigheden met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master handelswetenschappen communiceert helder en correct schriftelijk en mondelingin zowel de opleidingstaal en minstens één andere taal, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master handelswetenschappen integreert het perspectief van stakeholders bij het nemen van beslissingen in een organisatie. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master handelswetenschappen formuleert verbetervoorstellen voor de bedrijfsvoering rekening houdend met de regionale en/of (inter)nationale beleids- en bedrijfscontext. (Stakeholder awareness) | - EC
| De master handelswetenschappen kan complexe managementvragen op een kritische en academisch onderbouwde manier beantwoorden, rekening houdend met verschillende managementdomeinen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master handelswetenschappen kan diepgaande academische inzichten uit organisatie- en managementwetenschappen en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toepassen bij het analyseren van complexe managementvraagstukken en het formuleren van adviezen. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master HW denkt creatief na met het oog op het genereren van opportuniteiten die waarde creëren voor een organisatie, de maatschappij of het domein van de organisatie- en managementwetenschappen. | - EC
| De master HW ontwikkelt een plan van aanpak voor bedrijfseconomische of maatschappelijke uitdagingen, waarin mogelijke risico’s en onzekerheden in rekening worden gebracht. | - EC
| De master HW beheert de nodige (im)materiële middelen om onderbouwd advies te kunnen geven in functie van een bedrijfseconomische of maatschappelijke uitdaging. | - EC
| De master HW reflecteert over sterke en zwakke (inter)persoonlijke vaardigheden en neemt vervolgens actie om deze vaardigheden verder te ontwikkelen. |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
De student beschikt over een grondige basiskennis van het vakgebied bedrijfseconomische wetenschappen.
De student toont een ondernemende ingesteldheid, neemt initiatief en kan zelfstandig ideeën planmatig omzetten naar concrete acties.
De student kan samenwerken in teamverband met het oog op de multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem.
De student kan binnen een bedrijfscontext helder en correct communiceren, zowel schriftelijk als mondeling en indien nodig met visuele ondersteuning.
De student kan de stakeholders van een organisatie/activiteit in kaart brengen en kan de impact (belangen) van een organisatie/activiteit op stakeholders in kaart brengen en in woorden omschrijven.
De student houdt rekening met de regionale en (inter)nationale beleids‑ en bedrijfscontext bij het nemen van beslissingen en is zich bewust van ethische en duurzaamheidsaspecten bij de bedrijfsvoering.
De student kan inzichten uit organisatie- en managementwetenschappen en relevante ondersteunende/aanverwante wetenschappen toepassen bij de analyse van concrete vragen van het bedrijfsmanagement en kan managementvragen beantwoorden vanuit een praktijkgericht perspectief m.b.t. de functionele managementdomeinen.
De student kan strategische beleidskeuzes van een organisatie implementeren gebruikmakend van ondernemerschaps- en managementvaardigheden en kan strategische beslissingen vertalen naar een tactisch niveau, waardoor het beleid op operationeel niveau kan worden uitgestippeld.
|
|
|
Tijdens het uitvoeren van dit opleidingsonderdeel gaat de student gedurende 30 werkdagen op stage in een bedrijf of organisatie in het buitenland. Tijdens de stage staat het uitwerken van een managementvraagstuk centraal. Daarnaast voert de student ook algemene taken uit (gericht op het verder ontwikkelen van algemene professionele vaardigheden en managementvaardigheden) en zal de student zijn/haar professionele competenties verder ontwikkelen aan de hand van een persoonlijk ontwikkelingsplan.
Het stageproject ligt in het verlengde van de afstudeerrichting.
De student gaat zelf op zoek naar een stageplaats/stageproject en dient hiervoor uiterlijk op 25 oktober 2024 een projectfiche in (via mail aan de contactpersoon).
|
|
|
|
|
|
|
Stage ✔
|
|
|
Zelfstudie ✔
|
|
|
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Seminarie ✔
|
|
|
Stage ✔
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 10,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 60 % |
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 10 % |
|
Andere: | Mondelinge verdediging |
|
|
|
|
|
Andere evaluatievorm tijdens onderwijsperiode | 30 % |
|
Andere: | 10% op proces en 20% op attitude en vaardigheden |
|
|
|
|
|
Evaluatievoorwaarden (deelname en/of slagen) | ✔ |
|
Voorwaarden | Een onvoldoende voor het rapport kan niet gecompenseerd worden met het cijfer behaald voor de andere rubrieken. Het stagecontract met bijlagen dient volledig ondertekend door de drie partijen te zijn vóór aanvang van de stage. |
|
|
|
Gevolg | Indien er voor het rapport een onvoldoende behaald wordt, zal het cijfer voor het rapport gelden als totaalcijfer voor het opleidingsonderdeel. Indien de student nalaat om het stagecontract met bijlagen volledig ondertekend door de drie partijen in te dienen vóór aanvang van de stage, krijgt de student een A (ongewettigd afwezig) voor de rubriek ‘proces’. Dit leidt automatisch tot een A (ongewettigd afwezig) voor het volledige opleidingsonderdeel. |
|
|
|
Mogelijke externe locatie | ✔ |
|
Extra info | Gedetailleerde informatie over de evaluatievoorwaarden en -criteria wordt vermeld in de studieleidraad (zie Blackboard). |
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
Toelichting evaluatievorm | De specifieke regels met betrekking tot herkansing van het stageproject zijn opgenomen in de studieleidraad (zie Blackboard). |
|
|
|
|
 
|
Verplicht studiemateriaal |
|
- Studieleidraad
- Bijkomende informatie op Blackboard
|
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|