Onderwijstaal : Nederlands |
Examencontract: niet mogelijk |
Volgtijdelijkheid
|
|
Geen volgtijdelijkheid
|
| Studierichting | | Studiebelastingsuren | Studiepunten | P2 SBU | P2 SP | 2de Examenkans1 | Tolerantie2 | Eindcijfer3 | |
| 2de master handelsingenieur - technologie in business | Verplicht | 162 | 6,0 | 162 | 6,0 | Ja | Ja | Numeriek | |
|
| Eindcompetenties |
- EC
| De master HI werkt samen in een divers team en toont leiderschapsvaardigheden, met het oog op een multidisciplinaire benadering van een bedrijfseconomisch probleem. (Samenwerken in teamverband) | - EC
| De master HI communiceert helder en correct schriftelijk en mondeling, binnen een bedrijfs- en academische context, en indien nodig aangevuld met visuele ondersteuning. (Communiceren) | - EC
| De master HI modelleert, ontwerpt en evalueert oplossingen voor bedrijfseconomische en –technische problemen ter ondersteuning van de besluitvorming op verschillende niveaus in een complexe context. (Probleemoplossend vermogen) | - EC
| De master HI evalueert technologische innovaties vanuit een bedrijfseconomisch en maatschappelijk perspectief. (Opleidingsspecifieke competenties) |
|
| EC = eindcompetenties DC = deelcompetenties BC = beoordelingscriteria |
|
- De student kan zelfstandig een literatuurstudie uitvoeren.
- De student kan zelfstandig kennis verwerven en opbouwen.
- De student kan technologie en technologische innovaties analyseren, zoals plant-gebaseerde oplossingen of nieuwe duurzame materialen.
- De student is in staat om samen te werken in teamverband met het oog op het uitwerken van een multidisciplinair project.
- De student kan stakeholders en hun belangen identificeren in een innovatie-en technologie gerelateerde context en kan hiermee rekening houden bij het nemen van beslissingen.
- De student kan het perspectief van diverse stakeholders integreren bij de optimalisatie van bedrijfsprocessen.
- De student herkent de onderdelen van een businessplan en begrijpt deze voldoende om toe te passen op een case/project.
- De student past diepgaande inzichten uit bedrijfseconomische en relevante ondersteunende en/of aanverwante wetenschappen toe.
|
|
|
De rode draad doorheen het vak is de uitwerking in groep van een project. Dit project is afkomstig van een bedrijf dat hen een bedrijfsvraagstuk of probleem voorlegt, in een innovatie- en technologie gerelateerde context. De studenten dienen hier in een multidisciplinair team enerzijds creatieve mogelijkheden/oplossingen aan te reiken, en anderzijds een idee verder uit te werken in een business plan voor effectieve implementatie.
|
|
|
|
|
|
|
Project ✔
|
|
|
|
|
|
Casestudy ✔
|
|
|
Groepswerk ✔
|
|
|
Presentatie ✔
|
|
|
Verslag ✔
|
|
|
|
Periode 2 Studiepunten 6,00
Evaluatievorm | |
|
Schriftelijke evaluatie tijdens onderwijsperiode | 65 % |
|
|
Andere: | individuele en proces beoordeling |
|
|
|
|
|
Mondelinge evaluatie tijdens onderwijsperiode | 35 % |
|
|
|
|
|
Tweede examenkans
Evaluatievorm tweede examenkans verschillend van eerste examenkans | |
|
|
|
|
|
1 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 12.2, lid 2. |
2 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 16.9, lid 2. |
3 Onderwijs-, examen- en rechtspositieregeling art. 15.1, lid 3.
|
Legende |
SBU : studiebelastingsuren | SP : studiepunten | N : Nederlands | E : Engels |
|